Hey, Lalage, zoiets wilde ik net gaan typen. Gewoon een soort uitwisselingsprogramma met je broer(s)/zus(sen). Heel erg handig. Met mijn (aanstaande) schoonzusje en mijn broertje hebben we al zo'n deal gesloten.
Als onze kinderen er eenmaal zijn, dan kunnen we ze in het begin nog niet naar een oppas doen. Dat is voor pas geadopteerde kinderen de eerste maanden niet bevorderlijk... Maar dan zijn er verschillende constructies denkbaar. Om te beginnen hebben we allebei recht op 4 weken adoptieverlof. Daarna is daar het ouderschapsverlof. We sparen nu om dan het verschil in inkomen te kunnen overbruggen. Nou, dan zijn we zomaar alweer een half jaar verder en als het dan goed gaat is er niks mis met een opvangadres. En al helemaal niet als dat mijn broertje is!
Ik denk dat mijn man flink minder gaat werken. Die wil dan gewoon bij zijn kinderen zijn. Nou, dan ga ik lekker werken. Als de kinderen allemaal naar de basisschool gaan, dan kan mijn man weer meer gaan werken, omdat ik mijn lesuren kan laten inroosteren binnen de schooltijden, zodat ik ze naar school kan brengen en weer kan halen. Maar dan moet mijn man wel woensdagmiddag vrij zijn
Dan houden we een normaal inkomen, hoeven we geen van beiden fulltime te werken en zijn we allebei betrokken bij de opvoeding van onze kids. Ik zie dus helemaal geen problemen!