De zondag op Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 mar 2008 18:53

Spons schreef:volgens mij gaat het om meer dan voetbal hoor !

zal ik eens even heeeel zwart wit zijn ...

Wel in de kerk een hoedje op maar als ze naar de kerk lopen is het hoedje niet op... ach zo kan je je om zoveel dingen druk maken.
Begrijp je wel waarom men als vrouw zijnde een hoed op doet in de kerk?

Even terzijde of dat nu wel of niet 'moet'.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 18 mar 2008 19:10

Spons gaat erg offtopic, het gaat hier over posten over sport op zondag. . .

dus a.u.b. geen geklets over hoedjes, rokjes en het zitten met boekjes in hoekjes.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 18 mar 2008 19:42

het gaat toch over de Zondag op Refoweb. en niet alleen over voetbal ....?

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 18 mar 2008 19:46

Neen, en dit kun je terugvinden in de eerste post, namelijk:

Gershwin schreef:We volgen het nieuws en discussiëren daarover, ook op zondag, op dit forum. Leuk!
Sommige mensen volgen het nieuws over een bepaalde sport en mogen daarover met elkaar van gedachten wisselen. Leuk!

Maar! we mogen op zondag niet praten over sport. We mogen op zondag een film kijken en daarover praten in de slowchat. We mogen op zondag praten over muziek, over religie, over actualiteit, over onze geliefdes, kinderen en wat dies meer zij, maar niet over sport. Dat mag alleen op de andere zes dagen in de week.

Is dat een kromme regel, ja ofte neen?
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 mar 2008 19:50

Precies. Het gaat mij om de inconsequentie van deze ene regel, allereerst. Dat is natuurlijk wel in een bredere context te betrekken, maar dan wel over dingen die zich op het forum afspelen (en volgens mij heeft niemand tijdens het forummen een hoedje op ;) ).
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2008 20:28

Als ik het goed begrijp zit het dus zo: Men wil niet het hele forum op zondag sluiten, maar toch op een bepaalde manier 'invulling geven aan de zondag' en verbiedt daarom bij wijze van compromis enkel het praten over sport.

Ik ben benieuwd welk verheven principe daar achter zit, want erg consequent is het niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 20:29

En we zijn weer terug bij het begin...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2008 21:05

Ja, het moet wel ontopic blijven he. 8)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 18 mar 2008 22:13

henkie schreef:Prima dat jullie de discussie wederom beginnen maar ik verwijs graag naar de reacties uit het verleden. Daar is niets aan veranderd.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=2527

Ik vind de laatste opmerking in dit topic - gemaakt door Omega - een prima opmerking: 'We hebben m.i. in onze achterban al ge- en verboden genoeg. Ongetwijfeld zijn er nog heel wat bij te bedenken. De belangrijkste vraag moet echter zijn: staat het onze zaligheid in de weg? En die vraag zal ieder voor zich persoonlijk moeten beantwoorden.'

Misschien is het een aardig idee om deze houding als Refoweb niet alleen uit te spreken, maar ook toe te passen. ;)

sela

Berichtdoor sela » 18 mar 2008 22:24

sela steunt dit topic..

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 mar 2008 22:58

Spons schreef:
Zijn zomaar wat kreten hoor om de boel eens op te schudden hier l

Tsk, en jij ben vast een stuk beter dan de gemiddelde refo hier. :roll:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 mar 2008 23:06

Ik sta weer eens met verbijstering naar een topic als dit te kijken....

Ik mág alles!!
Maar niet alle dingen brengen mij dichter bij God. Niet alle dingen zijn tot Zijn eer...

God heeft mij een dag gegeven waarop Hij, nóg meer dan op andere dagen, met mij bézig wil zijn.
En ik met Hem bezig mag zijn...
Daar is geen (voet)bal tussen te krijgen!

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 mar 2008 08:21

Ik ben het met Denkertje eens. Je kan je toch wel één dag met andere dingen bezighouden dan andere dagen. Topsport word in behoudende kring toch gezien als een stuk wereldgelijkvormigheid en daar mogen jullie best even jullie smoeltjes over houden op de zondag.

In de christelijke kerken wordt nog al eens gerefereerd aan de wereld welke op zondag zijn vertier zoekt langs de sportvelden en meubelboulevards, waar Koning Voetbal en Koning Ikea vereert worden. Niet dat ik hier met het belerende vingertje ga staan.. Ik wil alleen duidelijk maken dat ik het standpunt vanuit de forumleiding begrijp.

Wat betreft consequent zijn; muziek is nogal lastig om dat te verbieden op de zondag. Het zou namelijk ook over christelijke muziek kunnen gaan. Maar dan krijg je weer de discussie van wat is christelijk/stichtelijk of niet.
Auf Wiedersehen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2008 08:49

T. Lindeman schreef:Ik ben het met Denkertje eens. Je kan je toch wel één dag met andere dingen bezighouden dan andere dagen.

Natuurlijk; ik heb zelf ook geen last van die regel omdat ik sport eigenlijk nauwelijks volg en dus ook niet op zondag de behoefte voel om er hier over te praten. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een inconsequente regel is.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 mar 2008 09:28

Het is misschien in jouw ogen een inconsequente regel, maar ik vind hem vrij praktisch. Je moet nu eenmaal compromissen sluiten. Nogmaals topsport op zondag is van uit de christelijke belevingswereld een zaak waar veel voor wordt gewaarschuwd. Dan lijkt het mij logisch dat jij daar als refo leiding geen platform aan wilt geven.

Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat jij er zo inconsequent aan vind. :wink:
Auf Wiedersehen!

Terug naar “Archief”