Refoweb en Tour?????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kridje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Refoweb en Tour?????

Berichtdoor kridje » 17 jul 2003 16:01

Onderstaand berichtje ook bij een ander topic geplaatst. Hieronder plaats ik hem nog een keer zodat we hierover kunnen discusseren.

Een hele aparte combinatie! Refoweb heten en topic over de Tour toestaan. Is dit een vorm van kleur bekennen? Verander de naam dan in Algemeenweb want Refoweb en Tour is te zot voor woorden!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jul 2003 16:17

leg dan eerst uit waarom de tour te zot is voor woorden..... dat snap ik nl niet.. ik snap niet wat er mis mee is...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jul 2003 16:24

Zolang je je hard er niet aan maar niet aan geeft.
Maar eerst God de eer geeft en dan geniet van de Tour.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 17 jul 2003 16:26

Ik zie er dus ook totaal geen probleem in. Wat is de tour anders dan een onderwerp over David Beckham bijvoorbeeld? Op dit forum mag over alles worden gesproken. Waarbij wel uit wordt gegaan van een christelijke uitgangspositie. En sport moet geen sportverdwazing worden.

Night
Moderator
Contacteer:

Re: Refoweb en Tour?????

Berichtdoor Night » 17 jul 2003 16:53

kridje schreef:Onderstaand berichtje ook bij een ander topic geplaatst. Hieronder plaats ik hem nog een keer zodat we hierover kunnen discusseren.

Een hele aparte combinatie! Refoweb heten en topic over de Tour toestaan. Is dit een vorm van kleur bekennen? Verander de naam dan in Algemeenweb want Refoweb en Tour is te zot voor woorden!

Hm.
Ik krijg een beetje gemengde gevoelens van je reactie Kridje.

Bedankt in ieder geval dat je ons scherp wilt houden. Laat ik er maar een positief iets van denken.

Dat je er gelijk de conclusie van kleur bekennen aan hangt is volgens mij
alleen maar om wat woorden neer te poten om de algemene kreet die je neer denkt te moeten zetten te ondersteunen. Het zegt overigens veel.

Heb je misschien maandenlang ons forum gescand op zaken die niet kunnen en nu iets denkt gevonden te hebben? Ging er een golf van vreugde en emotie, ja misschien zelfs adrenaline door je heen?

Verwacht je ook dat ik of andere moderators OSW gaan scannen om vervolgens bij de eerste de beste milimeter misstap die ik dan vind dat jullie begaan er luid en duidelijk melding van te maken? Waarom deze separatistische manier?

Als het je werkelijk ernstig stoorde en je er werkelijk last van hebt in je hart, dan had je het anders neergezet, en objectief de discussie aangezwengeld. Zo blijft het een loze, "ruziezoekende" kreet.

De manier waarop je het nu doet lijkt verdacht veel op dat gevoel wat ik weleens ervaar bij mensen uit de rechterflank van de gereformeerde gezindte (waar ik overigens qua leer zelf van harte deel van uitmaak): "ik doe dat niet dus ben ik lekker meer dan jij." Deze manier van denken verfoei ik. "Jij een broek aan? Jij kunt noooooit een kind van God zijn". Waarmee ik absoluut niet beweer voor het dragen van broeken te zijn.
Maar het gaat mij om dat gevoel wat het me geeft. Desgewenst wil ik nog wel in detail uitleggen waarom ik die manier van denken verfoei.
Ik vind het jammer zo te denken. Het struist ook in tegen mn gevoel wat ik had wat betreft OSW en zijn moderators. Ik had andere ervaringen.

Maar....je zet het bewust tweemaal op het forum.
Prima.
Dan hoop ik niet dat je net zoals voorgaande keren alleen iets neer poot en daarna niet meer reageert.

Ik verwacht zelfs van je dat je, zeker gezien die overwegend niet begrijpende reacties die je kunt zien, ons dan maar eens bijbels onderbouwd vertelt waarom een topic over de Tour niet verenigd kan worden met een Refoweb.
Doe dat dan desnoods maar vanuit het standpunt dat wij leken zijn, niet thuis zijn in Gods Woord en alleen maar Halleluja roepen en verder alleen maar werelds leven. Vertel ons dan maar eens als kenner en ervaringsdeskundige wat je drijfveer was en leer ons, ter beschaming, ter lering.

Oftewel, ik vraag je om een open discussie met ons te voeren, waarin ik met belangstelling je reacties zal lezen. Een loze kreet kunnen we allemaal neerzetten.
Nu wat constructiefs graag. Spreek er dan maar eens uit, niet alleen over.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 17 jul 2003 18:24

RefoTour? :mrgreen:

overigens is sport vrijwel altijd verdwazing, het gaat net over niks. Dus de term ''God de eer geven' komt bij mij wel wat merkwaardig over.

kridje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 17 jul 2003 22:05

Oeps, er wordt wel erg fel gereageerd op mijn opmerking. Enne..die opmerking over dat ik tot de rechterflank van de gereformeerde gezindte behoor is totaal verkeerd! Je kan me beter zien als een linkse die tot de gereformeerde gezindte behoort!!!!

Ik vroeg me persoonlijk gewoon af of refoweb en een topic over de Tour met elkaar overeen komt. Dit geld natuurlijk ook ten aanzien van voelbalwedstrijden of iets dergelijks.

Je wil weten wat ik er tegen heb? Als eerste zoals al opgemerkt komt het woordje REFOweb en Tour totaal niet bij mij over! REFO is afgeleid van reformatorisch en de tour kan je niet echt reformatorisch noemen! Volgens mij moet een christen niks hebben van al de sportverdwazing rondom de Tour of iets dergelijks! Verder zal het een christen veel pijn doen dat de Tour of iets dergelijks ook op zondag plaats vind. Het is ook heel erg pijnlijk als de naam van je God wordt misbruikt omdat men niet heb gewonnen. Het is ongelofelijk als je nagaat hoeveel geld er in deze verdwazing rond gaat, terwijl je als christen een naaste ziet lijden wegens gebrek! Het is onverantwoordelijk als je het gekregen lichaam zo gaat bewerken dat het helemaal op wielrennen is gericht, volgens de bijbel heb het lichaam en ziel een totaal andere doel. Dit zijn even wat puntjes die in mij opkomen. Misschien vind je me gelijk een zwartkijker maar dat zei dan zo! Laten we nuchter blijven en alles toetsen aan Gods Woord. Als er een tegenreactie komt dan graag ook vanuit Gods Woord.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 17 jul 2003 23:00

Ik heb niet zoveel met sport... maar volgens mij mag je als christen best genieten van het leven. Daar kan je ook in doorschieten, natuurlijk, maar genieten mag. David danste tenslotte ook toen de ark werd binnengebracht.

Dus Tour, 4-daagse enz: niet fout, zolang het maar niet het doel in je leven is.

Verder sluit ik me bij Night aan dat een loze kreet wel makkelijk is. Da's meer de stijl van OSW.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 17 jul 2003 23:36

OSW?

Ons Soort Wagens?
Ons Soort Winkels?
Ons Soort Weetikwat?

???

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 17 jul 2003 23:38

Klaas schreef:OSW?

OSW betekent OmSionsWil, de concurrent van RefoWeb. Wel een stuk 'zwaarder', denk ik.

http://www.omsionswil.nl/forum2

Maak je borst maar nat, daar gaat alles zoals in dit topic.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 18 jul 2003 00:02

Ik zag dat er al een hele discussie over OSW was:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=1459
Had ik niet gezien, sorry.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 jul 2003 07:28

Sjonge jonge wat een zinloze kreet weer. (ze zeggen wel is wat van mij :wink: maar dit spant de kroon :wink:
Sporten is goed voor een mens hoor, lichaamsbeweging kan geen kwaad en zo dus ook met de tour.
Sportverdwazing en er gewoon een spelletje van maken is volgens mij héél wat anders!!!
Mag een christen dan niet meer een beetje genieten van het leven? moeten zij met een zwart pak en hun hoofd naar beneden en een oud vader in hun kamer gaan zitten en er nooit meer af komen???

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jul 2003 10:01

Misschien wordt er met enige afgunst naar de activiteiten op Refoweb gekeken, terwijl het op OSW doodstil is... :mrgreen:

Ik vindt de tour ook niks, maar om alles wat je enigzins niet aanstaat te gaan bannen vindt ik nog minder.

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 18 jul 2003 12:39

Zolang het geen sportverdwazing is mag je zoiets niet afkeuren.
Als je dat wel doet dan mag een christen zelf die sport ook niet meer beoefenen. Enne als je zo gaat denken sluit je dan maar op in een kelder.

Ik keek net trouwens op OSW maar daar stond een topic van De 4daagse das net zoiets, dus wat zeurt men.

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

kridje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 18 jul 2003 15:23

Jammer dat er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan. De reactie's gaan helaas gelijk over OSW. En ja ik ben bij OSW en ik ben er moderator, maar daarnaast heb ik me ook bij Refoweb aangemeld als gewoon lid!!! Jammer dat je berichten gelijk in verband met OSW wordt gebracht!

Ook jammer dat het verschil tussen de vierdaagse en Tour niet wordt gezien! De vierdaagse is totaal voor de ontspanning en het gaat daar niet om het de eerste zijn. Verder gaat er ook geen geld in om en is het duidelijk geen verering van een paar personen. Volgens mij gaat deze vergelijking dus totaal scheef maar als ik het niet goed ziet zeg het dan.

Waarom wordt er niet inhoudelijk op mijn opmerkingen ingegaan? Graag een reactie op mijn opmerkingen waarom ik de tour en voetbalwedstrijden niet op refoweb thuis vind horen.

Terug naar “Archief”