kridje schreef:Onderstaand berichtje ook bij een ander topic geplaatst. Hieronder plaats ik hem nog een keer zodat we hierover kunnen discusseren.
Een hele aparte combinatie! Refoweb heten en topic over de Tour toestaan. Is dit een vorm van kleur bekennen? Verander de naam dan in Algemeenweb want Refoweb en Tour is te zot voor woorden!
Hm.
Ik krijg een beetje gemengde gevoelens van je reactie Kridje.
Bedankt in ieder geval dat je ons scherp wilt houden. Laat ik er maar een positief iets van denken.
Dat je er gelijk de conclusie van kleur bekennen aan hangt is volgens mij
alleen maar om wat woorden neer te poten om de algemene kreet die je neer denkt te moeten zetten te ondersteunen. Het zegt overigens veel.
Heb je misschien maandenlang ons forum gescand op zaken die niet kunnen en nu iets denkt gevonden te hebben? Ging er een golf van vreugde en emotie, ja misschien zelfs adrenaline door je heen?
Verwacht je ook dat ik of andere moderators OSW gaan scannen om vervolgens bij de eerste de beste milimeter misstap die ik dan vind dat jullie begaan er luid en duidelijk melding van te maken? Waarom deze separatistische manier?
Als het je werkelijk ernstig stoorde en je er werkelijk last van hebt in je hart, dan had je het anders neergezet, en objectief de discussie aangezwengeld. Zo blijft het een loze, "ruziezoekende" kreet.
De manier waarop je het nu doet lijkt verdacht veel op dat gevoel wat ik weleens ervaar bij mensen uit de rechterflank van de gereformeerde gezindte (waar ik overigens qua leer zelf van harte deel van uitmaak): "ik doe dat niet dus ben ik lekker meer dan jij." Deze manier van denken verfoei ik. "Jij een broek aan? Jij kunt noooooit een kind van God zijn". Waarmee ik absoluut niet beweer voor het dragen van broeken te zijn.
Maar het gaat mij om dat gevoel wat het me geeft. Desgewenst wil ik nog wel in detail uitleggen waarom ik die manier van denken verfoei.
Ik vind het jammer zo te denken. Het struist ook in tegen mn gevoel wat ik had wat betreft OSW en zijn moderators. Ik had andere ervaringen.
Maar....je zet het bewust tweemaal op het forum.
Prima.
Dan hoop ik niet dat je net zoals voorgaande keren alleen iets neer poot en daarna niet meer reageert.
Ik verwacht zelfs van je dat je, zeker gezien die overwegend niet begrijpende reacties die je kunt zien, ons dan maar eens bijbels onderbouwd vertelt waarom een topic over de Tour niet verenigd kan worden met een Refoweb.
Doe dat dan desnoods maar vanuit het standpunt dat wij leken zijn, niet thuis zijn in Gods Woord en alleen maar Halleluja roepen en verder alleen maar werelds leven. Vertel ons dan maar eens als kenner en ervaringsdeskundige wat je drijfveer was en leer ons, ter beschaming, ter lering.
Oftewel, ik vraag je om een open discussie met ons te voeren, waarin ik met belangstelling je reacties zal lezen. Een loze kreet kunnen we allemaal neerzetten.
Nu wat constructiefs graag. Spreek er dan maar eens uit, niet alleen over.