Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:Aragorn schreef:Je wilt toch kinderen, dus ik zie het probleem niet zo.
Je leest verkeerd: we wilden altijd een zwangerschap voorkomen.
Bovendien: stel dat ik ineens wel zwanger zou worden, dan wordt de adoptieprocedure (waar we allang mee bezig waren voordat we dit wisten) stilgelegd, totdat ons kind 1 jaar oud is. En dat wil ik niet!!!
Aragorn schreef:Ja, dat begrijp ik, maar als je wilt adopteren geef je daarmee toch aan dat je bepaald niet afwijzend tegenover kinderen staat? Of wil je gewoon liever een exotische baby? (Dat wil mijn vriendin ook, maar daar kan ik haar niet aan helpen.)
Ik ken ook een stel dat meer dan tien jaar geen kinderen kon krijgen en toen maar ging adopteren. Was de adoptie bijna rond, werd ze opeens zwanger. En een jaar later weer.
Galateia schreef:Aragorn schreef:Ja, dat begrijp ik, maar als je wilt adopteren geef je daarmee toch aan dat je bepaald niet afwijzend tegenover kinderen staat? Of wil je gewoon liever een exotische baby? (Dat wil mijn vriendin ook, maar daar kan ik haar niet aan helpen.)
Ik wil om te beginnen helemaal geen baby. Baby's heb ik eigenlijk nog nooit leuk gevonden. Als ik denk aan kinderen die bij ons passen, dan zijn dat echt kinderen die niet uit onszelf voortkomen.
We willen graag oudere kinderen (2-6 jaar) adopteren.
We geven ook al helemaal niets om genetische voortplanting, ofzo. Hoe meer verschillen om ons heen, hoe leuker. Dat maakt de wereld wat kleurrijker.
Ik ken ook een stel dat meer dan tien jaar geen kinderen kon krijgen en toen maar ging adopteren. Was de adoptie bijna rond, werd ze opeens zwanger. En een jaar later weer.
Ja, fantastisch natuurlijk. Want ze wilden kennelijk graag kinderen van zichzelf. Bij ons zit dat net even anders. Wij wilden al vanaf dag 1 adopteren. Adoptie is echt onze eerste keus.
Hebben ze de adoptie wel doorgezet?
Aragorn schreef:Ik ken ook een stel dat meer dan tien jaar geen kinderen kon krijgen en toen maar ging adopteren. Was de adoptie bijna rond, werd ze opeens zwanger. En een jaar later weer.
Aragorn schreef:Maar waarom zouden kinderen die uit jezelf voortkomen niet bij je passen?
Aragorn schreef:Ik denk niet dat de wereld er minder kleurrijk op wordt als je zelf kinderen produceert, die Chinezen baar je er niet zomaar uit.
Acire schreef:Whaha! grappig voorval
Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik nu eigenlijk wil qua voorbehoedsmiddelen... pil of zo'n comp. Meneer de vriend is er helemaal niet mee bezig, dus daar heb ik ook niet veel aan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten