Voorbehoedsmiddelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 19:05

En je mag er zijn, hoor :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 mar 2008 19:08

Dank je :mrgreen:

Maar ik vind het zelf eigenlijk wel tof, ik word beschouwd als een klein wondertje :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 19:12

Nou, dat is toch supergaaf :mrgreen:

Iedereen is een wonder, maar als je ouders je echt niet meer verwacht hadden, dan ben je wel een beetje een extra speciaal wonder :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2008 20:03

Galateia schreef:
Aragorn schreef:Je wilt toch kinderen, dus ik zie het probleem niet zo. :P

Je leest verkeerd: we wilden altijd een zwangerschap voorkomen.

Ja, dat begrijp ik, maar als je wilt adopteren geef je daarmee toch aan dat je bepaald niet afwijzend tegenover kinderen staat? Of wil je gewoon liever een exotische baby? (Dat wil mijn vriendin ook, maar daar kan ik haar niet aan helpen. 8) )

Bovendien: stel dat ik ineens wel zwanger zou worden, dan wordt de adoptieprocedure (waar we allang mee bezig waren voordat we dit wisten) stilgelegd, totdat ons kind 1 jaar oud is. En dat wil ik niet!!!

Ik ken ook een stel dat meer dan tien jaar geen kinderen kon krijgen en toen maar ging adopteren. Was de adoptie bijna rond, werd ze opeens zwanger. En een jaar later weer.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 20:10

Aragorn schreef:Ja, dat begrijp ik, maar als je wilt adopteren geef je daarmee toch aan dat je bepaald niet afwijzend tegenover kinderen staat? Of wil je gewoon liever een exotische baby? (Dat wil mijn vriendin ook, maar daar kan ik haar niet aan helpen. 8) )

Ik wil om te beginnen helemaal geen baby. Baby's heb ik eigenlijk nog nooit leuk gevonden. Als ik denk aan kinderen die bij ons passen, dan zijn dat echt kinderen die niet uit onszelf voortkomen.

We willen graag oudere kinderen (2-6 jaar) adopteren.

We geven ook al helemaal niets om genetische voortplanting, ofzo. Hoe meer verschillen om ons heen, hoe leuker. Dat maakt de wereld wat kleurrijker.

Ik ken ook een stel dat meer dan tien jaar geen kinderen kon krijgen en toen maar ging adopteren. Was de adoptie bijna rond, werd ze opeens zwanger. En een jaar later weer.

Ja, fantastisch natuurlijk. Want ze wilden kennelijk graag kinderen van zichzelf. Bij ons zit dat net even anders. Wij wilden al vanaf dag 1 adopteren. Adoptie is echt onze eerste keus.

Hebben ze de adoptie wel doorgezet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2008 20:14

Galateia schreef:
Aragorn schreef:Ja, dat begrijp ik, maar als je wilt adopteren geef je daarmee toch aan dat je bepaald niet afwijzend tegenover kinderen staat? Of wil je gewoon liever een exotische baby? (Dat wil mijn vriendin ook, maar daar kan ik haar niet aan helpen. 8) )

Ik wil om te beginnen helemaal geen baby. Baby's heb ik eigenlijk nog nooit leuk gevonden. Als ik denk aan kinderen die bij ons passen, dan zijn dat echt kinderen die niet uit onszelf voortkomen.

We willen graag oudere kinderen (2-6 jaar) adopteren.

We geven ook al helemaal niets om genetische voortplanting, ofzo. Hoe meer verschillen om ons heen, hoe leuker. Dat maakt de wereld wat kleurrijker.

Oke, dat wist ik niet. :) Maar waarom zouden kinderen die uit jezelf voortkomen niet bij je passen?

Ik denk niet dat de wereld er minder kleurrijk op wordt als je zelf kinderen produceert, die Chinezen baar je er niet zomaar uit. 8)

Ja, fantastisch natuurlijk. Want ze wilden kennelijk graag kinderen van zichzelf. Bij ons zit dat net even anders. Wij wilden al vanaf dag 1 adopteren. Adoptie is echt onze eerste keus.

Hebben ze de adoptie wel doorgezet?

Geen idee eigenlijk, het is nog niet zolang geleden, dus dat zal dan waarschijnlijk sowieso nog even moeten wachten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 20:15

Aragorn schreef:Ik ken ook een stel dat meer dan tien jaar geen kinderen kon krijgen en toen maar ging adopteren. Was de adoptie bijna rond, werd ze opeens zwanger. En een jaar later weer.

Zo, ik lees dit eigenlijk nu pas echt goed door. Nou, helemaal niet fantastisch eigenlijk :|

Echt zo van... 'dan moet het maar'.

Als je een kind gaat adopteren, dan moet dat kind jouw eerste keus zijn. En niet je tweede keus. Het kind heeft daar recht op!

Let op: ik bedoel daarmee niet dat als mensen geen kinderen kunnen krijgen en ze daarom besluiten te adopteren, dat dat verkeerd is. Maar het moet geen nou-dan-doen-we-dat-maar-actie worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2008 20:21

Nouja, of mijn woordkeus precies overeenkomt met de gevoelens en motieven van de betreffende ouders weet ik niet (zo goed ken ik ze nu ook weer niet), dus val het op basis daarvan niet aan. :P

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 20:26

Aragorn schreef:Maar waarom zouden kinderen die uit jezelf voortkomen niet bij je passen?

Ja, goede vraag. Om te beginnen zou het denk ik niet anders voelen (op het baren na dan :|): we zouden er evenveel van houden. Maar daar komt het meteen al, het maakt ons geen bal uit. En dan zijn er zoveel kinderen op deze wereld, waarom dan zelf iets gaan produceren, als we er geen meerwaarde aan hechten. En baringsdrang heb ik nog nooit gehad. Eigenlijk ben ik helemaal geen kindermens, maar mijn man zal het allemaal wel redden. En dan hobbel ik wel mee. Het wordt vast een gezellige puinzooi.

Daarbij komt dat we ook best wel een apart stel zijn. Maar dan op een positieve manier. We zijn allebei al zo enorm verschillend. En zo makkelijk. En we houden nu al zoveel van onze kinderen, kleine wezentjes die zomaar ergens geboren worden, of dat misschien al wel zijn, zo'n hele geschiedenis hebben, zulke coole wezens zijn om te ontdekken...

Zulke gevoelens hebben we nooit gehad bij het denken aan een biologisch kindje.

Maar lees eens de laatste 5 (ofzo) pagina's van het adoptietopic door, daarin heb ik het al op andere manieren verwoord.

Aragorn schreef:Ik denk niet dat de wereld er minder kleurrijk op wordt als je zelf kinderen produceert, die Chinezen baar je er niet zomaar uit. 8)

Maar onze wereld wel 8)

En waarschijnlijk zullen er hier donkere Afrikaantjes of Haitiaantjes rond gaan rennen (en mijn man rent er dan heel hard achteraan) :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mar 2008 21:55

Weet je Galiteia, ik zat laatst na te denken en bedacht dat ik het eigenlijk helemaal met jou eens ben: kinderen zijn leuk vanaf een jaar of 2, 3, als ze gaan praten en iets kunnen. Met baby's heb ik helemaal niets, maar peuters en kleuters enzo zijn echt leuk :) Pubers zijn natuurlijk weer anders, maar die fase heeft ook wel wat. Dat ligt er ook nogal aan wat voor kind het is.

Verder las ik ook ergens dat je best kinderen van anderen leuk mag vinden zonder dat je er zelf eentje hoeft te krijgen, dat gaf me ook weer hoop. Laat mij maar eerst tante worden, dat vind ik al spannend genoeg! En het gaat in juni gebeuren :) al is dat aangetrouwd, ik zal het nog leuker vinden als mijn eigen zusje ooit kinderen krijgt, omdat zij toch veel dichter bij mij staat.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 mar 2008 21:57

Heerlijk Galateia en Lalage :) Ik denk er net zo over, maar voel me vaak vreemd. Dat wordt door jullie wat minder ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mar 2008 21:59

Rosalie & Galiteia: kom eens op een meeting :)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 mar 2008 22:37

Acire schreef:Whaha! grappig voorval :)

Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik nu eigenlijk wil qua voorbehoedsmiddelen... pil of zo'n comp. Meneer de vriend is er helemaal niet mee bezig, dus daar heb ik ook niet veel aan :)

Ja, lach er maar om hahahaha

Hmmm voorbehoedsmiddelen is toch wel iets voor man en vrouw vind ik zelf. Dus zet em maar aan het denken....
Zo n comp is minder betrouwbaar dan de pil en condoom. Zelf hou ik ook niet van al die hormonen, wat die allemaal met je lijf doen.
Al helemaal in combinatie met roken.
Wat je vroeger (30/40 jaar terug) in 1 pil kreeg, diezelfde hoeveelheid hormonen slik je nu verdeeld over een maand/3 weken. Dus het is wel behoorlijk teruggebracht. Maar ik zou liever het condoom gebruiken. Het enige nadeel is dat het mij niet altijd even 'romantisch' lijkt, denk ik?
Daar heb je met zo n comp weer geen last van...
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 22:37

Roseli, niet vreemd :wink: Ik ken het gevoel ook..Al ben ik dan nog niet getrouwd. Die kleine hummeltjes zijn echt lief hoor, maar of ik er zelf 1 zou willen..Ik weet dus niet hoe dat in de toekomst zal zijn.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 mar 2008 06:42

Het ideale voorbehoedsmiddel bestaat mijns inziens niet. Zijn er onder jullie die het wel hebben gevonden?

Terug naar “Archief”