Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 mar 2008 20:58

Fietstassen, ge-wel-dig :)
pobody's nerfect

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 13:50

Uhm fietstassen? Daar kun je inderdaad van alles in doen... maar dan nog: ik zweet al snel, moet daarna meteen het bord volschrijven in een klas vol leerlingen... nou, liever niet.

Ik vind het best belangrijk hoe ik er uit zie als ik ga werken en ik stap liever even in de auto en kom netjes en met alle spullen (variërend van posters tot dikke woordenboeken en werkstukken) op mijn werk aan.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 mar 2008 15:01

LauraC schreef:Mensen, even een vergelijkend warenonderzoek :) Ik heb gemerkt bij de wekelijkse boodschappen dat ik meer en meer betaal voor dingen zoals brood, melk en groenten. Is dat bij jullie ook zo? Bijvoorbeeld, kon ik een jaar geleden nog voor onder 45 pond per week boodschappen doen, nu ben ik blij als ik onder de £60 blijf. Zijn de prijzen in Nederland ook zo gestegen?

ook hier vliegen de prijzen de pan uit! Fles aanmaaklimonade (goedkoopste merk) was altijd 59 cent, nu laatste keer 99 cent. Brood was 79 cent, bij C1000 ineens was het 95 cent. Ik haal nu diepvriesbrood bij de bakker. Kost een euro per brood, iets duurder idd maar dati s hier in het dorp, C1000 is 4 km fietsen, met 2 kids op 1 fiets is niet handig met veel boodschappen. enzo nog heel veel dingen meer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2008 16:50

ik ging gisteren even boodschappen doen bij de AH. ik was nog geen 20 euro kwijt en ik had best veel. Er waren nogal wat aanbiedingen die heb ik mee genomen!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 18 mar 2008 21:36

De AH valt me sowieso erg mee de laatste tijd!
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 21:38

Jo'tje schreef:De AH valt me sowieso erg mee de laatste tijd!

Ze moeten wel..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 21:51

Met prijzen van producten houd ik me echt helemaal niet bezig. Ik kom zelden in de supermarkt. Er zijn maar 2 mogelijkheden, waardoor ik een supermarkt binnenstap:

1. Ik hobbel gezellig met mijn man mee
2. Ik heb een boodschappenbriefje met routebeschrijving voor in de supermarkt van mijn man gekregen: ik pak wat er op het lijstje staat, ik betaal (maar heb vaak niet door wat precies) en klaar ben ik.

Ik weet wel, dat manlief heel goed de aanbiedingen in de verschillende supermarkten en drogisterijen in de gaten houdt, omdat het soms gewoon echt kan schelen. Zeker dingen die lang houdbaar zijn.

Verder, als ik hoor hoeveel prijzen gestegen zijn, vind ik het echt knap dat sommigen onder jullie met een gezin het voor elkaar krijgen met een bepaald budget alle boodschappen te doen. Dat vereist best wat planning en organisatie... petje af.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 mar 2008 21:56

De AH is één van de goedkopere supermarkten. Ben ik zelf ook nog maar sinds kort achter, omdat iedereen altijd loopt te roepen dat het daar duurder dan duur is. Niet dus. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Maar als ik de boodschappen koop die ik nodig heb, en het vergelijk met bijvoorbeeld de Super de Boer, dan scheelt het echt! :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mar 2008 21:58

rosalie: AH is niet goedkoop, tenzij je alleen maar euroshopper koopt. Maar dan moet je wel veel discipline hebben. Super de Boer is gewoon belachelijk duur... Dirk van den Broek is mijn favoriet, ook al stijgen de prijzen daar ook wel.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 mar 2008 22:01

Lalage schreef:rosalie: AH is niet goedkoop, tenzij je alleen maar euroshopper koopt. Maar dan moet je wel veel discipline hebben. Super de Boer is gewoon belachelijk duur... Dirk van den Broek is mijn favoriet, ook al stijgen de prijzen daar ook wel.

Als een product te krijgen is van Euroshopper of het AH-merk, dan neem ik dat. Een Dirk van de Broek of een Jumbo bijvoorbeeld hebben we niet, of ik moet verder rijden, en dan kost het me weer brandstof en kan ik net zo goed dichtbij boodschappen doen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2008 22:21

euroshopper is soms nog goedkoper dan de ah!

blikje annanasstukjes bij de ah 0.35 bij de liddl 0.59 gelijke hoeveelheid! En zo heb ik nog tal van voorbeelden waar ik jullie echt niet mee lastig val :mrgreen:
Superdeboer is zeker duur, maar de aanbiedingen zijn wel goed vaak. Vind het brood daar iig lekkerder dan de ah, dan maar wat duurder, brood bij de ah vind ik echt droog :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2008 22:46

ik vindt het volkorenbrood bij de AH veel lekkerder dan bij de super de boer.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 18 mar 2008 22:57

Hier in Engeland hebben we in de supermarkten 'reduced prices' met een gele sticker. Dat zijn producten die tegen de uiterste verkoopdatum aanzitten. Scheelt soms enorm, met kortingen van meer dan 50%. Ik vraag me nu af of ik dat in Nederland ook tegengekomen ben, hebben we dat ook? Bij de AH heb ik het nooit gezien, maar misschien winkelde ik altijd in de verkeerde supermarkt :)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 mar 2008 23:29

Hier bij de Plus hebben ze dat ook, zo kopen wij vaak lekkere toetjes voor de prijs van een gewoon pak vanillevla. Verder kijk ik ook altijd even bij de vlees - en visvitrine, maar helaas ligt daar niet zo vaak iets.

Pas zag ik dat ze vlak voor het weekend de spullen die tegen de datum waren aan het opruimen waren. Als je dan ziet wat er allemaal de container in gaat... :shock: :roll:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 23:44

Flappie schreef:Hier in Engeland hebben we in de supermarkten 'reduced prices' met een gele sticker. Dat zijn producten die tegen de uiterste verkoopdatum aanzitten. Scheelt soms enorm, met kortingen van meer dan 50%. Ik vraag me nu af of ik dat in Nederland ook tegengekomen ben, hebben we dat ook? Bij de AH heb ik het nooit gezien, maar misschien winkelde ik altijd in de verkeerde supermarkt :)

Volgens mij staan dergelijke aanbiedingen vaak vooraan bij de kassa. Impulsaankopen.

Terug naar “Archief”