Sadomasochisme en D/s als lifestyle

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Sadomasochisme en D/s als lifestyle

Berichtdoor MrSokkie » 17 mar 2008 18:26

Topictitel maar even aangepast...

Aan de hand van een opmerking in het gedeelte actueel open ik hier een nieuw topic. Even voor de duidelijkheid, het gaat niet om accenten in taal, ik besef me dat de titel wat verwarrend kan zijn.

1. Dat is geen onzin. Men heeft het idee, om tegelijk je 4e punt mee te nemen, alsof christelijk hetero's totaal geen last ergens van hebben. Dat is grote onzin. Je kunt bepaalde neigingen e.d. zeker wel onderdrukken, alhoewel ik de eerste zal zijn om te zeggen dat dit moeilijk is. Je kunt je geaardheid niet veranderen, maar je kunt wel accenten leggen.
2. Zie punt 1.
3. Sodom en Gomorra werden van de aardbodem weggedaan o.a. om die zonde.
4. Op de persoon spelen heeft geen zin, maar goed, zie punt 1.

Het gaat mij vooral om het woord accenten. Dat lijkt me een reusachtig eufemisme en iets wat alleen maar verzonnen kan worden door een vanille hetero (vanille is niet-kinky).

De tijd dat we delen van onze geaardheid wegdrukken is nu toch wel voorbij? Blijkbaar denkt niet iedereen er zo over. Maar goed, ik ben benieuwd wat die accenten dan precies zijn.

Volgens die denkwijze kun je dus ook bepaalde heteroseksuele neigingen onderdrukken. Ik ben benieuwd hoe dat werkt binnen een trouwe, liefdevolle, monogame relatie.
Laatst gewijzigd door MrSokkie op 20 mar 2008 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 mar 2008 18:32

vanille hetero

:mrgreen:

Je kunt je geaardheid niet veranderen, maar je kunt wel accenten leggen.

Inderdaad TS, ik ben ook erg benieuwd.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 mar 2008 22:15

Het is even wachten op input van vooral Joepie Meloen; hij schreef het stuk wat mij dit topic deed starten.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 18 mar 2008 12:41

Dit gaat niet over dat homo's altijd met zo'n typisch homo-accent praten?

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 18 mar 2008 14:25

CGK<3 schreef:Dit gaat niet over dat homo's altijd met zo'n typisch homo-accent praten?

plat amsterdams?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 mar 2008 19:48

CGK<3 schreef:Dit gaat niet over dat homo's altijd met zo'n typisch homo-accent praten?

nope, daar gaat het niet over.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 mar 2008 19:51

Dergelijke gedachten moeten inderdaad voorgoed van deze wereld verdreven worden. :)

Alleen heb je daar in fundamentalistische kringen nogal een zware kluif aan.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 mar 2008 20:17

CaptainCaveman schreef:Dergelijke gedachten moeten inderdaad voorgoed van deze wereld verdreven worden. :)

Alleen heb je daar in fundamentalistische kringen nogal een zware kluif aan.

Ach, ik heb geenszins de illusie dat mijn woorden hier de gedachten van wie dan ook zullen kunnen veranderen. Ik hoogste waar ik op hoop is dat mijn woorden bij mensen het hart verzacht en dat ze daardoor milder zullen zijn in hun oordelen over dingen die ze niet kennen/begrijpen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 20:23

Vaak proberen mensen uit alle macht bij hun standpunt blijven..puur uit angst die uiteindelijk te verliezen als ze dat niet zouden doen. Ik ben bang dat dat het grootste probleem is in fundamentalistische kringen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 20:34

Ja, apart hoor. Je kunt je standpunt toch ook op grond van goede argumenten herzien en daarna tevreden constateren dat je weer wat wijzer bent geworden...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 20:55

Galateia schreef:Ja, apart hoor. Je kunt je standpunt toch ook op grond van goede argumenten herzien en daarna tevreden constateren dat je weer wat wijzer bent geworden...

Of je kunt je standpunten behouden, zonder de ander het idee te geven dat je diegene totáál niet begrijpt.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 mar 2008 21:18

Galateia schreef:Ja, apart hoor. Je kunt je standpunt toch ook op grond van goede argumenten herzien en daarna tevreden constateren dat je weer wat wijzer bent geworden...

Grin, dat is vaak een behoorlijke opgave hoor, zeker als dat betekent dat je hele wereldbeeld er door verandert.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 21:33

MrSokkie schreef:

Grin, dat is vaak een behoorlijke opgave hoor, zeker als dat betekent dat je hele wereldbeeld er door verandert.

Soms kom je nieuwe dingen tegen waarover je zelfs nog nooit een mening hebt gevormd. Ik vind het ideaal om dan op basis van eigen geweten, conclusies te trekken zonder dat de invloeden van je opvoeding daarbij een rol spelen. En soms verander ik wel eens van standpunt..maar ben ik ergens bang dat ik misschien te makkelijk over dingen denk en daardoor mijn geweten overspoel. Ergens kan ik me dus wel verplaatsen in mensen die zo angstvallig vasthouden aan hun standpunten.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 mar 2008 21:43

Smurffie schreef:Soms kom je nieuwe dingen tegen waarover je zelfs nog nooit een mening hebt gevormd. Ik vind het ideaal om dan op basis van eigen geweten, conclusies te trekken zonder dat de invloeden van je opvoeding daarbij een rol spelen.

Hoe krijg je dat voor elkaar, jezelf los koppelen van je opvoeding? Maar goed, ik begrijp je punt. Het is inderdaad goed zelf na te denken en niet klakkeloos over te nemen wat je ouders ervan vinden.

En soms verander ik wel eens van standpunt..maar ben ik ergens bang dat ik misschien te makkelijk over dingen denk en daardoor mijn geweten overspoel. Ergens kan ik me dus wel verplaatsen in mensen die zo angstvallig vasthouden aan hun standpunten.

Tja, zeker als mensen er rotsvast van overtuigd zijn dat het eeuwige zielenheil op het spel staat, en dat ze het boek met alle antwoorden al hebben... Dan zou ik ook vasthouden aan mijn standpunten en niet overtuigd raken door moderne poespas als radiogolven en stemrecht voor vrouwen. :mrgreen:

Maar goed, in alle bescheidenheid, we hebben niet alle wijsheid in pacht. En dat betekent dat je zo nu en dan over bepaalde dingen moet nadenken en uitzoeken wat je positie is.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 21:50

MrSokkie schreef:Hoe krijg je dat voor elkaar, jezelf los koppelen van je opvoeding? Maar goed, ik begrijp je punt. Het is inderdaad goed zelf na te denken en niet klakkeloos over te nemen wat je ouders ervan vinden.

Eh..gewoon realistisch zijn :mrgreen:

Tja, zeker als mensen er rotsvast van overtuigd zijn dat het eeuwige zielenheil op het spel staat, en dat ze het boek met alle antwoorden al hebben... Dan zou ik ook vasthouden aan mijn standpunten en niet overtuigd raken door moderne poespas als radiogolven en stemrecht voor vrouwen. :mrgreen:

Gelukkig voor mij dat ik het verband tussen radiogolven en de Bijbel niet zie dan 8)

Terug naar “Archief”