De zondag op Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 17 mar 2008 21:18

rafaell schreef:Zijn er hier mensen die op zondag sport kijken :shock:

3 keer raden wat raaf de halve zondag heeft gedaan :mrgreen:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 mar 2008 21:20

CaptainCaveman schreef:Is het verkeerd om je zondags dan ook met niet-geestelijke zaken bezig te houden?

De bedoeling van de sportregel is een positieve: nl. dat het goed is om je op zondag met geestelijke zaken bezig te houden.
En waarom sport gekozen is, heeft denk ik een historische reden. Ik kan me er trouwens wel iets bij indenken: voor veel mensen is de belangrijkste invulling van de zondag uitslapen en naar voetbal (of een andere sport) kijken, het liefst met het bord eten op schoot, om de bazen van Studio Sport eens te citeren. Voor diegenen die zo'n zondagsinvulling prima vinden, zal deze regel prikkelen en dat is ook net de bedoeling. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 mar 2008 21:34

Hippieblijhoofd schreef:
rafaell schreef:Zijn er hier mensen die op zondag sport kijken :shock:

3 keer raden wat raaf de halve zondag heeft gedaan :mrgreen:

De andere helft was-ie in ieder geval heel goed bezig!! :D

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 18 mar 2008 10:36

elbert schreef:
CaptainCaveman schreef:Is het verkeerd om je zondags dan ook met niet-geestelijke zaken bezig te houden?

De bedoeling van de sportregel is een positieve: nl. dat het goed is om je op zondag met geestelijke zaken bezig te houden.
En waarom sport gekozen is, heeft denk ik een historische reden. Ik kan me er trouwens wel iets bij indenken: voor veel mensen is de belangrijkste invulling van de zondag uitslapen en naar voetbal (of een andere sport) kijken, het liefst met het bord eten op schoot, om de bazen van Studio Sport eens te citeren. Voor diegenen die zo'n zondagsinvulling prima vinden, zal deze regel prikkelen en dat is ook net de bedoeling. ;)

waarom word dan niet de moeite genomen om het topic alleen op zondag dicht te gooien, dán ben je consequent bezig, je geeft aan dat sport iets is waarover gesproken mag worden maar niet op de zondag! Zoals het nu gaat is het slechts je kop in het zand steken, want je gelooft toch echt niet dat doordat de sport topic gesloten word er méér over geestelijke zaken gesproken word!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 mar 2008 12:18

elbert schreef:

Ja heerlijk toch. Kerk tot 6 uur, half uurtje kletsen, naar huis, eten koken en dan om 7 uur met het bord op schoot naar de samenvattingen van het voetbal kijken :) Afijn, mij maakt die regel niet zo ontzettend uit. Helemaal niet omdat ik de geschiedenis ken. Afijn, ik vraag me wel af wanneer het voetbaltopic weer open mag. Dat zit al maanden dicht en het enige wat er gebeurd is is dat leclerc op zondag een post deed en ik vervolgens reageerde om te zeggen dat het zondag was.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 mar 2008 13:55

rafaell schreef:
Ja heerlijk toch. Kerk tot 6 uur, half uurtje kletsen, naar huis, eten koken en dan om 7 uur met het bord op schoot naar de samenvattingen van het voetbal kijken :) Afijn, mij maakt die regel niet zo ontzettend uit. Helemaal niet omdat ik de geschiedenis ken. Afijn, ik vraag me wel af wanneer het voetbaltopic weer open mag. Dat zit al maanden dicht en het enige wat er gebeurd is is dat leclerc op zondag een post deed en ik vervolgens reageerde om te zeggen dat het zondag was.

Van mij mag dat topic ook wel weer eens open:D
Stap voor stap, weer een stapje verder.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 mar 2008 14:01

Helemaal na woensdag, als het gat nog maar 1 punt is 8)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 18 mar 2008 14:05

Of 7 ...
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 18 mar 2008 17:32

Dit gaat alweer over hele andere zaken dan dat het topic tot doel had. Dus gaarne weer ontopic of gewoon niets zeggen 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 mar 2008 18:03

Ik zou er begrip voor op kunnen brengen als op zondag het hele forum dicht zou gaan. Hoewel ik zelf niet tot de gereformeerde gezindte behoor, lijkt het mij een begrijpelijke zaak. Immers, dit is van huis uit een reformatorisch forum en ik vind dat hier ook wel consequenties aan verbonden mogen worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 mar 2008 18:11

Prima dat jullie de discussie wederom beginnen maar ik verwijs graag naar de reacties uit het verleden. Daar is niets aan veranderd.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=2527

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1216501#1216501

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 mar 2008 18:22

En het voetbaltopic Henkie (a)

Have fun met boarden!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 18 mar 2008 18:32

Hou dat voetbaltopic nog maar even dicht, Henk. Raafje heeft het aan zichzelf te danken. Op zondag melden dat iemand op zondag post is net zo slim als een slapende agent onderwateren om hem te attenderen op een wildplasser. 8)

Bovendien - eigenlijk moet ik zeggen: bovenal - heeft hij duidelijk veel te veel zin om weer een lading opportunistisch gebral te spuien tot aan aankomende woensdagavond (waarna het weer een halve week stil zal zijn), en dat kennen we zo onderhand wel van hem. :mrgreen:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 18 mar 2008 18:43

volgens mij gaat het om meer dan voetbal hoor !

zal ik eens even heeeel zwart wit zijn ...

Op zondag mag je je alleen , volledig bezig houden met God , dus ook geen internet ! Een boek lezen.. maar welke... en muziek luisteren kan natuurlijk ook niet... en een wandeling maken.. stel je voor dat je een reclame zuil ziet van een bedrijf. vlug afdekken...

En met de auto op zondag kan dan ook niet he...

Volgens mij staat de zondag in het teken van God , maar goed je ziet ook veel kinderen niet buitenspelen op zondag... maar wel in de tuin...

Persoonlijk vindt ik het allemaal maar wettische regeltjes die ingesteld zijn door de hoge heren uit de kerk... Wel in de kerk een hoedje op maar als ze naar de kerk lopen is het hoedje niet op... ach zo kan je je om zoveel dingen druk maken.

Mag je dan bv wel fotograferen op Zondag... ? Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat als je een wandeling maakt je Gods prachtige schepping bv op de gevoelige plaat wil leggen . Mag dat dan wel ?

De zondag is een bijzondere dag volgens het geloof , maar betekent dat dan dat we wel mogen lezen op maandag wat er op zondag in de (sport) wereld is gebeurd, ..

Zijn zomaar wat kreten hoor om de boel eens op te schudden hier l

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 mar 2008 18:44

Collateral schreef:Hou dat voetbaltopic nog maar even dicht, Henk. Raafje heeft het aan zichzelf te danken. Op zondag melden dat iemand op zondag post is net zo slim als een slapende agent onderwateren om hem te attenderen op een wildplasser. 8)

Bovendien - eigenlijk moet ik zeggen: bovenal - heeft hij duidelijk veel te veel zin om weer een lading opportunistisch gebral te spuien tot aan aankomende woensdagavond (waarna het weer een halve week stil zal zijn), en dat kennen we zo onderhand wel van hem. :mrgreen:

zo zit een ajacied nou eenmaal in elkaar hé. Als het goed gaat hoor je ze maar anders verstoppen ze zich.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”