Hoe rot is het als je ex met een ander gaat???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Erwin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erwin » 29 okt 2007 14:19

Het meisje (laatste ex) waar ik laatst mee had zou ik het misschien erg zou van vinden, maar heb ik nog niet met een ander persoon gezien nadat het uitging.
Als ik der naam/foto/woonplaats etc tegenwoordig nog lees komt het gemis weer omhoog.
Ik hou nog erg veel van dat meisje, als ze een ander krijgt hoop ik dat een super lief iemand is.
En haar heel goed behandeld anders zou ik gewoon gek worden in me bovenkamer, omdat ik weet hoe verschrikkelijk lief meisje in haar zit.

pelaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pelaap » 29 okt 2007 21:25

Erwin schreef:Het meisje (laatste ex) waar ik laatst mee had zou ik het misschien erg zou van vinden, maar heb ik nog niet met een ander persoon gezien nadat het uitging.
Als ik der naam/foto/woonplaats etc tegenwoordig nog lees komt het gemis weer omhoog.
Ik hou nog erg veel van dat meisje, als ze een ander krijgt hoop ik dat een super lief iemand is.
En haar heel goed behandeld anders zou ik gewoon gek worden in me bovenkamer, omdat ik weet hoe verschrikkelijk lief meisje in haar zit.

Ik zou mijn vriendin, als het uit zou zijn, zo gauw geen ander gunnen, hoe lief ze ook is! ik zou dat niet kunnen verkroppen, dat er dan iemand anders met mijn oude liefde loopt, waar jij op dat moment nog gek op bent!
"Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet."

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 okt 2007 22:47

pelaap schreef:
Erwin schreef:Het meisje (laatste ex) waar ik laatst mee had zou ik het misschien erg zou van vinden, maar heb ik nog niet met een ander persoon gezien nadat het uitging.

Ik zou mijn vriendin, als het uit zou zijn, zo gauw geen ander gunnen, hoe lief ze ook is! ik zou dat niet kunnen verkroppen, dat er dan iemand anders met mijn oude liefde loopt, waar jij op dat moment nog gek op bent!

Ik voel me soms echt een unicum.
Als degene van wie je heel veel houdt gelukkig is met iemand, dan ben jij toch ook gelukkig?

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 29 okt 2007 23:01

Hippieblijhoofd schreef:
pelaap schreef:

Als degene van wie je heel veel houdt gelukkig is met iemand, dan ben jij toch ook gelukkig?

Maar is dat geluk van jou dan ook levensvullend? het lijkt mij dat die twee soorten 'gelukkig' die jij benoemt totaal verschillend zijn en totaal verschillend beleefd worden?
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 29 okt 2007 23:01

Hippieblijhoofd schreef:Ik voel me soms echt een unicum.

Ja, maar dat wil niet zeggen dat het niet rot is dat ze niet gelukkig is met JOU.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 okt 2007 23:26

Dirk schreef:
Hippieblijhoofd schreef:
pelaap schreef:

Maar is dat geluk van jou dan ook levensvullend? het lijkt mij dat die twee soorten 'gelukkig' die jij benoemt totaal verschillend zijn en totaal verschillend beleefd worden?

Levensvullend vind ik wel een heel groot woord.. Hoe bedoel je dat precies?
MrSokkie schreef:

Ja, maar dat wil niet zeggen dat het niet rot is dat ze niet gelukkig is met JOU.

Hm, ja, dat kan ik me wel voorstellen. En natuurlijk is het ook wel een heel verschil wanneer je, zoals jij, een relatie van 6 jaar achter de rug hebt, dan wanneer je relatie maar een paar maand geduurd heeft. Maar toch ervaarde ik dat wel heel duidelijk zo, toen ik hem al vrij snel zag stralen naast z'n lief was ik onwijs blij voor hem. Maarja.. het zal wel uitzonderlijk zijn :)
En misschien zette ik me er ook wel bewust overheen omdat ik hem niet kwijt wilde als persoon, als vriend.

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 29 okt 2007 23:32

Hippieblijhoofd schreef:
Dirk schreef:
Hippieblijhoofd schreef:
pelaap schreef:

MrSokkie schreef:

Hm, ja, dat kan ik me wel voorstellen. En natuurlijk is het ook wel een heel verschil wanneer je, zoals jij, een relatie van 6 jaar achter de rug hebt, dan wanneer je relatie maar een paar maand geduurd heeft. Maar toch ervaarde ik dat wel heel duidelijk zo, toen ik hem al vrij snel zag stralen naast z'n lief was ik onwijs blij voor hem. Maarja.. het zal wel uitzonderlijk zijn :)
En misschien zette ik me er ook wel bewust overheen omdat ik hem niet kwijt wilde als persoon, als vriend.

Daarin ben je niet alleen. :)

Kijk, natuurlijk is het vrij normaal dat je eerst een periode van 'aanpassing' door zal moeten maken, maar uiteindelijk zal je m.i. wel uit moeten komen op het punt dat jij hier neerzet. Dat is echte liefde. :)
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 30 okt 2007 22:25

Hippieblijhoofd schreef:
Dirk schreef:Maar is dat geluk van jou dan ook levensvullend? het lijkt mij dat die twee soorten 'gelukkig' die jij benoemt totaal verschillend zijn en totaal verschillend beleefd worden?

Nu, ik denk* dat een relatie en de bijbehorende liefde iets is wat op alle terreinen van je leven impact heeft en je hele wezen doortrekt (ook al is dat misschien niet altijd even actief aanwezig) en de belangrijkste plaats in je hart inneemt. De wisselwerking tussen jou en je vriend/vriendin/man/vrouw is op alle terreinen van je leven aanwezig.

Terwijl de liefde voor die ander die nu gelukkig is slechts één aspect van je leven, je hart, raakt (daar overigens nog wel een grote impact kan hebben), maar niet die vervulling geeft van je hele zijn, omdat er geen wisselwerking is, laat staan beantwoording van de liefde. Ik denk dat deze liefde alleen maar uit kan doven, omdat er geen voedsel voor is. De enige bron waar het voedsel vandaan kan komen (de ander die nu gelukkig is met een ander) geeft zijn voedsel (liefde) aan een ander. Jouw liefde wordt niet gevoed en jouw liefde beslaat ook niet alle terreinen en facetten van je leven, omdat je veel zonder die ander moet doen.

*hier spreekt een vrijgezel
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 11 mar 2008 11:08

Het voelt echt rot :cry:

Beetje alsof het weer uit is. En dan nu definitief zeg maar. Brrr... ik moet er nu niet teveel bij na gaan denken. Alleen het idee al dat hun samen doen wat jij en je ex ook samen gedaan hebben. Dat is moeilijk te verkroppen.
Uiteindelijk gun ik mn ex het beste, maarre.... dat duurt nog ff eer ik dat voor de volle 100% echt kan zeggen.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 12 mar 2008 11:49

Sterkte em_ma!! T lijkt me vreselijk..

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 12 mar 2008 17:40

Lenny schreef:Sterkte em_ma!! T lijkt me vreselijk..

Dankjewel!!!!

HEERE, leer mij Uw weg

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mar 2008 20:51

ik zag mijn ex vandaag op hyves... schijnt dat ie een nieuwe vriendin heeft!! ik wist niet wat ik er van moest denken maar heb hem toch een bericht gestuurd en gefeliciteerd met zijn nieuwe liefde. meteen verteld dat ik getrouwd ben natuurlijk :wink:

ik merk nu dat er wel verschillen zijn...... ik mocht nooit blijven slapen, zij nu wel (woont wel een stukje verder), het is net of hij veel verliefder is.... pfff!! Als ik daar zo tegenaan kijk kan ik ontzettend boos worden want zulke dingen heeft hij nooit tegen mij gezegd (achteraf heeft hij het uitgemaakt omdat hij nooit van mij heeft gehouden zegt hij)........ ik laat het echter gaan, het heeft niet zo moeten zijn tussen ons en we zijn allebei verder gegaan met ons leven.. t Is makkelijk gezegd maar was voor ons allebei het beste!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 17 mar 2008 21:20

kwebbel schreef:ik zag mijn ex vandaag op hyves... schijnt dat ie een nieuwe vriendin heeft!! ik wist niet wat ik er van moest denken maar heb hem toch een bericht gestuurd en gefeliciteerd met zijn nieuwe liefde. meteen verteld dat ik getrouwd ben natuurlijk :wink:

ik merk nu dat er wel verschillen zijn...... ik mocht nooit blijven slapen, zij nu wel (woont wel een stukje verder), het is net of hij veel verliefder is.... pfff!! Als ik daar zo tegenaan kijk kan ik ontzettend boos worden want zulke dingen heeft hij nooit tegen mij gezegd (achteraf heeft hij het uitgemaakt omdat hij nooit van mij heeft gehouden zegt hij)........ ik laat het echter gaan, het heeft niet zo moeten zijn tussen ons en we zijn allebei verder gegaan met ons leven.. t Is makkelijk gezegd maar was voor ons allebei het beste!

Dus dat was wel ff slikken? Blijft het denk ik altijd wel. Jullie hebben toch een leuke tijd gehad en die herinneringen kun je nooit meer uitwisselen. Soms zou ik daar wel een pilletje voor willen:p
Maar goed, proberen om positief erop terug te kijken.
Wel hard alstie nu zo mega in love schijnt te zijn. Maar... jij hebt ook je liefde gevonden en bent getrouwd. Zover is hij nog niet:-)

HEERE, leer mij Uw weg

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2008 09:23

em_ma schreef:
kwebbel schreef:ik zag mijn ex vandaag op hyves... schijnt dat ie een nieuwe vriendin heeft!! ik wist niet wat ik er van moest denken maar heb hem toch een bericht gestuurd en gefeliciteerd met zijn nieuwe liefde. meteen verteld dat ik getrouwd ben natuurlijk :wink:

Dus dat was wel ff slikken? Blijft het denk ik altijd wel. Jullie hebben toch een leuke tijd gehad en die herinneringen kun je nooit meer uitwisselen. Soms zou ik daar wel een pilletje voor willen:p
Maar goed, proberen om positief erop terug te kijken.
Wel hard alstie nu zo mega in love schijnt te zijn. Maar... jij hebt ook je liefde gevonden en bent getrouwd. Zover is hij nog niet:-)
dank je wel voor je bemoedigende woorden. We hebben een leuke gezellige tijd gehad, ook wat mindere natuurlijk! Maar dat heb je in iedere relatie. Weet je, waar ik het echt meest nog mee zat (en af en toe zit) is dat hij nooit sorry heeft gezegd voor het feit dat hij een relatie aanging waarin hij niet van mij hield. Hij hing gewoon de telefoon op met de woorden. "Tsja, ik hou gewoon niet van je. Ik zie je meer als een vriendin dan mijn vriendin." Ik wil het hem nu nog vragen om sorry te zeggen maar ach, het is alweer 3 jaar geleden en ik weet dat ik nu een man heb die thuis op me wacht (en andersom :mrgreen: ) dus waar maak ik me druk om? :P Neemt niet weg dat ik het er heel moeilijk mee heb gehad (eerste liefde)... aan de andere kant gun ik hem ook de liefde, het is niet zo dat hij een crimineel is ofzo..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”