CGK<3 schreef:Wij zijn in 10 jaar van 60 leden naar 460 leden gegaan en dat is te merken, ik ken vrijwel niemand meer.
Ligt dat alleen aan het aantal leden, of doe je er wel je best voor iedereen te leren kennen?
Moderator: Moderafo's
De meeste nieuwe leden zie je nooit terug bij andere activiteiten van de kerk. Daar ligt het aan.egbert schreef:CGK<3 schreef:Wij zijn in 10 jaar van 60 leden naar 460 leden gegaan en dat is te merken, ik ken vrijwel niemand meer.
Ligt dat alleen aan het aantal leden, of doe je er wel je best voor iedereen te leren kennen?
Marnix schreef:Dan wissel je per jaar toch van groepen? Of je doet het op basis van wijken ofzo, zodat je niet vriendengroepjes binnen de kerk krijgt. Ik zit nu zelf met totaal andere mensen in de wijkkring dan waarmee ik belijdenis heb gedaan. De groep is kwa leeftijd en achtergrond en zo veel gevarieerden dan mijn belijdenisgroep was.... maar de diversiteit is juist zo leerzaam.
MissF schreef:Marnix schreef:Dan wissel je per jaar toch van groepen? Of je doet het op basis van wijken ofzo, zodat je niet vriendengroepjes binnen de kerk krijgt. Ik zit nu zelf met totaal andere mensen in de wijkkring dan waarmee ik belijdenis heb gedaan. De groep is kwa leeftijd en achtergrond en zo veel gevarieerden dan mijn belijdenisgroep was.... maar de diversiteit is juist zo leerzaam.
Dat is wel zo, maar met een belijdenisgroep heb je een enorm hechte band opgebouwd. We hebben zo enorm veel gedeeld. We hebben voor en na elk Avondmaal bij elkaar gezeten, besproken waarom we wel of niet aangaan/aangingen. Dat is zo waardevol, wat je lang niet met iedereen kunt en wilt delen. Toevallig heb ik er minder moeite mee, maar vooral mensen die niet aangaan (aandurven) gaan dat niet aan de grote klok hangen.
Gelukkig hebben verschillende ouderlingen gezegd dat juist deze groep behouden moet worden, en dat er dus nieuwe groepen gevormd moeten worden. Want ik ga absoluut NIET naar een vrouwenvereniging met vragen uit één of ander dom blad, met nog dommere vragen en vreselijke discussies. Dus kben benieuwd hoe het verder zal gaan.
Misschien is het ook de gewenning. Ik ben eraan gewend geraakt dat de +15 gewoon de +15 was. Op zondag in huiskamers. Wij hebben niet veel clubs die in clubgebouwen draaien. Huiskamers zijn veel gezelliger. Maarja, als alles groeit is dat niet mogelijk en is er toch iets van de knusheid en veiligheid weg, en dat vind ik jammer
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten