Graag jullie reacties

Moderator: Moderafo's
Smurffie schreef:Wie heeft er wel eens iets mee te maken gehad, of gebruikt (nog) homeophatische middelen in het dagelijks leven? Is het iets wat daadwerkelijk helpt, of moet je er in 'geloven'?
Graag jullie reacties
Haha ja zo'n mevrouw ken ikliefie schreef:vaak wel hoor kwebbel! wij hadden een mevrouw die kreeg zoetjes om te slapen ging super goed op een dag is de arts toch met echte slaapmedicatie begonnen en daar sliep ze dus niet op! nu slaapt ze weer op zoetjes!
Ik vind het wat kort door de bocht om medicijnen als paracetamol troep te noemen. Je zou wel kunnen zeggen dat niet ieder soort hoofpijn over gaat van paracetamol.MissF schreef:Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit medicatie gebruik, en als ik bijv hoofdpijn heb dan heb ik altijd het idee dat het zonder paracetamol ook over gaat, en dan heb ik tenminste die troep niet in mijn lijf.
MissF schreef:Het kan best zijn dat het bij iemand werkt, maar ik denk dat ik te nuchter ben soms, en er niet in geloof. Ik geloof trouwens sowieso niet echt in medicijnen, en dat is dan wel weer doorslaan naar de andere kant.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit medicatie gebruik, en als ik bijv hoofdpijn heb dan heb ik altijd het idee dat het zonder paracetamol ook over gaat, en dan heb ik tenminste die troep niet in mijn lijf.
maar als het placebo effect is en het helpt, prima toch?
Rolf schreef:Alles komt uiteindelijk uit de natuur.
Als voedsel zo uit de natuur gebruikt kan worden, is dat het beste.
Soms zijn bepaalde behandelingen nodig.
Geldt voor medicijnen niet hetzelfde? Vroeger kwamen er middeltjes
zo uit de natuur. O.a. bleek bijv. dat met kaarsen uit boomschors
bepaalde pijnen te behandelen waren.
Eucalyptusolie uit bladeren kan ook gebruikt worden als geneesmiddel.
Waarom zou dat nu niet meer kunnen? De farmaceutische industrie
voegt m.i. veel schadelijke stoffen aan medicijnen toe.
Lalage schreef:MrSokkie: er zijn ook homeopathische medicijnen die onder jouw categorie kruidenmiddeltjes vallenJe kunt dat zien aan het D-nummer wat erop staat. D6 betekent geloof ik dat het een miljoen keer (10^6) verdund is en dan kan je inderdaad gaan twijfelen aan de werking.
Ik heb hier een flesje passiflora staan tegen de zenuwen voor als ik moet optreden.
Verder gebruik ik vaak Prrrikweg als ik in de zomer muggenbulten heb die vreselijk jeuken. Dat spul werkt best wel goed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten