Maar het is wel wat eenzijdig.. je kunt ook goed opvoeden met slaan. Niet dat ik het daarom wil promoten, maar het kan wel. Er zijn alleen ook heel veel mensen die het niet kunnen en bij wie het mis gaat, en dat is heel triest

Moderator: Moderafo's
Hippieblijhoofd schreef:Maar het is wel wat eenzijdig.. je kunt ook goed opvoeden met slaan. Niet dat ik het daarom wil promoten, maar het kan wel. Er zijn alleen ook heel veel mensen die het niet kunnen en bij wie het mis gaat, en dat is heel triest
*Annet* schreef:De schuld op je nemen voor iets wat in feite niet door de beugel kon. En een keer ronduit woedend worden op je ouders om datgene wat je is aangedaan, blijkt buitengewoon moeilijk te zijn
Dit sprak mij even aan. Ik heb thuis ook menig pak op mijn kont gehad van mijn vader. In mijn ogen ook vaak onterecht. Toen en nu dacht en vind ik dat. (...)Als ik er nu iets over probeer te zeggen, (bijv. keer deed mijn zoon iets waar mijn vader bij was. Ik zei toen: als wij dat vroeger deden dan zwaaide er wat......... in de richting dat mijn vader makkelijk sloeg) krijg ik gelijk een opmerking van hem "ach ja, je had het zo slecht. Ja je bent zielig hoor". En dan klap ik helemaal dicht maar soms denk ik man je weet niet half hoe je was en wat je deed. Een tijd geleden heb ik hier ook best flinke discussie met een broer van me over gehad. Hij zag het allemaal anders als mij (is 9 jaar jonger, de jongste en ik de oudste) maar schrok er wel van hoe ik op mijn opvoeding terug keek en hoe hij erop terug keek. Hij had ook door div. moeilijkheden gesprekken gehad met hulpverlening. Die hadden gezegd dat hij een goede jeugd had gehad.
Qwast schreef:Ik word hier onzeker van. Lag het dan toch aan mij? Ja, dat is zo, zie je wel, ik ben ... ('k zal het maar niet opschrijven)
pff heftig zeg! Wat knap dat je het durft te delen met ons. Ik vond ook dat mijn vader mij niet op mijn kont mocht slaan puur omdat ik altijd vond: dit zijn mijn billen en je hebt er gewoon vanaf te blijven! Klaar!qwast schreef:Ik heb getwijfeld of ik meer van mezelf hier neer zou zetten, maar ik doe het toch. Inderdaad herken ik die lijfelijke pijn. Dit heb ik zowel bij het zien (van een film, of toevallig in het echt) en bij het lezen ervan (zo'n boek als Afke's tiental bijvoorbeeld).
Ik herinner me ook niet meer wat ik allemaal fout heb gedaan. Dat zal best gebeurd zijn, maar dat weet ik niet meer. Het enige wat ik me herinner is de angst voor klappen en de klappen zelf.
Bovendien ervaarde ik een pak slaag op blote billen als zeer vernederend, vooral als mijn vader dit deed. Hij raakte me mijns inziens aan op een plaats waar hij me niet hoorde aan te raken.
Ook ik kan het één en ander relativeren. Het was voor mijn ouders ook een hele moeilijke periode, maar moet het dan maar goed gepraat worden als ze hun frustratie op hun kinderen botvieren?
Nu ben ik volwassen en ik zit er heel dubbel in. Als ik iets fout gedaan heb verlang ik naar een pak slaag (alleen durf ik dat aan niemand te vragen). Ik voel me er heel naar onder. Op internet heb ik verschillende informatie gevonden over mensen met spankingbehoeften. Vaak valt dit onder sm en wordt er gesproken van slaaf en meester. Daar voel ik me ook weer niet thuis. Maar die spankingbehoeften herken ik wel en volgens internetinformatie moet dit vrij regelmatig voorkomen en is dit heel gewoon.
En toch voel ik me met dit alles heel slecht. Ik vind het niet goed van mezelf en van de sm-wereld wens ik me verre te houden en iedere keer zoek ik toch weer die informatie op of kijk ik sm-filmpjes (om het maar weer te voelen - ergens voelt dit ook prettig)
Uhuh ik snap wat je bedoeltmarjo schreef:Wat ik nog wil zeggen is dat ik het knap vind dat een aantal ouders die in zijn jeugd flink geslagen is, het nu probeert zo anders te doen. Dat zal best niet altijd makkelijk zijn.
Riska schreef:Qwast schreef:Ik word hier onzeker van. Lag het dan toch aan mij? Ja, dat is zo, zie je wel, ik ben ... ('k zal het maar niet opschrijven)
En ik weet, dat stemmetje - dat je te stom bent om voor de duvel te dansen, dat je een sufferd bent, dat er altijd wat met jou is, dat je ....(vul zelf maar in) dát stemmetje is zo verschrikkelijk sterk. En er hoeft niet dát te gebeuren of je denkt: "ze hadden gelijk, zie je wel, ik deug dus echt niet"!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten