Gehakt haal ik bij de slager, vers fruit of op de markt of bij de groenteman. Hij is best goedkoop! Ik heb nu 3 kg appels, 1 pond zuurkool, een bloemkool en 1kg witlof voor 5 euro !!!

Moderator: Moderafo's
Ik denk dat het je best wel wat kan besparen hoor! Wij shoppen altijd 1x per week bij de Lidl zoals ik al eerder aangaf en we zijn dan nooit meer dan 30 euro kwijt. We hebben dan de hoofdzaken zoals: brood, broodjes, limonade (prik enzo), koffiepads, sommige soorten vlees, toetjes, koek enz. Wat ik dan niet koop (chips bij de Lidl vind ik niet om te eten) haal ik bij Dirk, net zoals de ovenschotels, de melk, buitenlandse gerechten, bepaalde groente e.d. Meer dan 15 euro ben ik daarvoor ook niet kwijt, dus op zich doen wij het netjes. Het 'gevaarlijke' van elke dag boodschappen doen is dat je misschien ongemerkt toch wat meer meeneemt. Ik heb dat helemaal niet als we 1x per week boodschappen doen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk, ik heb ervaring dat als ik meerdere keren per week boodschappen doe, dat ik ongemerkt wat meer meeneem. Maar daar was ik ook zelf bijMissF schreef:Ik merk dat ik toch steeds weer bij de AH uitkom, of de Spar uit mijn werk. Of de Super uit school. Maar dat zijn alledrie niet de goedkoopste. En de Aldi vind ik dan net te ver lopen (2 minuten verder) om een zakje krieltjes te halen, al zijn ze echt best veel goedkoper.
Misschien toch maar eens per week voor meer dagen boodschapjes doen, dat is de uitkomst.
pol schreef:Het wordt tijd dat de cola weer eens in de aanbieding komt bij AH! De flessen van de laatste aanbieding zijn bijna op!
Da's wel een idee om 1x in de week naar de slager & bakker te gaan, nu ga ik te pas en te onpas omdat ik ook verschillende werktijden heb..Tuinfluiter schreef:Wij doen altijd 1 keer in de week 'grote' boodschappen, dan ga ik nog 1 keer tussendoor naar de supermarkt, 1 keer in de week naar de slager en 1 keer in de week naar de bakker.
Ik geef je groot gelijkTuinfluiter schreef:Ik heb zoiets, als je toch niet op elke cent hoeft te letten, heb ik wel graag fatsoenlijk eten.
Ja idd, als ze bij AH bonus hebben neem ik het ook wel mee hoor! Dat vind ik dan wel weer leuk van die foldertjes..MissF schreef:Tja, dat kan idd. Maar blijkbaar ben ik enorm gedisciplineerd, en neem ik nooit iets extra's mee.
Ik kijk wel eens thuis de bonusfolder door, en haal dan bijv 3 pakken appelsientje voor 2 euro, omdat dat toch wel op komt.
maar ik haal altijd alleen wat ik die dag ga eten. En bij de Aldi hebben ze weinig keus in groenten, en hebben ze geen sausjes voor bij ovenschotels. En tja, ik ben dan echt te lui om naar twee winkels te lopen.
En als ik weekboodschappen moet halen, heb ik geen idee wat. Want we eten alleen de avondmaaltijden thuis, chips, koek, snoep hebben we niet in huis (naja, alleen voor eventuele gasten, die liggen ver opgeborgen).
Toch maar eens kijken hoeveel kosten het scheelt
Ja haha ik ga heel af en toe met een volle tas van de Dirk even bij AH binnen omdat ze daar nog bonus hebben. Ik vind het teveel om dan de tas thuis neer te zetten en dan nog een keer heen en weer (ook al is het aan de overkant). Maar dan zitten ze wel raar te kijkenlammetje schreef:Ik ga iedere dag met Sarah naar de winkels, leuk loopje in de kinderwagen of met de fiets. Lekker even buiten en door het park terug ofzo. Maar vind het ook irritant om eerst naar de lidl te gaan en daarna naar de super om daar de dingen te halen die ze bij de lidl niet hebben (wat regelmatig voorkomt). Soms doe ik het wel, maar als je al een wagen vol hebt ga ik niet zo snel een andere supermarkt in...
paprikameisje2 schreef:ow... en op kassa... was dat dubbelstroomtarief niet voordeliger hoeft te zijn dan enkel!
je moet nl 40 procent vcan je stroom s nachts gebuiken wil je voordeliger uit zijn! dus ik ga daar maar eens natrekken....hoe da voor ons uitkomt!
bij dubbeltrafief betaal je nl meer voor de stroom die je overdag gebruikt dan bij enkel!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten