Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2008 19:08

Hierzo aan de overkant zit een Dirk vd Broek en een AH, een paar wijken verder zit een Lidl en in het dorp vlakbij mijn werk zit een Aldi. Meestal rijden we 1x in de week naar de Lidl, de boodschappen die ik daar niet kan/wil halen haal ik nog bij Dirk.
Gehakt haal ik bij de slager, vers fruit of op de markt of bij de groenteman. Hij is best goedkoop! Ik heb nu 3 kg appels, 1 pond zuurkool, een bloemkool en 1kg witlof voor 5 euro !!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2008 19:10

Ik merk dat ik toch steeds weer bij de AH uitkom, of de Spar uit mijn werk. Of de Super uit school. Maar dat zijn alledrie niet de goedkoopste. En de Aldi vind ik dan net te ver lopen (2 minuten verder :oops: ) om een zakje krieltjes te halen, al zijn ze echt best veel goedkoper.
Misschien toch maar eens per week voor meer dagen boodschapjes doen, dat is de uitkomst.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2008 19:15

MissF schreef:Ik merk dat ik toch steeds weer bij de AH uitkom, of de Spar uit mijn werk. Of de Super uit school. Maar dat zijn alledrie niet de goedkoopste. En de Aldi vind ik dan net te ver lopen (2 minuten verder :oops: ) om een zakje krieltjes te halen, al zijn ze echt best veel goedkoper.
Misschien toch maar eens per week voor meer dagen boodschapjes doen, dat is de uitkomst.
Ik denk dat het je best wel wat kan besparen hoor! Wij shoppen altijd 1x per week bij de Lidl zoals ik al eerder aangaf en we zijn dan nooit meer dan 30 euro kwijt. We hebben dan de hoofdzaken zoals: brood, broodjes, limonade (prik enzo), koffiepads, sommige soorten vlees, toetjes, koek enz. Wat ik dan niet koop (chips bij de Lidl vind ik niet om te eten) haal ik bij Dirk, net zoals de ovenschotels, de melk, buitenlandse gerechten, bepaalde groente e.d. Meer dan 15 euro ben ik daarvoor ook niet kwijt, dus op zich doen wij het netjes. Het 'gevaarlijke' van elke dag boodschappen doen is dat je misschien ongemerkt toch wat meer meeneemt. Ik heb dat helemaal niet als we 1x per week boodschappen doen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk, ik heb ervaring dat als ik meerdere keren per week boodschappen doe, dat ik ongemerkt wat meer meeneem. Maar daar was ik ook zelf bij :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2008 19:18

Tja, dat kan idd. Maar blijkbaar ben ik enorm gedisciplineerd, en neem ik nooit iets extra's mee.
Ik kijk wel eens thuis de bonusfolder door, en haal dan bijv 3 pakken appelsientje voor 2 euro, omdat dat toch wel op komt.
maar ik haal altijd alleen wat ik die dag ga eten. En bij de Aldi hebben ze weinig keus in groenten, en hebben ze geen sausjes voor bij ovenschotels. En tja, ik ben dan echt te lui om naar twee winkels te lopen.
En als ik weekboodschappen moet halen, heb ik geen idee wat. Want we eten alleen de avondmaaltijden thuis, chips, koek, snoep hebben we niet in huis (naja, alleen voor eventuele gasten, die liggen ver opgeborgen).
Toch maar eens kijken hoeveel kosten het scheelt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 mar 2008 19:38

Wij doen altijd 1 keer in de week 'grote' boodschappen, dan ga ik nog 1 keer tussendoor naar de supermarkt, 1 keer in de week naar de slager en 1 keer in de week naar de bakker.
In het begin ging ik ook vaak naar de Aldi, maar dan ben je helemaal heel de week aan het boodschappen doen, zo leuk vindt ik dat toch al niet :mrgreen:
Ik heb zoiets, als je toch niet op elke cent hoeft te letten, heb ik wel graag fatsoenlijk eten.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 mar 2008 20:14

Het wordt tijd dat de cola weer eens in de aanbieding komt bij AH! De flessen van de laatste aanbieding zijn bijna op!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 mar 2008 20:22

pol schreef:Het wordt tijd dat de cola weer eens in de aanbieding komt bij AH! De flessen van de laatste aanbieding zijn bijna op!

:mrgreen: nu al :P

Ik ga iedere dag met Sarah naar de winkels, leuk loopje in de kinderwagen of met de fiets. Lekker even buiten en door het park terug ofzo. Maar vind het ook irritant om eerst naar de lidl te gaan en daarna naar de super om daar de dingen te halen die ze bij de lidl niet hebben (wat regelmatig voorkomt). Soms doe ik het wel, maar als je al een wagen vol hebt ga ik niet zo snel een andere supermarkt in...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 mar 2008 20:47

Ik ga altijd op vrijdagmiddag na mijn werk boodschappen doen, dan ben ik er voor de hele week weer vanaf. Heerlijk. En een goed gevoel om het weekend met een volle koelkast te beginnen :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2008 17:31

Tuinfluiter schreef:Wij doen altijd 1 keer in de week 'grote' boodschappen, dan ga ik nog 1 keer tussendoor naar de supermarkt, 1 keer in de week naar de slager en 1 keer in de week naar de bakker.
Da's wel een idee om 1x in de week naar de slager & bakker te gaan, nu ga ik te pas en te onpas omdat ik ook verschillende werktijden heb..
Tuinfluiter schreef:Ik heb zoiets, als je toch niet op elke cent hoeft te letten, heb ik wel graag fatsoenlijk eten.
Ik geef je groot gelijk :mrgreen:

MissF schreef:Tja, dat kan idd. Maar blijkbaar ben ik enorm gedisciplineerd, en neem ik nooit iets extra's mee.
Ik kijk wel eens thuis de bonusfolder door, en haal dan bijv 3 pakken appelsientje voor 2 euro, omdat dat toch wel op komt.
maar ik haal altijd alleen wat ik die dag ga eten. En bij de Aldi hebben ze weinig keus in groenten, en hebben ze geen sausjes voor bij ovenschotels. En tja, ik ben dan echt te lui om naar twee winkels te lopen.
En als ik weekboodschappen moet halen, heb ik geen idee wat. Want we eten alleen de avondmaaltijden thuis, chips, koek, snoep hebben we niet in huis (naja, alleen voor eventuele gasten, die liggen ver opgeborgen).
Toch maar eens kijken hoeveel kosten het scheelt :D
Ja idd, als ze bij AH bonus hebben neem ik het ook wel mee hoor! Dat vind ik dan wel weer leuk van die foldertjes.. :P Bij de aldi hebben ze idd weinig keus qua groenten, maar die haal ik toch meestal wel vers.

lammetje schreef:Ik ga iedere dag met Sarah naar de winkels, leuk loopje in de kinderwagen of met de fiets. Lekker even buiten en door het park terug ofzo. Maar vind het ook irritant om eerst naar de lidl te gaan en daarna naar de super om daar de dingen te halen die ze bij de lidl niet hebben (wat regelmatig voorkomt). Soms doe ik het wel, maar als je al een wagen vol hebt ga ik niet zo snel een andere supermarkt in...
Ja haha ik ga heel af en toe met een volle tas van de Dirk even bij AH binnen omdat ze daar nog bonus hebben. Ik vind het teveel om dan de tas thuis neer te zetten en dan nog een keer heen en weer (ook al is het aan de overkant). Maar dan zitten ze wel raar te kijken :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 mar 2008 18:39

ik ga ook gerust met melk van de boni karnemelk halen bij de c1000!!

al valt het mij op, al een aantal keer gezien, waneer mensen een krat volgeladen met boodschappen op het bierkrattnrekje zetten, het niet afrekenen!

of die zak sneop die kindje lief in de vingers heeft, of gewoon het kratje bier!

vind altijd moeilijk.. moet ik daar nou wat van zeggen? of ze laten gaan :?:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 mar 2008 18:41

ow... en op kassa... was dat dubbelstroomtarief niet voordeliger hoeft te zijn dan enkel!

je moet nl 40 procent vcan je stroom s nachts gebuiken wil je voordeliger uit zijn! dus ik ga daar maar eens natrekken....hoe da voor ons uitkomt!

bij dubbeltrafief betaal je nl meer voor de stroom die je overdag gebruikt dan bij enkel!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 mar 2008 18:43

ik zal er wat van zeggen: joh vergeet je niet wat :roll: Maarja ik ben dan ook best wel gemeen wat dat betreft.
Pas kwam ik er zelf achter dat ik 4 kilo appels had gekocht maar niet op de bon vermeldt. Dus de volgende week heb ik het gezegd bij de groenteboer, als ik teveel betaal ga ik ook terug dus als ik te weinig betaal en erachter kom, ook!

Kratje bier vergeten ze wel vaker, daarom hebben ze van die 'betaald' stickers. Weet nog wel dat mn moeder het ook een keer was vergeten, eenmaal thuis was er geen sticker te bekennen en stond het ook niet op de bon. Sommige winkels hebben daar zo'n spiegel voor.

Je kunt trouwens met een kinderwagen ook behoorlijk wat jatten! In de voetenzak bijvoorbeeld, ontzettend veel ruimte! Doe daar altijd mn boodschappen in als ik geen plek meer heb :wink: Maar wel nadat ik heb betaald hoor :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 08 mar 2008 20:00

Ik vind het echt irritant om heel lang van te voren boodschappen te doen. Ik weet toch niet waar ik bijvoorbeeld donderdag zin in heb om te eten?
Ik haal hier zaterdag altijd m'n eten voor maandag en dinsdag. En ga dan woensdag brood halen en het eten voor woensdag en donderdag.

Ik ben wel een beetje een hamerstertype, als het dan toch in de aanbieding is neem ik het wel mee, altijd handig voor een keer...en m'n kast word steeds voller :D 8)

Verder koop ik niet veel buiten 'gewone' maaltijden.
Fruit en kauwgom koop ik regelmatig. Dat is alles...!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Riska

Berichtdoor Riska » 08 mar 2008 21:13

paprikameisje2 schreef:ow... en op kassa... was dat dubbelstroomtarief niet voordeliger hoeft te zijn dan enkel!

je moet nl 40 procent vcan je stroom s nachts gebuiken wil je voordeliger uit zijn! dus ik ga daar maar eens natrekken....hoe da voor ons uitkomt!

bij dubbeltrafief betaal je nl meer voor de stroom die je overdag gebruikt dan bij enkel!

En als je dan ontdekt dat je in feite te duur uit was (en dat ontdek je geheid!) wél de leverancier aanklagen dat ze er nooit op gewezen hebben hoor!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 08 mar 2008 21:41

In deze omgeving zijn veel woningen aangesloten bij Essent. Deze heeft
een speciale pagina voor het maken van de juiste keus m.b.t. de meter.

Ok biedt Essent de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal contracten.
Passend bij verschillende situaties, m.b.t. het energiegebruik. En ook
verschillende mogelijkheden m.b.t. de duur.
Laatst gewijzigd door Rolf op 08 mar 2008 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”