Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Smoothie schreef:Als we de verhouding van OT en het NT wat beter onder de loep nemen, zien we sterk te vervulling van Jezus van alle beloften uit het OT.
Vervolgens komt Jezus met het gebod 'Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf'
Als we dit eens even goed op ons laten inwerken, is dit niet zomaar wat!
'God liefhebben BOVEN alles en je naaste als jezelf'
Daarbij komt nog dat Jezus ons heeft laten zien dat we niet door goede werken en offeren zalig kunnen worden maar alleen door Hem.
Hij is voor alle zonden van alle mensen gestorven.
Hieruit volgt: Waarom krampachtig de tien geboden proberen te volgen en niet alleen het gebod uit het Nieuwe Testament. Jezus heeft ons bevrijdt van dat juk!
Smoothie schreef:De tien geboden herinneren ons voortduren aan goede werken en door eigen kracht verzoend worden met God
Als we ze blijven houden gaan we tegen de komst van Jezus Christus in!
marcel081276 schreef:ik denk dat als je voor jezelf de geboden wil houden je dat gewoon moet doen, maar ga ze niet aan mensen opleggen of ze ermee voor hun oren slaan dan ben je verkeerd bezig![]()
en zeg ook niet als je ze niet houd ''dan hou je niet van God'' ofzo dat vind ik zo triest als je zo bekrompen denkt.
greetz mars
Eunice schreef:Dus de wet drijft ons juist uit tot Christus, doordat we er bij bepaald worden dat we het zelf allemaal niet kunnen.
marcel081276 schreef:de eerste 4 geboden zijn goed voor mensen die willen geloven in het christendom, de andere zijn goed voor het maatschappelijk functioneren de normen en waarden worden hierdoor bepaald.
greetz mars
Bevlogen schreef:Vraag me toch altijd weer af waarom mensen de wet als een juk schijnen te zien. Zoveel vraagt ie nu ook weer niet van je:
1. Vereer naast God geen andere goden.
2. Maak geen godenbeelden.
3. Misbruik de naam van de Here niet.4. Houdt de sabbat in ere.
5. Toon eerbied voor je vader en moeder.
6. Pleeg geen moord.
7. Pleeg geen overspel.
8. Steel niet.
9. Geef geen vals getuigenis over een ander.10. Zet je zinnen niet op iets dat van een ander is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten