Moderator: Moderafo's
Hippieblijhoofd schreef:Ja, je mag ongestoord hetero zijn. Jij eist echter van homo's dat ze niet 'ongestoord' homo mogen zijn. Dat doe je niet (alleen) op basis van je geloof, maar vooral omdat je het eng, vies, vreselijk vindt. En imho moet je, wanneer je 'rillingen over je rug krijgt' bij het idee dat twee mannen met elkaar zoenen, inderdaad eens wat aan je eigen incasseringsvermogen gaan doen ipv van homo's te eisen dat ze ophouden met in het openbaar zoenen.
Hippieblijhoofd schreef:Heb je overigens evenveel moeite met een hetero-stel dat in het openbaar zoent, dan met een homo-stel?
MrSokkie schreef:Maar goed, mijn punt is dus dat Boekenlezer aan het uiteinde van de schaal zit.
MrSokkie schreef:...maar ik vraag me af in hoeverre je redelijk aan de hele wereld kan vragen dat zij zich aanpast om jouw geen ongemakkelijk gevoel te geven?
Boekenlezer schreef:MrSokkie schreef:Maar goed, mijn punt is dus dat Boekenlezer aan het uiteinde van de schaal zit.
Je bedoelt dus dat ik de eervolle vermelding mag wegdragen van superhetero.
Als dat alleen gebaseerd zou zijn op mijn eigen subjectiviteit, natuurlijk, dan ga ik te ver daarmee. Maar het hangt bij mij ook met geloof samen. Dat is natuurlijk een lastig iets, omdat daarover lastig te discussiëren is, vanwege het onbewijsbare karakter daarvan.
Boekenlezer schreef:In dat geval kan ik mij jouw redenering wel voorstellen. Dan is het inderdaad het makkelijkste als je je nergens aan stoort.
Ik vind homogedoe inderdaad vies.
Boekenlezer schreef:Maar ik zit ook met het gegeven dat God de schepping zo niet bedoeld heeft. Nou is die schepping sowieso verre van hoe die door God oorspronkelijk gemaakt is. Maar dat betekent nog niet dat je geen weerstand zou mogen bieden aan nog verder verval.
Boekenlezer schreef:Maar ik zit ook met het gegeven dat God de schepping zo niet bedoeld heeft. Nou is die schepping sowieso verre van hoe die door God oorspronkelijk gemaakt is. Maar dat betekent nog niet dat je geen weerstand zou mogen bieden aan nog verder verval.
Boekenlezer schreef:Smurffie schreef:...maar hij is twee dagen van slag van een half uurtje slaapgebrek...
Nou nou, overdrijven is ook wel een vak, heb ik wel eens horen zeggen.
Al behoor ik hier inderdaad niet tot de brute, stoere nachtbrakers zoals je die hier nogal hebt.
Gerdien B. schreef:Boekenlezer schreef:Maar ik zit ook met het gegeven dat God de schepping zo niet bedoeld heeft. Nou is die schepping sowieso verre van hoe die door God oorspronkelijk gemaakt is. Maar dat betekent nog niet dat je geen weerstand zou mogen bieden aan nog verder verval.
Ik ben daar niet meer zo 100% zeker van wat God wel of niet hiervan vind of het ooit bedoeld hebt. je kan niet 1 stel vergelijken met de gevoelens van miljarden anderen.
Als mensen er voor zouden kiezen dan lag het makkelijker aangaande dit argument, maar mensen worden met die geaardheid geboren.
Daarom oordeel ik er maar niet meer over en vind ik dat het een ieder zijn eigen keuze hier in moet maken.
Ik maak ook wel is keuzes die anderen niet zouden kunnen verantwoorden voor God en ik wel. En zo zie ik dat ook hierin.
Fidèl Castro schreef: "De Heere kan wonderlijk genezing en bevrijding geven "
Waarmee we dus weer terug zijn op de krankzinnige stellingname dat homo's en lesbo's "ziek" zijn, en "genezing" kunnen krijgen..........
ik protesteer met heftigheid hiertegen..............
Speedy schreef:Ook al kan het voelen alsof je een oog moet uitrukken of een hand of een voet moet afhakken.
Dat het bisdom New Westminster en de Episcopaalse Kerk in de Verenigde Staten anders beslissen, vloeit voort uit hun vrijzinnigheid, waarin de Schrift ondergeschikt wordt gemaakt aan de cultuur. 'In onze tijd hebben we leren inzien ...', heet het dan. Alsof God zich openbaart in de cultuur, in plaats van in de Schrift.''
Hier geeft hij ook aan wat het manco in de huidige discussie is om de tekst te laten zeggen wat wij willen dat ie zegt. En dat is dat de Schrift ondergeschikt wordt gemaakt aan de Cultuur.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten