gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mar 2008 21:13

Haai schreef:Leuk hé, bloemen in huis :D Ik heb hiervd week de kaarsen op tafel ook maar ingewisseld voor een schaal hyacinten.

Opzich zijn bloemen best leuk, maar met 2 katten in huis kan het ook een ramp wezen!!!
Nou ja... die katten zijn dan eigenlijk de ramp. Ik had een mega mooie amaryllis staan. In 1 knop 4 mooie grote bloemen en de volgende begon ook al uit te komen. ! van de katten neemt een aanloop, springt tegen de cdtoren op om vervolgens de amaryllis over de grond te kiepen. Alles geknakt :cry:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 mar 2008 21:13

Vind bloemen helemaal geweldig in huis. Iedere week of om de week komen hier verse snijbloemen in huis. Licht dr gewoon even aan hoelang ze staan. Scheelt natuurlijk ook of je van bloemen houd of niet, zelf ben ik helemaal dol op bloemen, tegen die tijd dat ik een eigen huisie, getrouwd o.i.d. heb/ben dan komen er regelmatig bloemen in huis. M'n moeder houd ook wel van bloemen, in het raamkozijn staan een aantal planten, zijn ze wat minder mooi, of zijn ze dood dan komt dr wat nieuws. Af en toe een bos bloemen op tafel en klaar. Maarre ik zal later heel wat centjes uitgeven aan bloemen. Zomers ook..... buiten al die gekleurde bloemen :8>.

Vandaag m'n eigen slaapkamer maar eens een schoonmaakbeurt gegeven.

Ik zou wel een vast schema maken voor schoonmaken. En als iets nodig is dan gewoon ook op dat moment. Maar begin van de week ff uitgebreid de keuken, kamer, badkamer, toilet etc. De overige dagen zorgen dat het netjes, schoon en opgeruimd is. Ff zuigen, toilet schoonmaken etc. M'n moeder doet ook dan dit, en dan dat. Geen vast ritme zegma. Daar kan ik totaal niet tegen.

Zelf heb ik niet echt een vaste volgorde van schoonmaken. Meestal wel van boven naar beneden, en van links naar rechts, een rondje maak ik eigenlijks altijd. Maar niet van eerst dit en dan pas dat.
Wat de toekomst brengen moge........

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 01 mar 2008 21:25

Ik ben ook dol op planten en bloemen :D
Heb ook eigenlijk wel altijd verse bloemen staan.
Schaam me soms gewoon hoe vaak ik wel niet bij de bloemenwinkel kom :oops:
Daarom ga ik soms ook wel een keer naar een andere bloemenwinkel voor de afwisseling.
De planten in de vensterbank moeten van mijzelf een half jaar blijven staan, dan koop ik nieuwe en zet ik de "oude" weer bij elkaar in een grote pot (de planten die eerst in die grote pot zaten laat ik gewoon dood gaan) en zo schuift het door, erg he :oops:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 01 mar 2008 22:01

kwebbel schreef:dat is waar, ik zat laatst te kijken naar de lamp die boven de eetkamertafel hangt, ik denk: krijg nou wat, er hangt een half spinnenweb daarboven joh :D snel maar even schoongemaakt, ik vond het zo'n vervelend gezicht :P
Als ik zie: He dat moet weer gebeuren dan doe ik dat zodra ik daar tijd voor heb..... 8)

Mwoh voor de rest heb je toch een aardige planning gezien je vorige bericht. Houd je dat vol? het lijkt me dat je er op den duur zat van word. Ik zou het niks vinden om zoveel tijd aan het huishouden te besteden. Om met haai te zeggen, wat niet ziet wat niet deert! 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2008 22:33

wat is veel tijd? ik ben per dag nog geen uur kwijt hoor met alles wat ik doe. Ik heb ook geen schema bedenk gewoon van o ja vandaag even alles stoffen enz soms zitten er 2 dagen tussen maar kan ook 4.
wij hebben ook altijd bloemen/planten in huis.
heb nu op de salon tafel 2 hortensia's staan knalroze (zijn makkelijk in onderhoud je kan aan de bloemen zien of ze water nodig hebben)
ook heb ik een hele hoge vaas zeker 70 cm waar een orchidee in staat. en voorderest in de vensterbanken groene planten en er staat nog een vaas met mijn gedroogde bruidsboeket erop en op de grond voor 2 grote windlichten staat ons boeket van de trouwauto ook helemaal gedroogd.
En we zijn ook met de tuin bezig gaan buxus zetten rond de perkjes en daarin komen hortensia's rozen en lavendel vind dat zelf erg leuke combinatie en makkelijk in onderhoud :lol:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 mar 2008 07:18

Heerlijk, bloemen in huis, veel fijner dan planten, want die vergeet ik altijd water te geven :oops:
Bossen bloemen hebben hier altijd wel een oneven aantal bloemen, (meestal 5 of 7), een even aantal bloemen geef je alleen bij een overlijden.
Als over een poosje de bomen in de bloesem staan, dan knip ik daar altijd een paar takken af en die zet ik dan zo in een vaas. Is vaak mooier dan een bossie van de bloemenwinkel en nog gratis ook :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 mar 2008 09:05

Sinds twee weken zijn onze buren getrouwd en die wonen nu dus gezellig naast ons en ze hebben zo'n gaaf huis dat ik meteen zin heb gekregen mn interieur te veranderen..
Helaas is dat financieel niet haalbaar :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mar 2008 10:40

kwebbel schreef:ik wekr 32 uur per week, om de week 36 uur (heeft met school te maken, is gewoon ingewikkeld... :? ) ik vind dat ik voldoende tijd heb om het huishouden te doen. Ik doe ongeveer:

elke dag droge wisser over de vloer
2x per week dweilen
2x per week stofzuigen
2x per week stoffen (ligt er aan, het varieert ook wel eens)
elke dag kranen, wasbak en het toilet
bovenop stoffen is 1x per maand
buitenboel: ik probeer 1x per week
ramen zemen 1x per maand/6 weken. Kastjes uitmesten ook 1x per 6 weken, grote beurten ook, ligt er aan of ik dan meerdere dagen per week vrij ben. Als ik maar 1 dag in de week vrij ben, wat ook wel voorkomt, dan doe ik wel minder.

voor de rest varieert het wel omdat ik ook zeer wisselende tijden heb. Als ik nachtdienst heb slaap ik superslecht, dan haal ik gewoon alles overhoop totdat ik moe ben en weer een paar uurtjes slaap.

:shock: En je woont met zn 2-en in een klein huisje (voor zover ik heb begrepen uit andere posts). Pfff... waarom moet je dan 2x per week dweilen?! Met andere woorden: ik heb het idee dat je het huishoudelijke werk bewust opzoekt, ofzo?! Ik verbaas me enorm over deze lijst! :shock:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2008 11:44

Ik doe alleen iets als ik zie dat het nodig is of ik moet visite krijgen, dan haal ik sowieso even een stofzuiger door het huis.

Krijg een beetje idee dat sommige smetvrees hebben, zoveel er genoemd wat en hoe vaak er schoongemaakt moet worden en dan ook nog met zo krachtig mogelijk spul.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 mar 2008 11:55

Gerdien B. schreef:Ik doe alleen iets als ik zie dat het nodig is of ik moet visite krijgen, dan haal ik sowieso even een stofzuiger door het huis.

Krijg een beetje idee dat sommige smetvrees hebben, zoveel er genoemd wat en hoe vaak er schoongemaakt moet worden en dan ook nog met zo krachtig mogelijk spul.

Dat idee krijg ik ook wel, ik doe echt alleen iets als ik het echt nodig vind.
Het maakt me daarin trouwens niet uit of er visite komt. Ik krijg het idee dat bij veel mensen dan ook echt goed schoongemaakt wordt. Nou, ik ruim op zn hoogst een beetje op en ik ga er van uit dat mensen het geen ramp vinden als er ergens kopjes staan of dat ze even een krantje uit de stoel moeten halen als ze perse daar willen zitten.
Oja en mijn man en ik doen in principe evenveel. Het zou niet in me opkomen dat ik meer in het huishouden zou doen dan hem bij hem ook niet. Gister is hij zo aktief geweest het huis is volgens mij helemaal schoon:)
Maar al met al zijn we beide niet meer dan een uur per week bezig met huishoudelijke klusjes schat ik zo in. (we hebben wel maar een klein huisje en komen allebei (bijna) regelrecht uit een studentenhuis)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 mar 2008 12:14

ik heb geen smetvrees gelukkig niet maar ik vind gewoon niet leuk als er overal stof ligt we hebben allemaal nieuwe spullen wil gewoon dat het netjes blijft en dat is goed te doen. Morgen heb ik een hele dag vrij hoef alleen stof te zuigen en een was vouwen en 1 ophangen en de wc even doen. daar ben ik nog geen uur mee bezig.

Ik heb gisteren een nieuwdekbed overtrek uit de verpakking gehaald en die stinkt echt ontzettend soort benzine lucht!! en heb hem nu al 3 keer gewassen met heel veel weaspoeder azijn en weet ik het allemaal niet meer maar hij blijft gewoon stinken. Wie heeft er een oplossing voor??? heb hem nu in een grote bak met heel warm water en biotex gezet.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2008 12:22

esli schreef:Dat idee krijg ik ook wel, ik doe echt alleen iets als ik het echt nodig vind.
Het maakt me daarin trouwens niet uit of er visite komt. Ik krijg het idee dat bij veel mensen dan ook echt goed schoongemaakt wordt.

Ik zuig dan alleen extra en als er stof ligt is dat een mooie stok achter de deur om het weg te poetsen. Dat zuigen doe ik omdat ik 2 katten in huis heb. Wil dan wel dat de meubels kattenhaar vrij zijn.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 02 mar 2008 12:38

Wat een schone mensjes hier op Refoweb :D .

En ik moet ook elke week bloemen in huis hebben. Ga dan ook elke zaterdag niuwe kopen op de markt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mar 2008 13:19

Ik hou helemaal niet van echte planten in mijn huis.
Ik ben opgegroeid met alleen maar nepplanten, en dat vind ik geweldig. Scheelt op tijd water geven enzo.
Ik kreeg toen we twee weken getrouwd waren een enorme hortensia van mijn man, omdat ik er zo van houd, maar het ding was na 3 weken helemaal dood.
In de vensterbank in de keuken staan twee plantjes, maar die zijn ook bijna dood. Op de tafel 1 plantje op een dienblad ook dood. Toch maar een keer nepplanten :)
Bloemen vind ik wel heerlijk, maar dan vind ik het weer teveel moeite kosten om ze weg te mikken ofzo, dan staan die dingen ook weer weetikhethoelang dood te zijn.
Ik vind trouwens 1 uur per dag aan het huishouden besteden echt wel veel. Ik doe het eens per week ongeveer en dan ben ik in 3 uurtjes klaar, en is het weer een week netjes. Soms na het douchen de badkamer even in 5 minuutjes, maar dat telt amper meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mar 2008 13:30

Wij hebben 0 planten. Niet in de tuin, niet in huis :mrgreen:

Ik vond laatst een cactus op zolder, hij was dood :oops:

En wat moet je met nepplanten? Dat is toch zo... uhm... kitscherig?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”