Moderator: Moderafo's
Rolf schreef:* In het gezegde "Wat een boer niet kent, dat eet hij niet" zit misschien toch iets goeds.
Je lichaam steld zich denk ik in op een bepaald soort voedsel.
* Misschien is het voedsel uit Azie van mindere kwaliteit.
Rolf schreef:Bijv. granaatappelen uit Turkije.
De omstandigheden waaronder die gegroeid zijn, zijn die net zo goed als in Nederland?
En ze zijn door vele (mogelijk onhygienische) handen gegaan.
Galateia schreef:De enige reden waarom het voedsel dat uit het buitenland naar Nederland komt misschien van mindere kwaliteit is, is dat het vervoerd moet worden. En dus minder vers hier aankomt. Logisch toch.
In al die verre oorden zijn de omstandigheden meestal veel beter! Op veel plekken worden geen bestrijdingsmiddelen gebruikt enzo. De groenten die ik at in een afgelegen dorpje in Maleisie wasren echt veel beter dan de groenten die ik hier in de supermarkt koop!
Als wij in Brazilië een fruitsap bestelden, dan ging er eerst iemand even het fruit van de bomen plukken. Betere kwaliteit kun je niet hebben, want het was VERS. Hetzelfde voor de rest van het eten...
Ik snap je stelling dus niet helemaal.
Giovannino schreef:Je tapt in allerlei topcis telkens uit hetzelfde vaatje Rolf: onder het motto van "natuurlijk leven" kan een mens beter niet (intensief) sporten, moet je als een macrobioot leven en geen exotisch voedsel eten, etc.
Volgensmij is een normaal functionerend menselijk lichaam flexibel genoeg om snel te wennen aan nieuwe omstandigheden, waaronder exotisch voedsel.
Dat ging prima, behalve toen hij door een boot werd opgepikt en een omelet at voordat hij weer verder peddelde: zo'n gebakken ei kon zijn lichaam niet verdragen na dagenlang rauwe vis... Toen hij in Brazilië aan wal stapte, moest zijn lichaam wederom wennen aan gewoon voedsel.
En als het niet nodig is te veranderen, waarom zou je het dan doen?
Rolf schreef:Koffie, thee, enz., ja dat wil ik ook niet missen.
Wat betreft peper en nootmuskaat, het staat wel in de keuken,
maar ik gebruik het bijna niet.
Ooit stond er eens in de krant dat peper en nootmuskaat ... niet goed ... .
Niet dat ik daar zoveel op let, misschien is het grote onzin.
Maar toch, het is niet zomaar verdwenen.
Ik denk dat je mijn posten iets verkeerd opvat.
Niet sporten, dat wil ik niet zo stellen, wel niet te intensief.
En, het blijft toch altijd een beetje verspilling van tijd en energie?
esli schreef:Ik denk dat je mijn posten iets verkeerd opvat.
Niet sporten, dat wil ik niet zo stellen, wel niet te intensief.
En, het blijft toch altijd een beetje verspilling van tijd en energie?
Sporten is zeker geen verspilling van energie en tijd, maar voorkomt juist veel gezondheidsproblen, denk aan hart en vaatziekten, diabetes. Sporten is nodig om je lichaam gezond te houden (ik weet niet meer precies hoeveel maar volgens mij ongeveer een half uur per dag). En boeren hebben natuurlijk al veel lichaamsbeweging, dus voor hen is het inderdaad niet nodig om nog te gaan sporten!
Bewegen is in veel situaties denk ik goed.esli schreef:Sporten is zeker geen verspilling van energie en tijd, maar voorkomt juist veel gezondheidsproblen, denk aan hart en vaatziekten, diabetes. Sporten is nodig om je lichaam gezond te houden (ik weet niet meer precies hoeveel maar volgens mij ongeveer een half uur per dag). En boeren hebben natuurlijk al veel lichaamsbeweging, dus voor hen is het inderdaad niet nodig om nog te gaan sporten!
Dat is voor ieder weer anders, laat ik het zo maar uitdrukken.Galateia schreef:En als je nou - boer of geen boer - gewoon heel erg geniet van het intensief sporten? Dan is dat toch geen verspilling van tijd en energie? Dan is het toch gewoon leuk? Of mag dat niet.. ?!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten