zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 feb 2008 21:06

Wij gaan dit weekend kiezen & boeken.. Het kan worden:
- Toscane
- of een gebied met water, bergen én cultuur in de buurt..

Keuze te over dus :D
pobody's nerfect

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 feb 2008 10:48

Jo'tje schreef:Wij gaan dit weekend kiezen & boeken.. Het kan worden:
- Toscane
- of een gebied met water, bergen én cultuur in de buurt..

Keuze te over dus :D

Dan zou ik naar Toscane gaan want volgens mij heeft dat wel bergen, water en cultuur :wink: Is erg mooi! Hele mooie stadjes en mocht je naar Pisa gaan, neem niet de moeite in de rij te gaan staan voor de toren maar bezoek de cathedraal en het museum (met verschrikkelijk mooie oude muurschilderingen) wat er naast ligt.

En Florence...prachtig! Als je werken van Michelangelo in het echt wilt zien moet je daar zijn. En verder voor heel veel straatmuzikanten, alure, en warmte :)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 feb 2008 11:05

I know, I know, ben er al wel eens geweest.
Maar qua budget is een camping aan de ossiachersee in Oostenrijk wel wat aantrekkelijker. Bovendien houd ik niet zo van steden middenin de zomer. Ik ga eigenlijk liever een keer in het voorjaar naar Toscane :)
pobody's nerfect

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 feb 2008 11:14

Jo'tje schreef:I know, I know, ben er al wel eens geweest.
Maar qua budget is een camping aan de ossiachersee in Oostenrijk wel wat aantrekkelijker. Bovendien houd ik niet zo van steden middenin de zomer. Ik ga eigenlijk liever een keer in het voorjaar naar Toscane :)

Als je die keuze hebt, heb je helemaal gelijk. In het voorjaar is Toscane qua natuur echt prachtig volgens mij. Rond die tijd zou ik er ook nog eens naar toe willen, gecombineerd met een bezoek aan ROme. Ben ik nog nooit geweest. Ook zo'n stad die je beter niet in de zomer moet bezoeken.

Nou, succes met de keuze.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 feb 2008 15:25

Thanks, ja inderdaad, ik zou dan tussen Rome en Napels in willen zitten ofzo.
Wel vrij zuidelijk, magoed.. of twee campings meepikken ofzo.
Ben dus wel een keer een dag in de zomer in Rome geweest... niet doen :) Veel te warm en veeeeel te druk!
pobody's nerfect

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 feb 2008 21:43

Waarschijnlijk Israel. Het lijkt me ook leuk naar Rome te gaan. Maar ik zie wel. :)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 feb 2008 18:50

Ik ga dit jaar op Daniëlkamp. Vorig jaar heb ik in mn uppie ingeschreven, en dat beviel me prima. Dit jaar ga ik dit dus weer doen.

Heb er wel weer veel zin in!

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 24 feb 2008 22:12

De laatste keer met een reisorganisatie was een reis naar Noorwegen (Hemsedal). Een erg mooi land en een behoorlijk grote reisgroep. Ik miste wel een beetje de vrijheid om je eigen ding te kunnen doen. Zo wilde ik tijdens de busrit wel even kaas proeven bij een leuk kaasboertje langs de kant van de weg. Maar zo'n bus hobbelt gewoon van A naar B. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat je niet aan ieders wens kan voldoen, maar al was het mij iets te gestructureerd. Ook betaalde ik mee aan dure activiteiten waar ik niet voor had gekozen. Het overgebleven bedrag ging dan wel richting een goed doel, maar toch...

Wie herkent zich hierin?

Heb trouwens gelezen dat Avanta en Amarant avontuurlijkere reizen organiseren.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 feb 2008 20:26

als ik dit zo lees zijn Avanta en Amarant wel iets meer voor je :) Amarant ken ik dan niet uit ervaring, Avanta wel, maar je kunt daar vrij gemakkelijk in overleg met de reisleider over welke dingen je wil doen, en omdat je met twee kleine busjes gaat, is het in bijvoorbeeld het geval van het kaasboertje ook mogelijk om hard "stop" te roepen, de chauffeur stopt dan wel :)

houd er wel rekening mee dat "avontuurlijk" ook betekent dat je niet elke avond je hotel opzoekt, maar dat je buiten of in een tent slaapt. ikzelf vind het geweldig, maar het is niet ieders ding.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 feb 2008 08:11

Haaa, ik herken dat verhaal hoor!! Ik houd er helemaal niet van om dan en dan daar te staan, slechts een uur in een museum te mogen rondlopen en in een duur iets te eten omdat het collectief besloten is..
Ik werk liever ergens in een land en ga op mn vrije dagen alleen of met mensen die ik lokaal ontmoet de omgeving verkennen..Heerlijk. Het leuke aan groepsreizen lijkt me de groep..ik vraag dan ook elk jaar alle reisgidsen weer aan maar meld me nooit aan :) Ik ben bezig om mijn vakantie te regelen..Heb nu de opties Zambia en Israel. Zambia is hard sparen maar dan mag ik wel doktertje spelen :)

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 28 feb 2008 09:40

mijn reis is inmiddels volgeboekt, ik weet dat er tot dusver 9 jongens meegaan dus het lijkt een goede verdeling te worden!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 feb 2008 09:54

Jo'tje schreef:Thanks, ja inderdaad, ik zou dan tussen Rome en Napels in willen zitten ofzo.
Ben dus wel een keer een dag in de zomer in Rome geweest... niet doen :) Veel te warm en veeeeel te druk!

Als je dan toch in de buurt bent: ga dan eens - al is het maar 1 dagje - naar de Amalfitaanse kust (net ten zuiden van Napels, even de bergen over). Je weet niet wat je ziet... ga zwemmen in een van de vele kleine baaitjes... droom droom het was toch 1 van de mooiste plekjes waar ik ooit ben geweest!

En Rome is in de zomer juist wel leuk! Ben er een weekje geweest eind juli/begin augustus... vond het leuker dan in mei. Voor mijn werk ga ik elk jaar in mei, die ene keer in de zomer vond ik toch leuker. De hitte heeft wel iets. Het past bij de stad. En er zijn zoveel mooie rustige plekjes waar je naar toe kunt gaan op het heetst van de dag! En dan de avonden... alles leeft op straat, je eet tussen de scooters op de stoep... je beleeft het echte Rome... zucht.

Ok, je moet dan wel tegen hitte kunnen... en dat is per persoon verschillend natuurlijk!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 28 feb 2008 09:56

Galateia schreef:
Jo'tje schreef:Thanks, ja inderdaad, ik zou dan tussen Rome en Napels in willen zitten ofzo.

Als je dan toch in de buurt bent: ga dan eens - al is het maar 1 dagje - naar de Amalfitaanse kust (net ten zuiden van Napels, even de bergen over). Je weet niet wat je ziet... ga zwemmen in een van de vele kleine baaitjes... droom droom het was toch 1 van de mooiste plekjes waar ik ooit ben geweest!

En Rome is in de zomer juist wel leuk! Ben er een weekje geweest eind juli/begin augustus... vond het leuker dan in mei. Voor mijn werk ga ik elk jaar in mei, die ene keer in de zomer vond ik toch leuker. De hitte heeft wel iets. Het past bij de stad. En er zijn zoveel mooie rustige plekjes waar je naar toe kunt gaan op het heetst van de dag! En dan de avonden... alles leeft op straat, je eet tussen de scooters op de stoep... je beleeft het echte Rome... zucht.

Ok, je moet dan wel tegen hitte kunnen... en dat is per persoon verschillend natuurlijk!

Dat zijn momenteel wel de afvalbergen :wink:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 feb 2008 09:59

Alleen Napels, toch?
Enne... ook wel eens gaaf om eens live te aanschouwen! Wel de juiste inentingen halen :mrgreen:

En de Amalfitaanse kust... nou daar zijn geen afvalbergen, lijkt me!

Maarre... dat is inderdaad jammer. Napels is een belevenis, die nu waarschijnlijk uit afval bestaat.

Haha, wij waren verdwaald met de auto in Napels en het verkeer was er echt gekkenwerk. En mijn man maar lekker toeteren en uit het raam zwaaien (hij paste er prima in thuis!!!) en ik maar naast hem ziitten jammeren 'ik wil er NU uit'

Ah..... herinneringen.... :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Catootje21

vakantie geboekt naar turkije

Berichtdoor Catootje21 » 01 mar 2008 15:08

...zo ik heb mn beslissing genomen en heb van de week mijn reis geboekt naar Turkije met Amicitia. Heb er wel zin in. Zijn er nog meer mensen die 1 augustus naar Kusadasi gaan met Amicitia. Andere mensen wens ik veel succes met t kiezen...is best moeilijk vond ik :D

Terug naar “Archief”