gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 feb 2008 17:55

lammetje schreef:hoe verwijderen jullie vlekken bij oksels van deo en zweet? Vind dat zulke rot vlekken, vooral het kerk overhemd onder het pak zweet snel, krijg je van die gele vlekken. Of ligt dat gewoon aan je deo?

m'n moeder spuit op alle zweet-plekken 'ontvetter' van de Wibra, dat werkt prima! Je ziet er niks van terug!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 feb 2008 18:52

Weet iemand waar je grote pleisters kunt kopen, zeg maar 4x6 cm. Ik kan alleen wondgaasjes vinden en dat is dan zo'n gepiel met leukoplast :-S

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2008 19:01

als de apotheek ze niet heeft, ben ik bang dat ze niet verkrijgbaar zijn.... Moet zeggen dat ik ze eigenlijk nog nooit gezien heb, wel gaasjes met een laagje plak eral op, of een duaderm, maar die zijn alleen op recept verkrijgbaar geloofk en niet voor alle wonden geschikt.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 feb 2008 19:04

Bestaan er niet meer van die rollen pleisters, met een lengte van een meter ofzo? Dan kun je er zelf een stuk af knippen, zo groot als je wilt.
Of er waren toch ooit ook doosjes van stukken pleister van 10 cm?
Zou je denk ik gewoon bij de drogist moeten vinden.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 feb 2008 19:24

Gewoon bij het kruidvat. Daar verkopen ze die pleisters.

En ik smeer dus de oksels en kragen in met groene zeep.
Maar die tip van ontvetter van de wibra heb ik ook al eens gehoord, schijnt erg goed te werken. Alleen vind ik groene zeep milleu vriendelijker en goedkoper.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 feb 2008 19:25

Hm de apotheek kan ik nog proberen inderdaad. En anders wordt het toch zo'n rol pleister waar Saskia het over heeft, dan is m'n verbanddoos weer compleet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 feb 2008 21:13

Zweetvoeten... er zijn toch geurvreters te koop. In mijn gympies heb ik de zgn geurkillers. Die zijn nog sterker. Katoenen sokken ja.

Wel een idee inlegkruisjes in oksel. Ik draag nooit strakke truitjes want ik heb het idee dat ik na een halve dag al stink als een ongewassen varken.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 feb 2008 22:21

dat idee heb ik ook altijd en ik vind ze ook nog es veel te koud om als naam TRUI te mogen hebben. truien moeten lekker warm zijn, dit zijn shirts met lange mouwen!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 feb 2008 23:03

Galateia schreef:
Saskia schreef:Inlegkruisjes in je oksels? :shock: Zit dat niet vreselijk beroerd?

Welnee joh... gewoon een megadun inlegkruisje, voel je niks van! Zeker niet als je een strak truitje aan hebt.

Je hebt ook speciale oksel-dingen, maar die kosten een vermogen. Die heb ik ooit een keer gekocht, bestudeerd en de conclusie getrokken dat het precies hetzelfde is als een inlegkruisje. Maar dan duurder. Nu koop ik van die megagoedkope inlegkruisjes (wel belangrijk is dat ze vrij breed zijn, maar keuze genoeg) en die plak ik mijn oksels. Dus gewoon aan mijn truitje vast. (je plakt het natuurlijk niet op je oksel zelf) Daar voel je dus amper wat van!

Ik werk in het onderwijs en als ik nu iets op het bord schrijf hoef ik niet bang te zijn dat er een natte plek zit als ik mijn armen omhoog doe, of als ik het raam open doe.... Ik vind het ideaal!!!

He, wat fijn om te lezen. Ik zweet ook nogal en wist daar eigenlijk nix op te verzinnen. Ik ga inlegkruisjes plakken. Hihi. Ik ga het eerst maar eens thuis uitproberen trouwens, voor de zekerheid:D

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 feb 2008 08:00

Er is wel spul bij de drogist ofzo tegen zweten. Kost ong. 3e en moet je 2 tot 3x per week gebruiken. Werkt prima! Je zweet veel minder en als je zweet ruik je 't niet. En 't is niet schadelijk voor je ofzo.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 feb 2008 08:11

*|Scatie schreef:Er is wel spul bij de drogist ofzo tegen zweten. Kost ong. 3e en moet je 2 tot 3x per week gebruiken. Werkt prima! Je zweet veel minder en als je zweet ruik je 't niet. En 't is niet schadelijk voor je ofzo.

Odorex Extra Dry?
Werkt perfect! Zweet nooit als ik dat gebruik.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 feb 2008 09:05

zo al even flink bezig geweest in huishouden (was vroeg wakker) alle ramen buitenom al gezeemd en buiten een was opgehangen en de badkamer schoongemaakt en de vaatwasser leeggeruimd.
hoef ik straks alleen nog maar te stoffen en te zuigen

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 feb 2008 09:14

Wat een activiteiten zeg op de vroege morgen... ik heb deze week al gestofzuigd :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 feb 2008 09:47

Ik heb alleen een gedeelte van de was in de droger gedaan, ga zo de rest ophangen en dan eerste het rek afhalen van vant weekend :lol: Mn broertje is hier dus echt schoonmaken heeft geen zin.

Gisteravond kregen we visite van een licht verstandelijk gehandicapt persoon die nogal 'vies' is. Ze kreeg van ons een chocolaatje met een pinda en die spuugde ze zo uit :roll: Echt goor, op dr hand en veegt daarna dr hand aan de bank af. Dus gisteravond eerst alles goed schoon gemaakt toen ze wegging, ook de toilet waar ze geweest was en de kraan met wasbak waar ze de rest heeft uitgespuugd :-& Dus dat is iig lekker schoon :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 feb 2008 15:24

@lammetje: jullie hadden geen stoffen bank toch? Anders is het er moeilijk uit te krijgen :? wij hebben leer dus dat is makkelijk(er) in onderhoud... Warm water + een microvezeldoekje doet wonderen :mrgreen:

ik probeer 2x in de week te stofzuigen en te dweilen. Verder probeer ik bij te houden om elke avond met een droge wisser even de vloer door het hele huis te doen. (we hebben toch alles gelijkvloers, lekker makkelijk). Laminaat trekt best wel veel stof aan en ik vind een schone vloer belangrijk. Zo hou ik mijzelf ook onder de duim zeg maar. Klinkt heel raar, maar zodra ik het ga versloffen weet ik zeker dat het voor mij moeilijker is om de draad weer op te pakken. Zo houd ik het ook netjes voor als we kinderen over de vloer hebben of zelf hebben :)

Achteraf gezien was het toch nog redelijk weer (ik vertrouwde de lucht niet zo) en ik heb de was in de droger gekiept. Achteraf had ik het best buiten kunnen hangen. Nou ja, volgende keer beter :)

Wie gebruikt trouwens microvezeldoekjes? ik ben er helemaal weg van! Mijn oma gaf een setje cadeau en sindsdien ben ik het gaan gebruiken. Ik gebruik er eentje om de ramen mee te zemen, te stoffen (een grovere korrel), vochtig af te nemen, voor de bank om schoon mee te houden, mijn spiegels (glassex + doekje), het toilet, de wastafel, de kranen, echt alles! Vet makkelijk!
Ik gebruik voor alles een doekje met grovere korrel, zo'n gladde is niet lekker in het gebruiken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”