@lammetje: jullie hadden geen stoffen bank toch? Anders is het er moeilijk uit te krijgen

wij hebben leer dus dat is makkelijk(er) in onderhoud... Warm water + een microvezeldoekje doet wonderen
ik probeer 2x in de week te stofzuigen en te dweilen. Verder probeer ik bij te houden om elke avond met een droge wisser even de vloer door het hele huis te doen. (we hebben toch alles gelijkvloers, lekker makkelijk). Laminaat trekt best wel veel stof aan en ik vind een schone vloer belangrijk. Zo hou ik mijzelf ook onder de duim zeg maar. Klinkt heel raar, maar zodra ik het ga versloffen weet ik zeker dat het voor mij moeilijker is om de draad weer op te pakken. Zo houd ik het ook netjes voor als we kinderen over de vloer hebben of zelf hebben
Achteraf gezien was het toch nog redelijk weer (ik vertrouwde de lucht niet zo) en ik heb de was in de droger gekiept. Achteraf had ik het best buiten kunnen hangen. Nou ja, volgende keer beter
Wie gebruikt trouwens microvezeldoekjes? ik ben er helemaal weg van! Mijn oma gaf een setje cadeau en sindsdien ben ik het gaan gebruiken. Ik gebruik er eentje om de ramen mee te zemen, te stoffen (een grovere korrel), vochtig af te nemen, voor de bank om schoon mee te houden, mijn spiegels (glassex + doekje), het toilet, de wastafel, de kranen, echt alles! Vet makkelijk!
Ik gebruik voor alles een doekje met grovere korrel, zo'n gladde is niet lekker in het gebruiken.