Moderator: Moderafo's
Exact en dat moet een leven van dankbaarheid geven geen leven van laksheid.Toetsenbord schreef:Natuurlijk ben je dat verplicht! Maar het ging er even om dat God bepaald wie hij het ware geloof geeft of niet en dat dat niet iets is wat je kunt verdienen door te lezen, bidden e.d.
Raido schreef:Jij kerkt toch in de PKN momenteel?CaptainCaveman schreef:En wat is dan de reden dat we bidden, naar de kerk gaan and so on?
Ook daar is het een goede, gereformeerde gewoonte om onderscheid te maken in wedergeboorte én bekering. Wedergeboorte komt van God, Hij schenkt jou de Heilige Geest en daaruit voort komt de bekering 'waar je alles aan kunt doen'..
Echter wanneer jij dat inziet, werkt God dus blijkbaar al in je omdat 'van nature' niemand dat ziet.Wel, in de laatste preek die ik heb gehoord kwam anders heel duidelijk naar voren dat de blokkade tussen God en ons bij onszelf zit, dat wij de deur naar God toe blokkeren. Dat klinkt toch heel anders dan nu beweerd wordt.
Klopt. De Bijbel spreekt over verkiezing, maar niet als systeem of als smoesje om ongelovig te zijn. Het geeft je juist zekerheid, je hoeft niets zelf te verdienen (de root van de reformatie!) geen rechtvaardigmaking door werken, maar werken door rechtvaardigmaking..Om het heel cru, maar wel in dezelfde lijn, te zeggen: wanneer wij niet uitverkoren zijn kun je dus eigenlijk tegen jezelf zeggen: tja, unlucky. En dat lijkt me in strijd met de Bijbel.
tante ko schreef:Ik ben net nieuw hier, maar hoor ik binnenkort ook tot die 60.000 leden.
Ben blij om te lezen dat ik hier blijkbaar niet alleen in sta.
En als je de lijst ziet die het ND publiceerde van ex-GerGemmers die nu elders kerken, dan is dat een respectabele lijst. Dan bevind je je in goed gezelschap.
En als je de lijst ziet die het ND publiceerde van ex-GerGemmers die nu elders kerken, dan is dat een respectabele lijst. Dan bevind je je in goed gezelschap.
Toetsenbord schreef:En als je de lijst ziet die het ND publiceerde van ex-GerGemmers die nu elders kerken, dan is dat een respectabele lijst. Dan bevind je je in goed gezelschap.
Gaan we tegenwoordig naar de kerk voor het gezelschap?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten