*Annet* schreef:Jamillah maakt van die waanzinnige slingers hee! Ik heb er al 2
Gisteravond ben ik naar "Crea club" geweest. Dat klinkt wel. We hebben iets heel leuks gemaakt wat in 10 minuten af is. Men neme:
- een platte schaal
- 2 amarilis bollen
- stukkie oase
- mos
- wat van die kronkelige takken (hazelaar geloof ik)
- wat decoratiemateriaal: schelpen, steentjes en spagnum(dacht dat het zo heet, van die dunne witte draadjes)
De amarillus leg je in de schaal, gewoon plat. Het maakt niet uit wand de steel groeit gewoon weer recht naar omhoog (zei ze). De grond haal je eraf. Die bollen hebben geen grond nodig, ze halen de groeikracht uit de bol. Dus volgens mij ken je het ook met hyacint doen want dat is de zelfde soort bol. Stuk oase erachter. Opvullen met mos. In het stuk oase steek je wat hazelaar takken, beetje opleuken met decoratiemateriaal en je bent al klaar. Hij hoeft geen water af en toe nevelen met de plantenspuit om het mos mooi te houden.
Jammer toch wel dat ik geen digitale camera heb!
Zoiets stond laatst ook in de Terdege, maar dan op een stuk boomschors. Wou het maken maar kan alleen nergens meer amarillusbollen vinden. Maar bewaren voor volgend jaar dus

.
Nou Annet, vraag voor je verjaardag van manlief een digitale camera

!
Erg leuk slingers Jamillah!
Zelf vind ik het frummelen ook super leuk! Gun mezelf er nu weinig tijd voor, ben dan niet eens getrouwd en heb geen kinders. Wil tegen die tijd dat ik zelf n huis heb
(ja toekomstdromen heb ik
) een hobbykamer. Een reuze kast erin, en achter elke deur staat wat anders. Kaarten, bloemen, kralen, kaarsen etc.....
Wat de toekomst brengen moge........