Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 19 feb 2008 02:17

ik borduur en lees graag...
Komt alleen van beiden weinig, als ik niet werk ben ik wel aan t poetsen of vraagt mijn man of ik ff wil helpen met zijn opdrachten...En dan heb ik nog niet eens kinderen!
Ik vraag me echt wel eens af hoe moeders dat doen, om naast het gezin nog tijd voor zichzelf te hebben.
Ga na de zomer minder werken, op aandringen van mijn echtgenoot, om meer tijd voor mezelf te kunnen hebben. Nu heb ik zo vaak periodes dat ik gestressd ben of mijn tranen erg los zitten..!
A smile costs nothing, but gives much

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 feb 2008 06:33

Hmz, toen de kids kleiner waren, echt nog baby zegmaar had ik ook minder tijd over. Ben je toch heel de dag een beetje aan het luieren en voederen :lol:
Gaat nu allemaal wat makkelijker. De jongste zit best een tijdje in de box 's morgens zodat ik veel kan doen en de oudste dribbeld om me heen met een zemelap.
's Avonds ben ik meestal klaar met alles en heb ik tijd voor mezelf.

Nu heb ik natuurlijk geen 'groot' gezin en zitten de kids nog niet op voetbal of pianoles, blokfluitles of volleybal of iets. Maar goed, dan zitten ze overdag weer op school natuurlijk.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 feb 2008 08:20

@Jamillah Maak jij ook zelf slingers van stof? Hoe doe jij dat? Ik heb er vorig jaar 1 gemaakt van 7,5 meter, maar ik vond het best een hoop werk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 feb 2008 12:10

Juultje77 schreef:@Jamillah Maak jij ook zelf slingers van stof? Hoe doe jij dat? Ik heb er vorig jaar 1 gemaakt van 7,5 meter, maar ik vond het best een hoop werk.

Ik zag er juist gisteren eentje bij m'n zus, die had ze ook zelf gemaakt maar die vond ook dat het erg veel werk was. Wel heel leuk om te zien trouwens!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 19:39

ik heb behoorlijk wat tijd over voor leuke dingen, maar echte hobby's heb ik niet. Ben te wispelturig denk, na een halve rok stop ik ermee of na een half borduurwerk laat ik het weer een jaartje liggen om het vervolgens of weg te gooien of af te maken...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2008 19:43

Ik lees enorm graag. Ook hou ik wel van inrichten enzo, dus ik ben vaak aan het klooien met de kamers (vooral woon en slaap). Bakken doe ik graag op een zaterdag, even wat lekkers voor na de kerk op zondag. Ik heb ook een heleboel spul voor scrapbooken, dat je foto's op een leuke manier inplakt, maar daar heb ik al een tijdje niets mee gedaan.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2008 11:56

@Jamillah: jij hebt toch een internetbedrijfje o.i.d. met die slingers? Loopt dat nog 'n beetje?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 feb 2008 06:36

Jamillah maakt van die waanzinnige slingers hee! Ik heb er al 2

Gisteravond ben ik naar "Crea club" geweest. Dat klinkt wel. We hebben iets heel leuks gemaakt wat in 10 minuten af is. Men neme:

- een platte schaal
- 2 amarilis bollen
- stukkie oase
- mos
- wat van die kronkelige takken (hazelaar geloof ik)
- wat decoratiemateriaal: schelpen, steentjes en spagnum(dacht dat het zo heet, van die dunne witte draadjes)

De amarillus leg je in de schaal, gewoon plat. Het maakt niet uit wand de steel groeit gewoon weer recht naar omhoog (zei ze). De grond haal je eraf. Die bollen hebben geen grond nodig, ze halen de groeikracht uit de bol. Dus volgens mij ken je het ook met hyacint doen want dat is de zelfde soort bol. Stuk oase erachter. Opvullen met mos. In het stuk oase steek je wat hazelaar takken, beetje opleuken met decoratiemateriaal en je bent al klaar. Hij hoeft geen water af en toe nevelen met de plantenspuit om het mos mooi te houden.

Jammer toch wel dat ik geen digitale camera heb!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 09:47

Juultje77 schreef:@Jamillah Maak jij ook zelf slingers van stof? Hoe doe jij dat? Ik heb er vorig jaar 1 gemaakt van 7,5 meter, maar ik vond het best een hoop werk.

Nee van 300 grams fotokarton :wink: Ik maak er ongeveer 1 per avond, best veel werk maar ik vind het heerlijk een beetje rommelen.

@Jamillah: jij hebt toch een internetbedrijfje o.i.d. met die slingers? Loopt dat nog 'n beetje?

Ja dat klopt, de site is nog niet af maar de belangrijkste dingen staan er op. Het is voorlopig geen 'bedrijfje' eigenlijk maar als ik het er erg druk mee krijg dan zal ik toch eens naar de KvK moeten. Ik hoop alleen niet dat ik nu erg illegaal bezig ben :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 09:51

Voor Juultje77 en andere belangstellenden een fotootje:

Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 feb 2008 13:35

Wat een mooie slinger zo met die treintjes en ballonnen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 21 feb 2008 14:44

*Annet* schreef:Jamillah maakt van die waanzinnige slingers hee! Ik heb er al 2

Gisteravond ben ik naar "Crea club" geweest. Dat klinkt wel. We hebben iets heel leuks gemaakt wat in 10 minuten af is. Men neme:

- een platte schaal
- 2 amarilis bollen
- stukkie oase
- mos
- wat van die kronkelige takken (hazelaar geloof ik)
- wat decoratiemateriaal: schelpen, steentjes en spagnum(dacht dat het zo heet, van die dunne witte draadjes)

De amarillus leg je in de schaal, gewoon plat. Het maakt niet uit wand de steel groeit gewoon weer recht naar omhoog (zei ze). De grond haal je eraf. Die bollen hebben geen grond nodig, ze halen de groeikracht uit de bol. Dus volgens mij ken je het ook met hyacint doen want dat is de zelfde soort bol. Stuk oase erachter. Opvullen met mos. In het stuk oase steek je wat hazelaar takken, beetje opleuken met decoratiemateriaal en je bent al klaar. Hij hoeft geen water af en toe nevelen met de plantenspuit om het mos mooi te houden.

Jammer toch wel dat ik geen digitale camera heb!

Zoiets stond laatst ook in de Terdege, maar dan op een stuk boomschors. Wou het maken maar kan alleen nergens meer amarillusbollen vinden. Maar bewaren voor volgend jaar dus :wink:.

Nou Annet, vraag voor je verjaardag van manlief een digitale camera :wink:!

Erg leuk slingers Jamillah!

Zelf vind ik het frummelen ook super leuk! Gun mezelf er nu weinig tijd voor, ben dan niet eens getrouwd en heb geen kinders. Wil tegen die tijd dat ik zelf n huis heb (ja toekomstdromen heb ik :P) een hobbykamer. Een reuze kast erin, en achter elke deur staat wat anders. Kaarten, bloemen, kralen, kaarsen etc.....
Wat de toekomst brengen moge........

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 15:39

Memmem schreef:Wat een mooie slinger zo met die treintjes en ballonnen.

Dankje Memmem, het zijn alleen trekkers :mrgreen: :mrgreen:

Ghehe, nu je het zo zegt vind ik het ook wel een treintje lijken, je brengt me op een idee! :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 feb 2008 19:13

jamillah schreef:
Memmem schreef:Wat een mooie slinger zo met die treintjes en ballonnen.

Dankje Memmem, het zijn alleen trekkers :mrgreen: :mrgreen:

Ghehe, nu je het zo zegt vind ik het ook wel een treintje lijken, je brengt me op een idee! :wink:

en ik docht ook al dat het een trein was. Trekker heeft een uitlaat halverwege voorop. Ga es bie de boer kiek'n daar in de Alblasserwaard!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 20:04

Afbeelding

Waar? :P

Terug naar “Archief”