De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 21 feb 2008 13:42

Ja goed. Ik vind het helemaal fijn! Nergens last van, ik gebruik het gewoon als anticonceptie, maar ik heb ook veel minder last van mijn menstruatie (gebruik nu eigenlijk geen pijnstillers meer) en ben veel korter en minder heftig ongesteld. Ik vind het ook prettig dat ik er niet elke dag aan hoef te denken, al heb ik nu wel een apparaatje die gaat piepen als tie eruit of erin moet, omdat ik het anders als nog weleens vergat :oops:
Verder vind ik het een heel fijn idee dat het maar de helft heeft aan hormonen ivm de pil, en ze komen ook nog eens gelijk op de goede plaats terecht :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 14:07

dus echt een aanrader?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2008 17:01

ja nuvaring is ideaal... zolang hij netjes op z'n plek blijft zitten :oops: Daarom moest ik na bijna een jaar helaas overstappen op de pil :( En toen kreeg ik last van ochtendmisselijkheid in het begin. Dus dat laat wel zien dat je met nuvaring minder hormonen binnen krijgt. Dat kan doordat je constant hormonen toegediend krijgt en je hoeft niet extra veel te nemen om na 24 uur nog op een bepaald niveau te zitten (snap je?)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 17:03

okew. Dus eigenlijk gewoon eerst kijken of het wel bij je past!?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2008 18:52

ja gewoon proberen... dat is met de pil volgens mij ook zo, er zijn niet voor niets zoveel soorten.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 22 feb 2008 10:42

Even langs de dokter, die kan je advies geven. En het is helemaal niet eng hoor! Ben ook vanmorgen geweest :wink: . Hij vond die ring niets voor mij. Ben zo onregelmatig ongesteld. Hij zei: je kunt beter een lichte pil gebruiken, dan komt ook je regelmaat terug. Over 3 maanden maar weer es langs gaan.

Grappig: hij ging alles uittekenen... Normaal is onze dokter vlug klaar, maar nu nam hij echt even de tijd. Wel 10 min :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2008 11:10

dat is dan weer mee gevallen he! soms kun je er als een berg tegen op zien etc.

Ik herken het hoor!

Wij gingen afgelopen week kennismaken met de nieuwe huisarts.. poeh. gewoon eng. (kennismaken stelt niks voor).

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 feb 2008 12:31

Waar ik van baal, is dat de humeurige buien tegenwoordig een week er voor al komen en dan ook 1 tot ander halve week aan houden. Wordt er niet goed van. Je weet waardoor het komt, maar doe er maar is wat tegen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 20:51

ik ga een lichtere pil vragen bij mijn huisarts, ik ben heel erg fors geworden :oops: de huisarts waarschuwde al in het begin dat ik wat aan zou kunnen komen, maar dat heb ik een beetje weggewuifd maar het is toch best wel heftig.. vooral op m'n benen! :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 feb 2008 02:42

Na zo'n dag als vandaag met overgeven, enorme krampen en me heel zielig voelen :wink: ren ik toch weer hard terug naar de huisarts! dan kies ik persoonlijk toch maar voor het aankomen...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2008 13:43

Ik ben helemaal niets aangekomen van de pil....ik dacht dat dat met de hedendaagse lichtere pil ook niet meer zo van toepassing was.

Maarre kwebbel.... kan het aankomen ook niet komen, omdat je nu je getrouwd bent alleen maar dingen eet die je zelf lekker vindt? Ik weet van mijzelf dat ik daar enorm op moest letten dat ik niet elke dag allemaal lekkere dingen en toetjes ging kopen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 feb 2008 15:16

Ik ben niet aangekomen van de pil, maar het klopt wel dat je anders gaat eten wanneer je getrouwd bent. Toen ik op m'n studentenkamer woonde had ik bijvoorbeeld zelden koekjes in huis, nu met Borkdude wel (want hij houdt van koekjes) en dan ga ik ze natuurlijk ook opeten.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 feb 2008 20:04

Is het eigenlijk niet ontzettend ongezond om, in mijn geval, eens in de 3 maanden een fikse dosis hormonen in je lijf te spuiten? Ik weet nooit zo goed wat ik er mee moet. Het is heerlijk om niet meer ongesteld te zijn, maar ik merk wel dat, zodra ik die prik heb gehad, ik de dag er na flink in een dip zit. En dan ook echt ruim een weekend lang geen levensfut heb.

Best raar eigenlijk.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 feb 2008 14:34

Even vraagje, wanneer kun je last krijgen van bijwerkingen van de pil? Is dat direct na de eerste paar dagen, duurt dat 3 maanden, of hoe is jullie ervaring?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 27 feb 2008 14:58

Ik heb nergens last van gehad.

(heb Lovette)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Terug naar “Archief”