bloempie19 schreef: 
Wat een onzin zeg, om twee verschillende kerken over één kam te scheren. Ik vind dat ze bij ons in de gergem juist goed luisteren naar de jeugd. De catichesatie wordt aangepast aan wat er leeft bij jongeren. Ik ben daar heel positief over. Er is af en toe ook preekbespreking na de dienst. Daar komen echt niet allemaal 65+ers hoor. Het merendeel van de mensen die actief zijn in onze kerk zijn jonge mensen. Er zijn trouwens denk ik meer jonge mensen in onze kerk dan ouderen. Dus onze kerk vergrijst helemaal niet zo erg.
Verwijdering tussen jeugd en kerk is iets anders dan vergrijzing. De GG telt veel jeugdleden, maar het is inmiddels toch wel voldoende duidelijk, dat er een grote kloof gaapt tussen de standpunten van het kader, aangevoerd door ayatollah Moerkerken, en de standpunten van de jeugd (en de hele linkerzijde van de kerk). Moerkerken c.s. wil naar rechts, de jeugd wil naar links. En dan gaat het scheuren, he? Misschien is er straks nog plaats voor een grote 'ultra-gereformeerde' gemeente, gevormd door OGG, GGiN en 'rechts'-GG, aangevuld met wat afgescheiden grut. Dan krijgen we dus PKN, Hervormd-gereformeerde kerk (rechtse hervormden, linkse GG-ers), Ultra Gereformeerde Gemeente.
The proof of the pudding is in the eating.