gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 13:16

oja bed opmaken doet mijn man ook want ik krijg het dekbed overtrek er echt niet in alleen 2.20/2.40 :lol: lange mannen zijn echt makkelijk :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 13:28

Ik ben wel van het huishouden ja. Mijn man werkt gewoon fulltime. Nu is dat nog gewoon 40 uur, maar per maart is hij 3 maanden buiten bezig, en gata hij 6 uur de deur uit, en komt er 7 uur 's avonds weer in.
terwijl ik die drie maande 28 uur werk, dus het meeste thuis ben.
We zetten wel altijd samen de containers buiten (ook die van 2 buren). Een buurman haalt ze dan altijd weer op.
En in het weekend stofzuigt hij altijd, of meestal.
Eerst deden we samen op zaterdag boodschappen, maar dat vind ik alleen maar irritant. Zoveel hebben we echt niet nodig (ik doe bijna elke dag als ik thuis eet boodschappen), en dan loop je daar samen, brr. Laat me het maar lekker alleen doen :D

En als ik aan het werk ben 's avonds, dan doet hij voor zichzelf boodschappen en kookt hij voor zichzelf, hij zal wel moeten dan ;)

Maar in weken dat ik bijvoorbeeld 6 dagen werk, dan doen we het samen. Samen het hele huis doorwerken. Maar dat vind ik ook irritant, omdat hij het anders doet dan ik :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2008 13:32

Als ik een keer boodschappen moet doen (omdat mijn man het niet op tijd redt!) dan mailt hij een boodschappenlijstje, inclusief routebeschrijving voor IN de supermarkt.

En als ik dan in de supermarkt bij de slager ofzo sta, dan lees ik netjes mijn briefje voor. Ze weten al dat ik dat briefje meeneem van mijn man, dus ze vragen nooit 'wat wilt u hebben?' maar: 'wat wil je man vandaag hebben?'

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2008 13:34

Taken zijn bij ons niet evenredig verdeeld. moet zeggen dat ik het meeste doe. Mijn man helpt af en toe met boodschappen en stofzuigen en soms, als ik hem 10 x herinner, zet hij de vuilnis buiten.
Nu is het wel zo dat ik wat minder werk ( ongeveer 40 a 50 uur in de week). Mijn man zit in een rusitige week op ongeveer 60 uur in de week, maar meestal is dat meer.

Als ik zo eens lees dat de meesten van jullie het hele huis elke week schoonmaken...dan schaam ik mij lichtelijk. ik ben allang blij dat ik elke 2 weken het huis doorkom en de was weg heb.

We zijn nu ook hard op zoek naar een huishoudelijke hulp...dat lijkt mij echt ideaal.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 13:37

liefie schreef:oja bed opmaken doet mijn man ook want ik krijg het dekbed overtrek er echt niet in alleen 2.20/2.40 :lol: lange mannen zijn echt makkelijk :lol:

een tip (heb ik van m'n moeder mee gekregen, want binnen de thuiszorg moest ik ook bedden verschonen) pak 4 wasknijpers en maak die vast aan de bovenkant (zorg ervoor dat je het dekbed er wel goed in vast zit). en zo kun je dan het dekbedovertrek makkelijk goed er in krijgen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 13:58

is wel een handige tip ja maar gaat sneller als mijn man even helpt en die vind het niet erg om te doen deed hij thuis ook altijd al

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2008 14:09

liefie schreef:oja bed opmaken doet mijn man ook want ik krijg het dekbed overtrek er echt niet in alleen 2.20/2.40 :lol: lange mannen zijn echt makkelijk :lol:

k ehb er geen problemen mee!! we hebben een dikke wollen.. k schud em dr zo in! gewoon ff handigheid in krijgen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 14:10

paprikameisje2 schreef:

k ehb er geen problemen mee!! we hebben een dikke wollen.. k schud em dr zo in! gewoon ff handigheid in krijgen!

ik heb altijd last van mijn schouder dus mij lukt het niet en dan sleept ie over de grond en mijn man kan hem zo optillen dat ie er gelijk goed in valt dus waarom zou ik dan moeilijk doen :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2008 14:12

ow.. aha...

dan zou ik et ook aan jemannetje overlaten!! vaak moet ik et bed nog opmaken omdat me mannetje dan nog is werken! dus jah... k eb et mezelf geleerd!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 15:37

Tijn schreef:
lammetje schreef:hier helpt vlieger ook wel mee hoor! een keertje stofzuigen of dweilen, maar dweilen doe ik liever zelf 8)
Met het bed verschonen helpt hij ook als hij thuis is, is net zo handig en de was opvouwen kandie ook prima na wat op en aanmerkingen van mij hoe de handdoeken opgevouwen moeten worden :mrgreen: (het mooie randje moet natuurlijk wel aan de voorkant :P )

Dat klinkt heel bekend, stofzuigen, bed verschonen zijn ook taken die ik op me neem. Verder doe ik ook de vaat normaal gesproken. Maar nu Yvonne pfeiffer heeft mag ik alles alleen doen...

Ah Tijn, wat vervelend, hopelijk is ze er snel weer bovenop. Wel lief van je dat je alle taken op je neemt, petje af hoor.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 21 feb 2008 15:47

Galateia schreef:Als ik een keer boodschappen moet doen (omdat mijn man het niet op tijd redt!) dan mailt hij een boodschappenlijstje, inclusief routebeschrijving voor IN de supermarkt.

En als ik dan in de supermarkt bij de slager ofzo sta, dan lees ik netjes mijn briefje voor. Ze weten al dat ik dat briefje meeneem van mijn man, dus ze vragen nooit 'wat wilt u hebben?' maar: 'wat wil je man vandaag hebben?'

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 15:51

ajl schreef:Als ik zo eens lees dat de meesten van jullie het hele huis elke week schoonmaken...dan schaam ik mij lichtelijk. ik ben allang blij dat ik elke 2 weken het huis doorkom en de was weg heb.

We zijn nu ook hard op zoek naar een huishoudelijke hulp...dat lijkt mij echt ideaal.

Volgens mij hoef je je niet te schamen hoor, het kan toch nooit een bende zijn als jullie zoveel werken? Hier wordt intensief geleefd, dan is het heel anders en moet je wel..

Bed maak ik zelf op, heb geen geduld om daar mee te wachten tot manlief thuis is al zou het met alle liefde voor me doen. WP zet de kliko's aan de dijk, ruimt gerust de vaatwasser in of legt de kids op bed. Verder ruimt hij alles aan kant als ik zaterdagsmorgens werk en maakt hij de bedden op. Ook is hij niet te beroerd om de stofzuiger is te pakken of aan te bieden de toilet schoon te maken.

Van mij hoeft dat allemaal niet omdat ik vier dagen thuis ben.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2008 15:58

toen ik nog 36 uur werkte en Sarah er nog niet was, werd er eens in de 14 dagen het bed verschoond en meteen boven gestofzuigd, beneden vaak iedere week. De wc eens in de week en de badkamer vaak ook, maar als ik weekenddienst had( deed het altijd op zaterdagochtend) deed ik het ook niet. Nu ik thuis zit heb ik heel de dag de tijd om me te ergeren aan al die vieze vlekjes en stofjes, krijg je vanzelf kriebels omt schoon te maken :lol:

bed verschonen lukt me prima alleen, maar een paar extra handen zijn wel mooi meegenomen :wink: Gaat dan gewoon sneller en scheurt het overtrek niet zo snel :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 16:35

zo de ramen voor zijn gelapt. Maar het glas is zo beschadigd (door de vorige eigenaren) dat het net lijkt alsof ze nog steeds vies zijn...Maar tsja ze zijn aan de overkant aan het verbouwen en er komen nogal wat vrachtwagens langs en aan, dus echt helpt het nu niet.

Straks ff het bed verschonen en in de machine gooien! kan die morgen lekker aan.

Morgen ga ik wel ff stoffen en zuigen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2008 16:38

die ramen, eigenlijk moest ik van mijn 'lijstje' de ramen binnen doen, maar heb geen zin hoor :wink: verder ist schoon, alleen nog even dweilen boven en beneden, maar dat doe ik als vlieger thuis is want met Sarah kun je geen kant op met een natte vloer :lol:

Terug naar “Archief”