hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 feb 2008 07:32

rafaell schreef:Maximaal 2 of 3. Ik vind kinderen opzich wel leuk, maar ik heb denk ik de komende jaren zelf sowieso nog geen behoefte aan kinderen.

lees maar veel al die kindertopics, dan komt die behoefte er wel hoor 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2008 07:52

pol schreef:
trijntjejohanna schreef:in zweden zijn ze dan wel een jaar thuis... maar daarna werken moeders (en de vaders dus ook) fulltime!! en dat vind ik een slechte zaak...

en de kids worden opgevoed door de staat. Net zoals de tijd van het communisme in Rusland zeker

Ik weet er het fijne niet van, maar blijkbaar vinden ouders dat prima en krijgen ze meer kinderen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 feb 2008 09:26

Lalage schreef:
pol schreef:
trijntjejohanna schreef:in zweden zijn ze dan wel een jaar thuis... maar daarna werken moeders (en de vaders dus ook) fulltime!! en dat vind ik een slechte zaak...

en de kids worden opgevoed door de staat. Net zoals de tijd van het communisme in Rusland zeker

Ik weet er het fijne niet van, maar blijkbaar vinden ouders dat prima en krijgen ze meer kinderen.

Ik ken iemand die in Finland woont en het is daar echt perfect geregeld. Je hebt een jaar zwangerschapsverlof en daarna werk je gewoon weer fulltime. Maar je mag ook 2, 3 of 4 jaar verlof nemen, je wordt dan doorbetaald, dat wordt elk jaar wat minder, ze hanteren een bepaald percentage. En na 4 jaar heb je nog steeds recht op je oude baan! Geweldig toch? En daarna werk je weer fulltime en hebben ze perfecte naschoolse opvang.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 21 feb 2008 09:34

Opvoeden door de staat met de nodige indoctrinatie zoals tijdens het communisme is wel een heel ander verhaal, dan kinderen die naar de kinderopvang gaan.
Het is interessant om te kijken hoe die kinderen worden als ze later groot zijn;) Dan kan je denk ik pas zeggen of het slecht is. Al ben ik het er wel mee eens dat het voor ouders ook gewoon goed en leuk is om zelf tijd aan je kind te geven.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2008 09:55

rosalie83 schreef:Ik ken iemand die in Finland woont en het is daar echt perfect geregeld. Je hebt een jaar zwangerschapsverlof en daarna werk je gewoon weer fulltime. Maar je mag ook 2, 3 of 4 jaar verlof nemen, je wordt dan doorbetaald, dat wordt elk jaar wat minder, ze hanteren een bepaald percentage. En na 4 jaar heb je nog steeds recht op je oude baan! Geweldig toch? En daarna werk je weer fulltime en hebben ze perfecte naschoolse opvang.

Zo, ideaal!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 21 feb 2008 11:23

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Ik ken iemand die in Finland woont en het is daar echt perfect geregeld. Je hebt een jaar zwangerschapsverlof en daarna werk je gewoon weer fulltime. Maar je mag ook 2, 3 of 4 jaar verlof nemen, je wordt dan doorbetaald, dat wordt elk jaar wat minder, ze hanteren een bepaald percentage. En na 4 jaar heb je nog steeds recht op je oude baan! Geweldig toch? En daarna werk je weer fulltime en hebben ze perfecte naschoolse opvang.

Zo, ideaal!!!

Juist ja en wat is de belastingdruk daar? Alles heeft een keerzijde....
Lekkere flexibele arbeidsmarkt ook als je na zoveel jaar nog steeds recht op terugkeer hebt. Lijkt me lastig voor werkgevers.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 feb 2008 11:27

Hmm.... en dat je fulltime moet werken... Heb je daar geen eigen keus in dan?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2008 11:56

op zich vind ik 6 maanden zwangerschapsverlof wel beter dan 10 weken erna..
Ik was nog steeds niet opgeknapt na 10 weken, je kunt dan langer verlof krijgen, maar daar doen ze behoorlijk moeilijk over.

Moet zeggen dat ik het niet zou zien zitten om nu alweer fulltime te werken, dan mis je behoorlijk wat van de opvoeding en van het opgroeien en ontwikkelen van je kind. Oke, als het financieël zou moeten is het anders. Vlieger zei gister nog, best wel jammer dat ik door de weeks ook niet gewoon een dag vrij ben :)

En als ik eerlijk ben, zou ik echt niet meer of minder kinderen 'willen' als het financieël beter of slechter zou zijn, zolang we eten hebben en kleding, ons huis een beetje kunnen onderhouden en vooral gezond zijn, het lichamelijk en psychisch aankunnen, zouden die extra's mooi meegenomen zijn, maar niet direct nodig!
Denk wel dat de grotere gezinnen dan wat makkelijker in het geld zitten dan nu, maar of die moeders dan ook écht gaan werken betwijfel ik toch wel. En vermoed ook niet dat er dan opeens allemaal gezinnen zijn met 4 kinderen of meer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 11:58

Het lijkt mij niks, om een jaar of langer eruit te zijn. Alles verandert zo enorm, ik zou echt met twee linker handen rondlopen. Dan ben je dus weer een jaar bezig om weer op te starten op je werk

(en dan word je weer zwanger)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 feb 2008 19:41

Het ideale leeftijdsverschil tussen kids?

volgens mij bestaat dat niet.

Heb er 3 jaar, 4 jaar en 14 maanden tussen zitten en ik vind het allemaal leuk! Na de eerste vond ik het lange tijd wel best zo en moest er niet an denken om in no time er weer eentje bij te hebben. Bij nummer 3 en 4 was dat gewoon heel anders. Je kunt wel denken: leuk een klein leeftijdsverschil, kunnen ze met elkaar spelen. Maar voor hetzelfde geval kunnen die kinderen elkaar niet luchten of zien en is het aldoor oorlog. Dan heb jij als moeder echt een stuk minder plezier in je kids hoor.

En over het wanneer niet meer aan kunnen? Ik kan het nu aan, maar weet niet of ik het nog aan kan als ik er 5 heb. Je weet ook niet wat voor kind je 5e is. Misschien is het wel een zorgenkind en heeft het veel aandacht nodig etc. Als je "stopt met baren" omdat je het niet meer aankunt ben je m.i. te ver heen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 feb 2008 19:50

Mijn tante heeft de volgende leeftijden: 15, 13, 7 en 4 (uit m'n hoofd). Dat is op zich wel ideaal :) maar te grote verschillen lijkt mij persoonlijk ook niet zo prettig. Ik heb dan het idee dat de jongeren (of jongste) er een beetje buitenvalt en/of een beetje verwend wordt. Maar ik heb geen ervaring daarmee dus ik "denk" alleen maar :P

Mijn ene schoonzus heeft: 7, 4 en anderhalf (ong. 3 jaar tussen elk kind) Mijn andere schonzus heeft dan weer: 5, 3, anderhalf en zwanger van de vierde. Ik bedoel.. en die vind het geweldig die kids! (allemaal meiden).. Ik denk ook niet dat een bepaalde leeftijd ertussen ideaal is, het is voor ieder persoonlijk natuurlijk. Het is net wat je leuk vind en/of gewend bent :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2008 22:13

hier zit er 19 maanden tussen de jongens. Wij vonden het echt super om vrij snel weer zwanger te mogen worden en ik had echt zo iets van leuk dicht op elkaar. Hebben ze een speelkameraadje thuis en het gaat idd steeds beter klikken, maar de keerzijde vind ik wel dat ik me een ongeluk sjouw. Ik loop met een maxicosi en dan moet ik Christiaan nog weleens in zijn nekvel grijpen omdat hij dreigt weg te lopen. Ook al is hij twee, uitstekend luisteren doet hij natuurlijk nog niet en al helemaal niet als mama toch al de handen vol heeft :mrgreen: . Kheb twee keer in de week een oppaskindje, met de oudste scheelt hij een jaartje, hij is jonger en weer 7 maanden ouder als de jongste en als ik dan met drie kids door het dorp loop krijg ik nog weleens meewarige blikken, eentje die dus meehobbelt of meefietst, eentje in de buggy en eentje in de buikdrager :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 feb 2008 22:29

rosekapje schreef:hier zit er 19 maanden tussen de jongens. Wij vonden het echt super om vrij snel weer zwanger te mogen worden en ik had echt zo iets van leuk dicht op elkaar. Hebben ze een speelkameraadje thuis en het gaat idd steeds beter klikken, maar de keerzijde vind ik wel dat ik me een ongeluk sjouw. Ik loop met een maxicosi en dan moet ik Christiaan nog weleens in zijn nekvel grijpen omdat hij dreigt weg te lopen. Ook al is hij twee, uitstekend luisteren doet hij natuurlijk nog niet en al helemaal niet als mama toch al de handen vol heeft :mrgreen: . Kheb twee keer in de week een oppaskindje, met de oudste scheelt hij een jaartje, hij is jonger en weer 7 maanden ouder als de jongste en als ik dan met drie kids door het dorp loop krijg ik nog weleens meewarige blikken, eentje die dus meehobbelt of meefietst, eentje in de buggy en eentje in de buikdrager :mrgreen:

Heb je geen tandemkinderwagen. Als je oppast via een gastouderburo kan je er zo een lenen. Is superhandig!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2008 22:40

pol schreef:
rosekapje schreef:hier zit er 19 maanden tussen de jongens. Wij vonden het echt super om vrij snel weer zwanger te mogen worden en ik had echt zo iets van leuk dicht op elkaar. Hebben ze een speelkameraadje thuis en het gaat idd steeds beter klikken, maar de keerzijde vind ik wel dat ik me een ongeluk sjouw. Ik loop met een maxicosi en dan moet ik Christiaan nog weleens in zijn nekvel grijpen omdat hij dreigt weg te lopen. Ook al is hij twee, uitstekend luisteren doet hij natuurlijk nog niet en al helemaal niet als mama toch al de handen vol heeft :mrgreen: . Kheb twee keer in de week een oppaskindje, met de oudste scheelt hij een jaartje, hij is jonger en weer 7 maanden ouder als de jongste en als ik dan met drie kids door het dorp loop krijg ik nog weleens meewarige blikken, eentje die dus meehobbelt of meefietst, eentje in de buggy en eentje in de buikdrager :mrgreen:

Heb je geen tandemkinderwagen. Als je oppast via een gastouderburo kan je er zo een lenen. Is superhandig!

Nee, ik pas op een neefje. en ik hoef niet zo'n ding heb ik altijd gezegd. Ik heb een buikdrager, een buggy een kinderwagen een meerijdplankje een driewieler met duwstang een loopfiets. Over een tijdje kan Simon in het voorzitje op de fiets en krijg ik er 1 achterop voor Christiaan en wil ik wat meer gaan fietsen. Christiaan loopt de ene keer mee en de andere keer mag hij in de buggy en dan gaat Simon in de buikdrager. Dan zou ik voor een paar maanden een tandem aan moeten schaffen en die moet ik dus ook weer ergens stallen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2008 13:40

en toch ben ik reuzeblij met mijn tandemwagen. Wil een van de kinderen er niet in kunnen er veel boodschappen op het stoeltje wat leeg is! Eerst wilde ik er ook niet aan want ik het 34 wagens en buggy's enz.

maar dit is Off Topic

sorry Mod :oops:

Terug naar “Archief”