rafaell schreef:Maximaal 2 of 3. Ik vind kinderen opzich wel leuk, maar ik heb denk ik de komende jaren zelf sowieso nog geen behoefte aan kinderen.
lees maar veel al die kindertopics, dan komt die behoefte er wel hoor

Moderator: Moderafo's
pol schreef:trijntjejohanna schreef:in zweden zijn ze dan wel een jaar thuis... maar daarna werken moeders (en de vaders dus ook) fulltime!! en dat vind ik een slechte zaak...
en de kids worden opgevoed door de staat. Net zoals de tijd van het communisme in Rusland zeker
Lalage schreef:pol schreef:trijntjejohanna schreef:in zweden zijn ze dan wel een jaar thuis... maar daarna werken moeders (en de vaders dus ook) fulltime!! en dat vind ik een slechte zaak...
en de kids worden opgevoed door de staat. Net zoals de tijd van het communisme in Rusland zeker
Ik weet er het fijne niet van, maar blijkbaar vinden ouders dat prima en krijgen ze meer kinderen.
rosalie83 schreef:Ik ken iemand die in Finland woont en het is daar echt perfect geregeld. Je hebt een jaar zwangerschapsverlof en daarna werk je gewoon weer fulltime. Maar je mag ook 2, 3 of 4 jaar verlof nemen, je wordt dan doorbetaald, dat wordt elk jaar wat minder, ze hanteren een bepaald percentage. En na 4 jaar heb je nog steeds recht op je oude baan! Geweldig toch? En daarna werk je weer fulltime en hebben ze perfecte naschoolse opvang.
Galateia schreef:rosalie83 schreef:Ik ken iemand die in Finland woont en het is daar echt perfect geregeld. Je hebt een jaar zwangerschapsverlof en daarna werk je gewoon weer fulltime. Maar je mag ook 2, 3 of 4 jaar verlof nemen, je wordt dan doorbetaald, dat wordt elk jaar wat minder, ze hanteren een bepaald percentage. En na 4 jaar heb je nog steeds recht op je oude baan! Geweldig toch? En daarna werk je weer fulltime en hebben ze perfecte naschoolse opvang.
Zo, ideaal!!!
rosekapje schreef:hier zit er 19 maanden tussen de jongens. Wij vonden het echt super om vrij snel weer zwanger te mogen worden en ik had echt zo iets van leuk dicht op elkaar. Hebben ze een speelkameraadje thuis en het gaat idd steeds beter klikken, maar de keerzijde vind ik wel dat ik me een ongeluk sjouw. Ik loop met een maxicosi en dan moet ik Christiaan nog weleens in zijn nekvel grijpen omdat hij dreigt weg te lopen. Ook al is hij twee, uitstekend luisteren doet hij natuurlijk nog niet en al helemaal niet als mama toch al de handen vol heeft. Kheb twee keer in de week een oppaskindje, met de oudste scheelt hij een jaartje, hij is jonger en weer 7 maanden ouder als de jongste en als ik dan met drie kids door het dorp loop krijg ik nog weleens meewarige blikken, eentje die dus meehobbelt of meefietst, eentje in de buggy en eentje in de buikdrager
pol schreef:rosekapje schreef:hier zit er 19 maanden tussen de jongens. Wij vonden het echt super om vrij snel weer zwanger te mogen worden en ik had echt zo iets van leuk dicht op elkaar. Hebben ze een speelkameraadje thuis en het gaat idd steeds beter klikken, maar de keerzijde vind ik wel dat ik me een ongeluk sjouw. Ik loop met een maxicosi en dan moet ik Christiaan nog weleens in zijn nekvel grijpen omdat hij dreigt weg te lopen. Ook al is hij twee, uitstekend luisteren doet hij natuurlijk nog niet en al helemaal niet als mama toch al de handen vol heeft. Kheb twee keer in de week een oppaskindje, met de oudste scheelt hij een jaartje, hij is jonger en weer 7 maanden ouder als de jongste en als ik dan met drie kids door het dorp loop krijg ik nog weleens meewarige blikken, eentje die dus meehobbelt of meefietst, eentje in de buggy en eentje in de buikdrager
Heb je geen tandemkinderwagen. Als je oppast via een gastouderburo kan je er zo een lenen. Is superhandig!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten