Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2008 10:23

Wat erg dat er nog zoveel kinderen aan hun lot worden overgelaten. Maar wel supergoed dat jullie je er zo voor in willen/kunnen zetten. Ik heb daar best wel bewondering voor!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2008 10:24

jamillah schreef:Heel eerlijk, geven jou verhalen mij een heel ander beeld van adoptie dan ik tot nu toe had.

Ik zag om me heen wel dat kindjes werden geadopteerd, roze wolken toch wel en vooral veel geluk.
Maar eigenlijk brengt het ook zoveel verdriet mee lijkt me om het lot van al die andere kinderen waar je niets voor kunt doen :cry:

Maar adoptie is zeker wel reden tot roze wolken en heel veel geluk! Want je krijgt een kindje...

En ja, je voelt je wel machteloos om al die andere kinderen. Maar je moet nooit vergeten dat jouw eigen kindje(s) het goed mogen hebben, dat dat reden is voor blijdschap, roze wolken en veel geluk. Misschien - en dat klinkt hard maar biedt wel zelfbescherming - moet ik me als ik eenmaal mijn kindje(s) heb mezelf afsluiten voor alle andere kindjes die ik in het land achterlaat. Want ik moet wel realistisch blijven: meer kan ik niet doen.

Maar echt waar, het geeft zoveel geluk en roze wolken, laat dat beeld zeker niet verdwijnen. Het is alleen heel anders dan de roze wolken bij de geboorte van een biologisch kindje. Want het kindje dat je krijgt via adoptie heeft al een heel mensenleven aan emoties en ellende achter de rug. Je moet er dus heel anders mee omgaan dan met een eigen pasgeboren kindje, dat meteen alle liefde, aandacht en zorg krijgt. En bij de benadering van je kindje moet je je constant verplaatsen in je kind. Je moet het kind - ook al is het al 1, 2, 3 of 4 jaar - leren emoties te tonen, leren dat er altijd eten is, leren dat je er altijd bent...

Het is dus vooral anders. Maar geloof me: als wij ons kindje/onze kindjes gaan halen dan zweef ik op roze wolken naar Afrika :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2008 10:31

ajl schreef:Wat erg dat er nog zoveel kinderen aan hun lot worden overgelaten.

Daar hebben wij gewoon geen besef van. En wat dacht je van de kinderen die niet zozeer worden achtergelaten, maar die door de AIDS hun hele familie hebben verloren en zo in een kindertehuis belanden.
Sowieso: wees of niet, ze hebben serieus geluk als ze in een kindertehuis belanden, want de meeste kindjes belanden op straat!!!

ajl schreef:Maar wel supergoed dat jullie je er zo voor in willen/kunnen zetten. Ik heb daar best wel bewondering voor!!!

Even voor de duidelijkheid: ik ben geen moeder Theresa. Onze adoptie komt niet alleen voort uit bewogenheid voor de kinderen die het moeilijk hebben. Er speelt altijd een egoistische factor mee: een kinderwens. Het verlangen voor een kindje te zorgen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 10:51

Nou, wel het meest geoorloofde egoïsme dan :)

Ik hoop dat jullie zo snel het mogelijk is je kindje in jullie armen mogen sluiten!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 feb 2008 11:25

Hihi. Ik heb het met GB gehad over pleegkinderen. Ik voel er wel wat voor om crisispleeggezin te zijn. Ik heb in mijn hoofd dat je het best aan zulke idealen kunt beginnen voor je eigen kinderen hebt. Ik heb het idee dat je met eigen kinderen zo opgaat in je eigen drukte, dat je dan niet meer zo snel aan zulke dingen begint.
Wat denken jullie daarvan?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 feb 2008 11:32

Tja, Acire, goede vraag. ik zou ook wel graag willen dat wij een pleeggezin worden. Ik denk dat als je geschikt bent het geen probleem moet zijn als je geen eigen kinderen hebt. maar ja, aan de andere kant, als je voor langere tijd een pleegkind hebt en je in die periode een eigen kindje krijgt weet ikn iet of dat zo ideaal is. Dat is echt een enorm ingrijpend iets, kan zelfs traumatisch zijn.

Aangezien wij graag eigen kindjes willen, zou ik geen fulltime longstay pleegkind in huis willen voordat wij het daadwerkelijk zo ver hebben. Lijkt me niet ten goede komen voor t pleegkind. Ik zou dan eerder gaan voor weekendopvang, denk ik.

Wel ja, ik weet niet hoe het gaat lopen en momenteel is het niet aan de orde, want we zouden een pleegkind niet eens een eigen slaapkamer kunnen bieden...
:|
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 11:45

Tof, wij wisten ook al voordat we trouwden dat dat ons ideaalplaatje is.
Als wij (meerdere) kinderen mogen hebben, dan is het voor mij onmogelijk om te blijven werken, en dat vind ik echt jammer. Ik wil graag iets met mijn opleiding blijven doen. Dus pleeggezin worden leek me geweldig.
maar wij kiezen er bewust voor eerst te kijken hoe het als gezin zal zijn. En dan alleen voor langere pleegzorg te kiezen, zodat het gezin er minder ontregelt van raakt.
Mijn zwager en schoonzus zijn ook pleegouders sinds kort, en die hebben 4 kids, en een heerlijk stabiel gezin. Daar past zo'n kindje geweldig bij.

maargoed, misshien krijgen wij, als het zover komt, wel gehandicapte kindjes, of hele moeilijke kindjes. Dan stellen we de wens om pleegouders te worden uit naar een moment dat onze eventuele kids een stuk ouder zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2008 12:03

een nadeel van jong pleeggezin worden is dat je een minimum leeftijd moet hebben. Als je dus voordat je zelf kinderen hebt pleegkinderen wilt, moet je wel wat ouder zijn. Weet niet precies hoe oud hoor, maar als je dus vroeg trouwt heb je kans dat je wordt afgewezen tot je die leeftijd hebt bereikt.
Maargoed beetje offtopic bij het onderwerp adoptie :wink:

Galateia: erg spannend allemaal!! Hoop dat jullie snel een kindje toegewezen krijgen!!!
En als je het allemaal leest wordt je toch wel ontzettend verdrietig dat al die kindjes die zo moeten (over)leven! Een kennis van mij die geadopteerd heeft zei ooit, eigenlijk wil je ze allemaal wel mee naar huis nemen, al weet je dat het niet mogelijk is...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2008 12:21

Allemaal bedankt voor de lieve reacties! Ik ben nu echt door de kamer aan het dansen en zingen... gewoon omdat ik zoveel houd van die prachtige kindjes die we dalijk zullen hebben...

God is gewoon goed. Het zal nog jaren duren, maar Hij gaat ons iets moois geven... :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 feb 2008 13:40

Wauw, thanks voor je tweede verslag! Ik weet het allemaal, want we hebben al zo veel uitgezocht en gelezen en besproken met mensen die al adoptiekindjes hebben etc, maar toch vind ik dat je het allemaal treffend en helder verwoord, echt goed!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 feb 2008 13:42

Galateia schreef:Allemaal bedankt voor de lieve reacties! Ik ben nu echt door de kamer aan het dansen en zingen... gewoon omdat ik zoveel houd van die prachtige kindjes die we dalijk zullen hebben...

God is gewoon goed. Het zal nog jaren duren, maar Hij gaat ons iets moois geven... :mrgreen:

Ben er even stil van... Galateia, zo gaaf dat jullie hiervoor gaan.

Veel sterkte met het doorlopen van het hele proces en het wachten... En daarna: veel geluk en plezier en succes en en en... Nou ja, gewoon zo mooi vind ik dit...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2008 14:19

parkiet schreef:
Galateia schreef:Allemaal bedankt voor de lieve reacties! Ik ben nu echt door de kamer aan het dansen en zingen... gewoon omdat ik zoveel houd van die prachtige kindjes die we dalijk zullen hebben...

Ben er even stil van... Galateia, zo gaaf dat jullie hiervoor gaan.

Veel sterkte met het doorlopen van het hele proces en het wachten... En daarna: veel geluk en plezier en succes en en en... Nou ja, gewoon zo mooi vind ik dit...

Ik denk dat wij gewoon net als alle andere ouders zijn: vol liefde voor onze-kinderen-in-spe! Ik weet niet of je zelf kids hebt, maar toen je zwanger was of als je het ooit nog wordt, hield je of zul je megaveel van je ongeboren kindje houden!

Nou, zo houden wij ook al van onze Afrikaantjes!!!
Ik zie dat hier al helemaal in de kamer staan stuiteren en dansen
(hey, dat zit in de genen :wink: :mrgreen: )...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2008 17:13

@Galateia; wat fijn dat het bij jullie ook zo voorspoedig gaat en dat je er zo'n goed gevoel over hebt :)
Wij hebben vandaag de bevestigingsbrief ontvangen voor as dinsdag, wanneer we voor het panel hopen te verschijnen en DV goedgekeurd gaan worden. Aftellen dus!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 feb 2008 18:59

Dat is ook spannend Laura, maar volgens mij gaat het helemaal goed komen met jouw!

Galateia, wat een geweldig verslag. Maar ook wat indrukwekkend. Die arme kinders toch in zo'n tehuis. :cry: Je hoofd tuut wel aan alle kanten denk ik, na zo'n bijeenkomst?

Rebekka1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rebekka1 » 21 feb 2008 20:34

Indrukwekkend allemaal zeg! Wat kan het wachten dan lang duren zeg.
@Galateia: Al kan ik niet begrijpen waarom jullie dat 'babygedoe' niet willen, de taak die jullie straks krijgen is ook geweldig!
De mens wikt,
maar God beschikt.

Terug naar “Archief”