Moderator: Moderafo's
Dan hebben je ouders wel mazzel gehad... als je 'staande huwelijk' huwelijkse voorwaarden wilt opstellen, moet dat namelijk worden gecontroleerd door de Rechtbank, dit om te voorkomen dat bepaalde schuldeisers worden benadeeld (zoals bijv. bij een dreigend faillissement van het bedrijf dat eerst in de GvG viel) ...HansenMirjam schreef:Evt. kun je het later om laten zetten van gemeenschap van goederen in huwlijkse voorwaarden of andersom. Mijn ouders hebben dat gedaan toen de winkel failliet dreigde te gaan. (nog ver voor ik bestond hoor)
Kost een lieve duit, maar goed, een notaris moet ook eten.
Precies, vakgenoteajl schreef:@ Le chat.... actio pauliana of niet.
Jort schreef:Haha inderdaad, t klinkt net of ze er trots op is dan.
Je kunt het van twee kanten zien. Je kunt zeggen: als je het niet doet, vertrouw je elkaar onvoldoende. Maar je kunt ook zeggen: je trouwt niet om het geld, maar omdat er ware liefde is, dus wat maakt het dan uit dat je niet in gemeenschap van goederen trouwt?
LeChat schreef:Precies, vakgenoteajl schreef:@ Le chat.... actio pauliana of niet.
.
Overigens hebben de partners bij ons op kantoor (advocatenkantoor) een BV opgericht voor hun aandeel in de maatschap, maar ik begrijp dat 't voor jullie niet mogelijk is dat startkapitaal op te brengen? Dan zijn huwelijkse voorwaarden inderdaad een verstandige optie.
Ben ik niet met je eens, volgens mij is het héél handig dat je als partners achter elkaars toekomst plannen staat. Je zou er eens onenigheid over kunnen krijgen....ajl schreef:Zelf ben ik van mening dat je het zakelijke en de liefde toch wel apart van elkaar moet zien.
Eerst zien, dan geloventinos schreef:LeChat schreef:Precies, vakgenoteajl schreef:@ Le chat.... actio pauliana of niet.
.
Overigens hebben de partners bij ons op kantoor (advocatenkantoor) een BV opgericht voor hun aandeel in de maatschap, maar ik begrijp dat 't voor jullie niet mogelijk is dat startkapitaal op te brengen? Dan zijn huwelijkse voorwaarden inderdaad een verstandige optie.
Overigens gaat dat startkapitaal voor de bv er waarschijnlijk uit als het nieuwe wetsvoorstel 31 058 erdoor komt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten