Pol: het ging mij er even om dat je niet overál een huis kunt huren! Wij wilde persé op fietsafstand van het werk van vlieger gaan wonen zodat we 1 auto weg konden doen en hij op een normaal tijdstip thuis is. Nu zelfs zo dichtbij dat hij thuis komt eten. Zijn auto is de deur uit en scheelt ons weer een paar honderd euro...
MissF: ik schaamde me soms ook wel om te zeggen dat we een huis gekocht hebben, kwas tenslotte 19 toen. Maar aan de andere kant, ik werk wel vanaf mn 16de, heb altijd zuinig geleefd (nu nog, loop écht straks nog even naar de ah voor de kipfilet in de aanbieding ipv dat zojuist mee te nemen bij de liddl

) dus wat dat betreft....
Ik vind overigens niet dat je MOET kopen, maar als het wel kan, zou ik niet gaan huren. En als je toch 2 jaar moet wachten op een huurhuis als je staat in geschreven, en na die 2 jaar zoveel meer bent gaan verdienen dat je kunt gaan kopen zou ik het laatste doen.
Toen wij dit huis kochten dacht ik ook echt dat ik nooit meer zou gaan verhuizen, natuurlijk is een groter huis leuk, maar we kunnen hier behoorlijk wat in kwijt, zou alleen misschien ooit nog wat willen verbouwen.
Sparen vind ik gewoon heel belangrijk, nu moeten wij dus gaan verbouwen aan ons huis en dat kost behoorlijk wat. Kun je natuurlijk geld voor gaan lenen, betaal je alleen ontzettend veel rente. Ik leef dan liever wat goedkoper en zet iedere maand een leuk bedrag opzij waar we van kunnen verbouwen.