gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 feb 2008 22:22

Memmem schreef:
*Annet* schreef:whaaaaaaaa

en ik heb lekker ongeveer nix gedaan en de dag was net zo snel voorbij.

Morgen komt de schoonmaakploeg (ivm de brand) dus ik ga eerst maar afwachten wat hun allemaal voor mij gaan schoonmaken voor ik me ga uitleven.

Heerlijk zo'n schoonmaakploeg. Dan hoef je toch nu ook niets te doen. Is dat een professioneel bedrijf dat komt?

Brand??????? Wat heb je gesjouwd Annet?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 feb 2008 23:16

*Annet* schreef:
jamillah schreef:Heej wat leuk, gaan we opsommen wat we allemaal gedaan hebben vandaag.. Nou hou jullie vast menschen 8)

-kamer en gang gestoft en gezogen
-wc schoongemaakt
-badkamer gechloord en schoongemaakt
-raam Boudin tandpastavrij gemaakt
-2 wassen gedraaid en opgehangen
-1 was opgevouwen
-1 was is bezig
-boodschapjes gedaan
-gegeten met de kids
-overal vuilniszakken vernieuwd
-bedden opgemaakt

Dit alles niet in die volgorde geloof ik 8)

Nu nog, ovenschotel maken en de trap stofzuigen.

Vanavond lekker op mn kont zitten :mrgreen:

schat, hoe krijg je het voor elkaar na zo'n nacht. Hoe vroeg was je uit je nest vanmorgen?

Werd om acht uur mn bed uit gehaald door de schoorsteenveger 8)

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 19 feb 2008 02:36

Ik probeer in elk geval 1 keer per week met een natte doek te stoffen. Verder stof ik met het borstelmondje op de stofzuiger, dan is het in elk geval voor het oog netjes...
Dweilen doe ik 1 keer per week. De strijk spaar ik op tot het bijna vanzelf de kamer uitloopt... :lol: (qua hoeveelheid dan he...)

Ik draai ongeveer wel elke dag een was, probeer wit en kleur af te wisselen, hoewel nu beide wasmanden een flinke kop bezitten. Maar goed, heb nu dan ook nachtdienst, en mijn echtgenoot heeft er niet altijd erg in.

Het bed verschoon ik elke week, alleen vaker als ik nachtdiesnt heb, dan doe ik het als ik de nacht in ga en als ik de laatste gehad heb, ook al zijn het er maar drie. Ik vind het altijd weer lekker fris om dan weer in een schoon bed te stappen als er een paar dagen zo lang in gelegen is (mijn man `s nachts en ik de hele dag)

De koelkast heb ik voor de kerstdagen nog gedaan, dus die kan er nog wel ff tegen. De vriezer is pas stuk geweest en dus toen ontdooid, heb hem gelijk gepoetst, dus daar hoef ik voorlopig ook niet meer naar te kijken.

Het toilet moet bijna dagelijks is mijn erbvaring met een man in huis... :oops: Wat zijn jullie ervaringen daar mee?
De badkamer probeer ik ook elke week te doen
A smile costs nothing, but gives much

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 feb 2008 07:08

Vanaf kerst de koelkast niet meer gedaan. Die probeer ik elke maand te doen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 10:17

de koelkast wordt hier helemaal niet zo vaak gedaan, doekje erdoor als er een plank vies is, maar hij gaat écht niet helemaal leeg iedere maand :) eens int half jaar misschien.....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 feb 2008 10:34

HansenMirjam schreef:Het toilet moet bijna dagelijks is mijn erbvaring met een man in huis... :oops: Wat zijn jullie ervaringen daar mee?
De badkamer probeer ik ook elke week te doen
Vorige week is mijn vriend 2 dagen hier geweest, maar de wc was er echt niet viezer door.

Gisteren echt alles zo ongeveer gedaan: ramen zemen, stoffen, zuigen, vuilnis, oud papier, boodschapppen (2keer), vaatwerk, koken en weer opruimen. Hoef het nu dus alleen maar eventjes bij te houden deze week. Dat is wel weer lekker.

Koelkast heb ik nog geen éém keer echt goed schoongemaakt. Als ik een vlek zie haal ik die weg, maar verder niet. Ziet er nog netjes uit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 19 feb 2008 10:56

Ik doe de koelkast ook eens per half jaar of zo goed.
Wc doe ik 2 x per week.
Heb blijkbaar een erg nette man. Onze wc is nooit vies. De bril ook niet.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 11:18

het scheelt erg hoe je wc pot loopt en of de man staand in het water plast om het zo maar te zeggen, dan spettert het naar boven. Als hij een beetje 'slim' is doet hij de bril omhoog en wordt die niet vies.
Maar ook als vrouw, als je in het water klettert dan spettert het naar boven tegen de brilrand aan. Loopt je wc naar achter (water aan de achterkant) heb je er volgens mij minder last van, dan plas je eerder tegen het schuine vlak aan en dat spettert minder. Voor de man is het precies andersom volgens mij. Sja, als je spoelbak een beetje ruig doorspoelt heb je ook direct spetters hoor! Dus de spetters hoeven niet eens urine te zijn.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 feb 2008 12:04

lammetje schreef:het scheelt erg hoe je wc pot loopt en of de man staand in het water plast om het zo maar te zeggen, dan spettert het naar boven. Als hij een beetje 'slim' is doet hij de bril omhoog en wordt die niet vies.
Maar ook als vrouw, als je in het water klettert dan spettert het naar boven tegen de brilrand aan. Loopt je wc naar achter (water aan de achterkant) heb je er volgens mij minder last van, dan plas je eerder tegen het schuine vlak aan en dat spettert minder. Voor de man is het precies andersom volgens mij. Sja, als je spoelbak een beetje ruig doorspoelt heb je ook direct spetters hoor! Dus de spetters hoeven niet eens urine te zijn.

:lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 12:06

Haai schreef:
lammetje schreef:het scheelt erg hoe je wc pot loopt en of de man staand in het water plast om het zo maar te zeggen, dan spettert het naar boven. Als hij een beetje 'slim' is doet hij de bril omhoog en wordt die niet vies.

:lol:

:mrgreen: Maarre we hebben 2 verschillende wc potten vandaar dat ik het verschil zo goed weet 8)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 19 feb 2008 12:31

jantine76 schreef:Anette, wist je dat ze bij de Lidl Chloor met geurtjes hebben? Nee, serieus hoor. Ik heb er ook een fles van staan, omdat ik chloor gewoon niet lekker vind ruiken. Ik kreeg pas deze tip van m'n schoonzus en nu vind ik het niet zo erg om af en toe de badkamer en wc een goede beurt te geven met chloor mét geurtje :D

Tis wel n tip :lol:. Wist wel dat ze het hadden, we hebben wel n keer zo'n fles in huis gehad. Maar das al heel lang geleden. Vind chloor ook vies stinken hoor, maarja het voordeel is wel weer dat het allemaal heerlijk schoon word. Volgende keer maar ns proberen met n geurtje erbij :lol:.

Hier word op zondag ook niet gepoetst. Voor de zondag is meestal alles netjes en schoon. Bijv. paar weken geleden kregen me 2 broertjes ruzie tijdens het koffiedrinken. Gingen ze gooien met n beker, die nog half vol met sinas zat. Toen heeft m'n ma wel de dweil gepakt. Over de toilet haalt me ma vaak wel ff n keer washandje. Maar verder stofzuigen, ramen zemen etc. dat is er niet bij. De vaat gaat in de vaatwasser en die word ingesteld dat die na 12 uur aan gaat. Dingen die niet in de vaatwasser passen, worden wel afgewaasen.

Scheelt idd heel erg, wat voor toilet je hebt. Wij hebben 2 verschillende. Maarre de ene is altijd veel schoner als de andere. Maar je kunt vaak precies zien waar de mannen zijn bezig geweest :mrgreen:. Door de ene gaat altijd chloor, de ander meestal gewoon wceend, en af en toe n keertje chloor.

Ben nu bezig met de andere helft van de keukenvloer...... nog klein stukje en hij is weer helemaal licht :lol:. Zou het eerst zaterdag doen, maarja had toen geen zin..... dus na maar ff.
Wat de toekomst brengen moge........

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 12:56

een washandje over de toilet? Tja de vaatdoek wordt ook weer voor andere dingen gebruikt, maartoch.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 19 feb 2008 14:09

lammetje schreef:een washandje over de toilet? Tja de vaatdoek wordt ook weer voor andere dingen gebruikt, maartoch.

Tis meestal n oud washandje, die meer voor zulke doeleinde gebruikt word :wink:. En dan maandags met de 60 of 90 graden was mee gaat. N vaatdoek gebruik je toch ook het ene moment voor de tafel schoon te maken, en het andere moment voor de toilet? Of heb jij voor alles aparte doekjes?
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2008 14:18

Tjonge, wat ben ik eigenlijk een makkelijk persoon. Ik zou vandaag het hele hui doen, maar ik heb geen zin. Ik ben lekker vrij, en ben naar mn moeder gegaan, samen ff gewinkeld, straks samen naar de kapper. En vanavond hele avond sporten. Dus ik doe lekker niks. Het komt de rest van de week wel. Ben ik toch de ochtenden vrij, hoef alleen de middagen en avonden te werken. En vrijdag lekker weekendje weg. Dat vidn ik dan wel weer fijn, voor we op vakantie gaan alles netjes hebben, zodat ik niet in een rommelig huis kom. Maar echt schoon hoeft voor mij dan ook niet, want na 4 dagen ligt er toch overal weer stof, en in die tussentijd ben ik niet eens thuis geweest!

Mijn moeder vertelde net dat ze toen ze niet overdag werkte elke dag de badkamer helemaal deed, en de wc ook. Whaaa, dat doe ik echt niet!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 19 feb 2008 14:21

Elke dag :shock: Dat lijkt me zoiezo lichtelijk overbodig!
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Terug naar “Archief”