Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 feb 2008 20:12

rafaell schreef:Jaël gaat zeker nooit gezellig zuipen en rookt niet?

sommigen doen dat uiteraard niet nee!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 feb 2008 20:15

Evelien schreef:
rafaell schreef:Jaël gaat zeker nooit gezellig zuipen en rookt niet?

sommigen doen dat uiteraard niet nee!

Moet zeggen dat ik er iig heel wat voor heb gespaard ipv verzopen 8)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 18 feb 2008 20:57

pol schreef:wij hebben sinds windows xp geen excel meer, of althans ik kan het niet vinden. Heel erg balen!

Het kan met OpenOffice.org.
Dit moet wel eerst geinstalleerd worden, en vereist ook installatie van Java.

Het kan ook door een account in gmail aan te maken.
Gmail biedt online tekstverwerking, speadsheetprogramma en een presentatie programma aan.
Dus geen installatie nodig.

Maar het snelst en gemakkelijkst is gewoon MS Office.
MS Office 2007 standaard is voor €130 te koop.
MS Office Pro 2007 OEM voor €285.
En misschien is de versie 2003 wel voor een gering bedrag via speurders, of andere marktplaats, te koop.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 12:05

André schreef:
*|Scatie schreef:
Lalage schreef:Ik neem toch aan dat een kraamverzorgster wel een inkomen heeft, Scatie zei eerder dat ze van 1300 euro moeten rondkomen en dat dat het inkomen van haar man is. Daarom begreep ik haar niet.

Oke even ter verduidelijking, wij hebben nu een inkomen van ong. 1600 samen. En als m'n man ander werk heeft, dat hij dan 1300e verdiend. Dus dat we dan een ruimer inkomen hebben en ik kan stoppen met m'n schoonmaakwerk.
1300,= is meer dan het min. loon, so far so good.

Maar het min loon is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Als je beiden het min loon binnen brengt kun je hier in de omgeving nooit een huis kopen. En huren is vaak ook geen optie omdat je meer dan 3 jaar ingeschreven moet staan en niet iedereen zich op zn 18de inschrijft voor een woning.

André

Berichtdoor André » 19 feb 2008 12:14

lammetje schreef:
André schreef:
*|Scatie schreef:
Lalage schreef:Ik neem toch aan dat een kraamverzorgster wel een inkomen heeft, Scatie zei eerder dat ze van 1300 euro moeten rondkomen en dat dat het inkomen van haar man is. Daarom begreep ik haar niet.

Oke even ter verduidelijking, wij hebben nu een inkomen van ong. 1600 samen. En als m'n man ander werk heeft, dat hij dan 1300e verdiend. Dus dat we dan een ruimer inkomen hebben en ik kan stoppen met m'n schoonmaakwerk.
1300,= is meer dan het min. loon, so far so good.

Maar het min loon is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Als je beiden het min loon binnen brengt kun je hier in de omgeving nooit een huis kopen. En huren is vaak ook geen optie omdat je meer dan 3 jaar ingeschreven moet staan en niet iedereen zich op zn 18de inschrijft voor een woning.
Dus bij jullie leven 'bijstands' moeders in een doos?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 12:25

nee met ontzettend veel subsidie....

Ik heb het nu over starters, stellen die willen gaan trouwen, net begonnen met werken. Als je dan begint met het min.loon moet je dus wachten tot je wat hogerop bent geklommen, dat duurt soms weer een paar jaar. Kun je dus nog niet gaan trouwen.

en ik blijf erbij dat je met het min loon echt wel je best moet doen om én rond te komen én te sparen!! Want sparen voor onvoorziene kosten met een koophuis heb je echt wel nodig...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 feb 2008 12:27

Niet trouwen omdat je geen huis kunt kopen? Dan huur je toch?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2008 12:44

Acire schreef:Niet trouwen omdat je geen huis kunt kopen? Dan huur je toch?

ja precies.

(afgelopen zondag een paneldiscussie gehad over trouwen en samenwonen).

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 12:50

en waar wil je hier in de buurt huren? Alles wat te huur staat is binnen een week weg en als je in ambacht, barendrecht, ridderkerk in een huurwoning van de gemeente wil hebben en je woont niet in de gemeente zelf kom je op een wachtlijst van langer dan 5 jaar :shock: dus kun je nog steeds niet trouwen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2008 12:54

Huren kun je overal!

Ik heb mezelf toen ik 18 was inlaten schrijven bij de woningbouwvereniging. (nooit verkeerd) Omdat ik weet dat het lang duurt voor je een huisje/appertementje heb, heb ik me al vroeg in laten schrijven.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 13:00

lekker eigenwijs, toen ik dus wilde gaan huren in ambacht omdat we waarschijnlijk geen hypotheek konden krijgen voor een huis (wat later gelukkig wel gewoon kon bij een andere geldverstrekker) móest dit particulier. En particulier huren komt hier in ambacht weinig voor. Het probleem daarbij is dus, áls er iets te huur komt is het zo snel weg, en de prijs is vaak enorm hoog.
Huren binnen je eigen gemeente gaat gewoon voor, hier is blijkbaar woningnood ofzo, er wordt nog steeds bij gebouwd maar nog steeds niet voldoende. Via de gemeente huren is voor een buitenstaander geen optie.

Dan moet je dus richting Rotterdam, zouden we 2 auto's moeten blijven onderhouden én zit je vaak in een rot buurt waar de huizen goedkoper zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2008 13:02

Evelien schreef:Ik heb mezelf toen ik 18 was inlaten schrijven bij de woningbouwvereniging. (nooit verkeerd)

en dan sta je ingeschreven in Ede en heb je werk gevonden in Ambacht.... heb je dus niks meer aan het inschrijven in Ede want daar ga je dan niet meer wonen.

André

Berichtdoor André » 19 feb 2008 13:10

lammetje schreef:en ik blijf erbij dat je met het min loon echt wel je best moet doen om én rond te komen én te sparen!! Want sparen voor onvoorziene kosten met een koophuis heb je echt wel nodig...
Sparen is idd wat lastig, maar misschien kun je ook zonder auto/krant/etc.
Wat denk ik ook wel iets uitmaakt: aan welke kant van het land wil je wonen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 feb 2008 13:20

Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen een huis zou moeten kopen. Als je te weinig geld hiervoor hebt, zal je toch moeten huren. En als dat betekent dat je nog niet kunt trouwen...so be it. Je zult dan je eisenpakket qua wonen wat bij moeten stellen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2008 13:37

ajl schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen een huis zou moeten kopen. Als je te weinig geld hiervoor hebt, zal je toch moeten huren. En als dat betekent dat je nog niet kunt trouwen...so be it. Je zult dan je eisenpakket qua wonen wat bij moeten stellen.

omdat je bij kopen op de lange termijn misschien wat overhoudt? bij huren breng je elke maand maar geld weg.. en bij kopenniet!

daarbij net als al tig keer is gezegd is bij huren een enorme wachtlijst.. en als je bovenaan staat dan krijgen al die urgentiegevallen van gescheiden ouders voorrang! schiet weer niks op!!!

En tja.. hier is alles goedkoper dan in het westen, dat is zeker een feit!

Terug naar “Archief”