Mmm, ik geloof wel dat wij dan veel geld uitgeven aan boodschappen.
Ik pin ook iedere maand 350 euro, gewoonweg omdat ik het gevoel heb dat als je bij elke boodschap pint, je geen zicht meer hebt op de uitgaven.
Voor die 350 euro kopen we dus boodschappen, af en toe naar de snackbar

en eens een keer een bloemetje ofzo of kadootjes.
Verder hou ik een Excelsheet bij waar alle inkomsten en uitgaven op staan. 1 keer in de 3 of 4 dagen werk ik dat bij, zodat ik precies weet waar het geld naar toe gaat. Dit doe ik eigenlijk al zo'n jaar of 5. Ik vind het leuk om te doen en handig om te weten waar je nou al het geld aan uitgeeft. Als er 2 cent verschil in zit (ja echt erg, ik weet het

) dan ga ik alles opnieuw invoeren, net zo lang tot het klopt. En het klopt altijd! Eerder stop ik niet
Verder proberen we ook een groot bedrag te sparen per maand (500 euro is ons streven, maar lukt niet altijd).
Wij hebben ook 4 rekeningen, 2 betaal en 2 internetspaarrekeningen. Op zich vind ik dat niet lastig. We zijn aan het overwegen om nog een andere spaarrekening te openen bij een bank waar je tenminste wat rente krijgt, ASN ofzo... Op die internetspaarrekeningen vang je niet zo heel veel rente jammergenoeg.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.