Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 feb 2008 00:05

Ik heb zo het idee dat allerlei zoetvervangers helemaal niet goed voor je zijn. Suikervrije cola klinkt leuk, maar je lijf denkt: "Aha, suiker in aantocht" en begint een stoot insuline aan te maken wat vervolgens niet gebruikt wordt. Dat kan niet goed zijn.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 feb 2008 12:27

Zit nu op 67, de eerste kg is er na weken eindelijk af :lol:. Op na de volgende.

Heb alleen mega vreetbuien 's avonds laat. Overdag eet ik ik niet echt veel, vol is vol. Maar 's avonds rond n uur of 11...... Ben n avond mens dus hou totaal niet van vroeg op bed gaan, slaap veel liever 's morgens uit. Eet meestal 's avonds n sinasappel, maar ff later...... dan denk ik mmmm dat lekkere ijs in de vriezer..... chips..... chocolade..... Maar snel op bed :P.

Heb van de week n stuk van de afvallers XXL gezien...... mens :roll: :shock: :roll: m'n ogen rolde er bijna uit.
Wat de toekomst brengen moge........

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 feb 2008 16:42

Juliah schreef:
Suikervrij snoep klinkt gezonder dan het in werkelijkheid is.
Voor mensen die willen afvallen, zijn producten als drop, gebak, koek, chocolade, pudding en ijs die zijn gezoet met polyolen niet zo zinvol.

Het gebruik van grotere hoeveelheden producten met polyolen kan maagdarmklachten zoals diarree veroorzaken. Dit wordt meestal aangegeven op de verpakking. (Voedingscentrum)

Wat is grote hoeveelheden?
Overal waar te voor staat is niet goed...
Maar je kan beter een suiker vrij snoepje eten dan een gewoon snoepje. Tuurlijk moet je er geen sloten van tegelijk drinken of eten. Maar het is beter om een glaasje light te nemen als je lijnt dan een glas gewoon.
Maar je moet niet denken idd: het is light dus drinken, eten maar. Dan ist effect behoorlijk weg ja. Maar als je dat ene snoepje niet kan laten, of graag toch een glaasje frisdrank wilt naast je water, thee etc. Dan is een glaasje ligth een betere optie als een glaasje 'gewoon'
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 15 feb 2008 17:09

Als je van plan bent om flink vet te eten met braadworstjes en gebakken aardappeltjes dan kun je die het beste nuttigen met snijbonen. Die zorgen dat e.e.a. minder goed opgenomen wordt door het lichaam heb ik laatst een medisch ondeskundige horen beweren.

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 15 feb 2008 18:51

-6.5 :D
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 feb 2008 10:59

Op SBS6 is weer een serie van de Afvallers bezig. Ik heb het zelf niet gezien maar er scheen een gezin aan mee te doen dat met zijn 4-en meer dan 650 kilo woog. Dan lijkt deelname me niet verkeerd.

Ik heb net even op de site van dat programma gekeken en ja, daar kijk ik dan wel even van op. Kereltjes van 12 jaar oud die bijna de 100 kilo aantikken. Dan is het echt nodig dat ie hulp krijgt anders wordt ie niet heel oud.

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 16 feb 2008 20:31

Funlover schreef:Wat is grote hoeveelheden?
Overal waar te voor staat is niet goed...
Maar je kan beter een suiker vrij snoepje eten dan een gewoon snoepje. Tuurlijk moet je er geen sloten van tegelijk drinken of eten. Maar het is beter om een glaasje light te nemen als je lijnt dan een glas gewoon.
Maar je moet niet denken idd: het is light dus drinken, eten maar. Dan ist effect behoorlijk weg ja. Maar als je dat ene snoepje niet kan laten, of graag toch een glaasje frisdrank wilt naast je water, thee etc. Dan is een glaasje ligth een betere optie als een glaasje 'gewoon'

Precies ja, dat kon ik ook nog wel bedenken. Punt is alleen dat als je een lekkere zak snoep koopt, suikerhoudend als ook suikervrij, de zak binnen een dag of 2 dagen op is. (De Mens kennende... ) Daarnaast bevat suikervrij snoep nog steeds calorieën. Je moet dus gewoon helemaal geen snoep kopen als je wilt lijnen. Probeer te genieten van gezonde lekkere dingen. Worteltjes, cashewnoten (ook niet TE veel ;) ) etc

MrSokkie schreef:Ik heb zo het idee dat allerlei zoetvervangers helemaal niet goed voor je zijn. Suikervrije cola klinkt leuk, maar je lijf denkt: "Aha, suiker in aantocht" en begint een stoot insuline aan te maken wat vervolgens niet gebruikt wordt. Dat kan niet goed zijn.

Dit is niet waar. Zoetstoffen (bijvoorbeeld sorbitol) hebben een andere structuur dan suiker. Er bestaan verschillende soorten suikers: eenvoudige suikers (glucose en fructose) en meervoudige suikers (maltose, sucrose). Alleen glucose heeft invloed op de afgifte(en dus ook aanmaak) van insuline. (andere suikers worden afgebroken en omgezet in glucose)
De strucuur van glucose (hoe het glucosemolecuul eruitziet) is werkelijk anders dan die van sorbitol(of elke andere zoetstof). Alleen het glucosemolecuul is de 'sleutel' op het slot van de plek (Eilandjes van Langerhans) waar de insuline-aanmaak en -afgifte geregeld wordt.
Verder worden zoetstoffen al jarenlang verwerkt in allerlei producten: ze blijken nog steeds veilig. Al zorgen ze wel voor een laxerend effect.
~Get out and do what we were meant to do~

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 feb 2008 21:21

Ik hoop dat ik ook mee mag doen in dit topic... ik ben 1.66m, weeg ongeveer 63 kg (heb me al bijna een jaar niet meer gewogen).
Ik weet wel dat ik enorm ben aangekomen, een jaar geleden woog ik 55 kg :shock: :shock: en vond dit een prachtig gewicht.
Je zou zeggen dat ik van elke dag fietsen naar m'n werk, de boodschapen lopend of fietsend doen en 1x in de week joggen toch aardig wat vet moet verliezen maar die vervelende vetweefsels blijven aan m'n buik plakken en aan de binnenkant van m'n benen :x :x
Ik ben sinds vandaag eigenlijk begonnen met een paar kilo eraf. Het liefst wil ik er 4 vanaf. Ongeveer rond de 60 vind ik ook wel een mooi gewicht.
Ik heb voor mezelf ook een schema opgebouwd:
- 's Ochtends
1 boterham met jong belegen kaas & 1 glas melk
- Rond 10.00 uur
1 appel

- Lunch
2 boterhammen met jong belegen kaas en komkommer of tomaat

- Rond 15.00 uur
1 sinaasappel

- Diner (ong. 18.15)
2 aardappels, een schep groenten, event. vlees
soms toetje (echt niet elke dag!!!!!)

Tussendoor anderhalve liter water. Ik HOOP dat er nu wel wat vanaf gaat! Ik probeer 1 a 2x in de week een paar kilometer te joggen. Ben net begonnen dus ik hoop ook wat conditie op te bouwen.. :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 feb 2008 21:28

Ik vraag mij echt af of je te veel weegt. Al is je BMI uitgerekend?
Persoonlijk ben ik 1.61 lang en weeg 67-68 kilo.
Vind het prima zo!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 feb 2008 21:38

Volgens de BMI heb ik ook geen overgewicht. Maar de wijzer slaat wel aardig die richting op. Voor mij dus al genoeg reden om uit die 'gevarenzone' te komen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 feb 2008 11:08

Ik vind het gewoon irritant dat ik mijn grens steeds een klein beetje bijstel.
Toen ik eens 11 kilo af was gevallen en 59 woog, wist ik dat het te weinig was. Lelijk, zo'n ingevallen gezicht. Dus de grens lag bij 63. Maar toen werd het 64, tijdens mijn trouwen was het 65 en dat wilde ik zo houden.
Maar nu blijkt het al 67 te zijn. En het is niet teveel, maar als het zo doorgaat ben ik zo tonnetje rond.
Dus ik wil persé weer onder die 65 blijven, dat vind ik een mooie grens.
Zucht, maar weer een beetje opletten dan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 feb 2008 11:42

Ik dacht ook weer eens op de weegschaal te durven. Dacht minstens 68 maar nee!!! 65.3!

Viel dat even mee, 6 weken niet opgelet en niets aangekomen.. Toch wil ik weer even voor de zomer naar de 63 dus gooien we van de week sonja er tegenaan.

Lekker zonnetje, gezellig weer, dan lukt het bij mij altijd wat beter :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 feb 2008 11:54

Omdat ik nu thuis zit en weinig energie heb ben ik ook wat kilo's aangekomen. Vanaf volgende week weer aan het werk en veel fietsen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 feb 2008 12:46

Gerdien B. schreef:Ik vraag mij echt af of je te veel weegt. Al is je BMI uitgerekend?
!!

ik weeg ook zeker niet teveel.. maar die drie kilo meot er echt nog af... k voel me dan veeeel beter als ik weer richting de 60 ga!

k ben nu nog 66.. nog 2 kilo en ik zit weer op me gewicht voor de zwangerschap!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 18 feb 2008 13:08

-4.6 :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”