Moderator: Moderafo's
Juliah schreef:
Suikervrij snoep klinkt gezonder dan het in werkelijkheid is.
Voor mensen die willen afvallen, zijn producten als drop, gebak, koek, chocolade, pudding en ijs die zijn gezoet met polyolen niet zo zinvol.
Het gebruik van grotere hoeveelheden producten met polyolen kan maagdarmklachten zoals diarree veroorzaken. Dit wordt meestal aangegeven op de verpakking. (Voedingscentrum)
Funlover schreef:Wat is grote hoeveelheden?
Overal waar te voor staat is niet goed...
Maar je kan beter een suiker vrij snoepje eten dan een gewoon snoepje. Tuurlijk moet je er geen sloten van tegelijk drinken of eten. Maar het is beter om een glaasje light te nemen als je lijnt dan een glas gewoon.
Maar je moet niet denken idd: het is light dus drinken, eten maar. Dan ist effect behoorlijk weg ja. Maar als je dat ene snoepje niet kan laten, of graag toch een glaasje frisdrank wilt naast je water, thee etc. Dan is een glaasje ligth een betere optie als een glaasje 'gewoon'
MrSokkie schreef:Ik heb zo het idee dat allerlei zoetvervangers helemaal niet goed voor je zijn. Suikervrije cola klinkt leuk, maar je lijf denkt: "Aha, suiker in aantocht" en begint een stoot insuline aan te maken wat vervolgens niet gebruikt wordt. Dat kan niet goed zijn.
Gerdien B. schreef:Ik vraag mij echt af of je te veel weegt. Al is je BMI uitgerekend?
!!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten