Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 feb 2008 09:45

Ilias schreef:"Als er in een islamitisch land afgodendom word gepraktiseerd ( openbaar ) dan moet dat bestreden worden door bijvoorbeeld een graf te vernietigen.

Redenerend in die trant mogen in een christelijk land eveneens bouwsels waarin afgodendom bedreven wordt, worden vernietigd. Ik zie de brandende moskees al voor me.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 15 feb 2008 09:48

... en de enorme rel die dat zou veroorzaken.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 15 feb 2008 10:13

Ilias schreef:Als er in een islamitisch land afgodendom word gepraktiseerd ( openbaar ) dan moet dat bestreden worden door bijvoorbeeld een graf te vernietigen.
Te beginnen met de Kaaba, geen graftombe als ik het goed heb, een huisje gemaakt voor afgodenverering. :-#

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 feb 2008 10:15

Laten wij ons maar niet verlagen tot dergelijke, verderfelijke methoden.

Ilias, jouw opvattingen vind ik ronduit walgelijk - je maakt je geloof en je geloofsgenoten te schande en bent medeverantwoordelijk voor het toch al slechte imago van de islam. Mensen als jij en als Wilders zijn de ziekte van onze maatschappij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 feb 2008 18:38

Optimatus schreef:
Ilias schreef:"Als er in een islamitisch land afgodendom word gepraktiseerd ( openbaar ) dan moet dat bestreden worden door bijvoorbeeld een graf te vernietigen.

Redenerend in die trant mogen in een christelijk land eveneens bouwsels waarin afgodendom bedreven wordt, worden vernietigd. Ik zie de brandende moskees al voor me.

Dit is allang geen christelijk land meer volgens de menig hollander. Maar dat maakt mij niet uit, in een Islamitisch land moeten kerken en synagoge's worden beschermd die zich aan de regels houden, ook al weten wij dat er afgod praktijken daar gehouden worden, zolang dat maar niet openbaar gebeurt en de normale mens gaat beinvloeden.

Dat palestijnen een moskee naast een graftombe bouwen is niks mis mee, beter ernaast dan erop zeg ik maar. en de Kaa'ba is gewoon een vierkant huisje die door onze vader Adam ( vrede zij met hem ) is gebouwd. Een mensenleven is meer waard dan de Kaaba, laat dat duidelijk zijn... Wij zijn niet materialistisch in haar letterlijkste zin.

Flappie zoals ik zei.. een graf is vaak een bron van afgod.. Nog steeds in moslim landen worden grafen van heiligen aanbeden, van marokko tot aan indonesie gebeurt dat.. Dit gaat tegen de eenheid van Allaah in.

Zo zijn er vele tombes van de metgezellen van onze profeet ( *censuur*) vernietigd omdat er afgodenarij daar werd geleegt, zo mogen wij ook geen graf boven het grond maken, een graf een lichaam behoort te rotten onder de grond. De profeet Jozef ( vrede zij met hem ) leefde in egypte, en niet in Palestina, men beweerd dat zijn graf is meegenomen, is dit ook te bewijzen? Is het werkelijk de profeet Jozef die daar ligt begraven? ( Vrede en zegeningen zij met deze grote voorbeeld van een profeet ).

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 feb 2008 18:50

Ilias schreef:en de Kaa'ba is gewoon een vierkant huisje die door onze vader Adam ( vrede zij met hem ) is gebouwd.
Wat dat huisje zondvloed-proof dan?? :roll:
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 feb 2008 18:54

dalethvav schreef:
Ilias schreef:en de Kaa'ba is gewoon een vierkant huisje die door onze vader Adam ( vrede zij met hem ) is gebouwd.
Wat dat huisje zondvloed-proof dan?? :roll:

Hij is herbouwd door Abraham en Ismail ( vrede en zegeningen zij met hen ) en Allaah weet het beste door wie/wat en hoe het huis van Allaah is verwoest.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 15 feb 2008 19:46

Ilias schreef:Hij is herbouwd door Ibrahim en Ismail ( vrede en zegeningen zij met hen ) en Allaah weet het beste door wie/wat en hoe het huis van Allaah is verwoest.
Vreemd en ik maar denken dat het huisje een onderdak bood aan een verzameling afgoden :mrgreen: In Jemen schijnt trouwens een dergelijk nog ouder bouwsel te staan.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 feb 2008 20:43

goshen schreef:
Ilias schreef:Hij is herbouwd door Ibrahim en Ismail ( vrede en zegeningen zij met hen ) en Allaah weet het beste door wie/wat en hoe het huis van Allaah is verwoest.
Vreemd en ik maar denken dat het huisje een onderdak bood aan een verzameling afgoden :mrgreen: In Jemen schijnt trouwens een dergelijk nog ouder bouwsel te staan.

Het Zoon van god sprookje schijnt van de romeinen zijn gejat, kon paul en zn vriendjes niet met wat beters komen :D

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 15 feb 2008 20:46

"schijnt" dus er is nog hoop voor je? ~:)

Ik weet zeker dat als dat waar zou zijn de duivel niet zo gebeten zou zijn op de mensen van het boek.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 15 feb 2008 20:53

Goshen: erg leuk zo'n steekgevecht. Je zou echter beter moeten weten.

Kunnen we nu weer overgaan op normale argumenten?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 15 feb 2008 20:55

CaptainCaveman schreef:Goshen: erg leuk zo'n steekgevecht. Je zou echter beter moeten weten.

ik schaam me soms voor mezelf inderdaad :oops: (en ik weet nu al wat hij gaat antwoorden) maar als ik hier niet mag zeggen wat ik denk waar dan wel?

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 feb 2008 21:11

goshen schreef:
CaptainCaveman schreef:Goshen: erg leuk zo'n steekgevecht. Je zou echter beter moeten weten.

ik schaam me soms voor mezelf inderdaad :oops: (en ik weet nu al wat hij gaat antwoorden) maar als ik hier niet mag zeggen wat ik denk waar dan wel?

Knap dat je dat weet, ben je toevallig ook nog een tovenaar? Heb jij kennis van het onwaarneembare? Dat noemen wij moslims afgoderij.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 15 feb 2008 21:19

Ilias schreef: Als er in een islamitisch land afgodendom word gepraktiseerd ( openbaar ) dan moet dat bestreden worden door bijvoorbeeld een graf te vernietigen.

En nu in andere woorden:
Als er in een niet-islamitisch land afgodendom word gepraktiseerd ( openbaar ) dan moet dat bestreden worden door bijvoorbeeld alle moskeeën te vernietigen....

Zie je nu zelf hoe stom en totalitair je preekt?

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 feb 2008 21:23

Denkertje21 schreef:
Ilias schreef: Als er in een islamitisch land afgodendom word gepraktiseerd ( openbaar ) dan moet dat bestreden worden door bijvoorbeeld een graf te vernietigen.

En nu in andere woorden:
Als er in een niet-islamitisch land afgodendom word gepraktiseerd ( openbaar ) dan moet dat bestreden worden door bijvoorbeeld alle moskeeën te vernietigen....

Zie je nu zelf hoe stom en totalitair je preekt?

Als je een moskee hebt, dan praktiseer je binnen in die moskee... Dus het is niet openbaar... Een graftombe is een opbenbare plek neem ik aan... een Moskee niet.. Niemand kan zien wat moslims binnen in de moskee doen...

En wat betreft kerken en synagogés in Islamitische landen, dat is helemaal toegestaan.... Mits het zich aan de regels van het land houd.

Terug naar “Archief”