gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 feb 2008 10:06

Galateia schreef:
*Annet* schreef:de stopkontakten moeten maar eens van de muur, ff lekker in een soppie en met een tandenborstel en wattenstaafje goed schoonmaken :lol:

Is dit nou serieus, of maak je gewoon een grapje? :roll:

heb dit dan ook nog nooit gedaan.....

De was hangt aan het rek, de andere helft zit in de droger, de vaatwasser is leeg en ik ga straks lekker heel de dag weg!!! :wink:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 14 feb 2008 10:35

Mmm...laat ik dan ook maar eens wat posten in het 'huisvrouwentopic'. :D
Vandaag heb ik nog niet veel gedaan. Alleen mn zoon naar school gebracht, zijn kamertje opgeruimd en een was aangezet.
Ga zo ff een bakkie leut doen, dan naar boven het wasje ophangen en gelijk ons bed ook maar eens opmaken.
Dan beneden de boel stoffen en zuigen (en als ik zin heb dweilen), het aanrecht netjes en nog een wasje er in en dan vind ik het wel weer welletjes voor vandaag. Vanmiddag met mn zus boodschappen doen!

Verder verschoon ik 1 keer in de twee weken de bedden. De ene week die van mn zoontje, de andere week die van ons.
Wassen doe ik zo'n 7 keer in de week denk ik. Als de wasmand vol begint te raken raak ik al in de stress, dus dan maar weer wassen. De meeste wassen doe ik op maandag, tja, met dure stroom, maar maandag vind ik een wasdag en zaterdag niet. Op zaterdag was ik gewoon als het nodig is.
Meestal heb ik 2 witte wassen in de week, 2 bonte, 2 handdoeken/sokken/ondergoed wassen en 1 hele donkere of spijkergoedwas.
Mijn trommels zitten niet bomvol, alleen bij de handdoekenwas, gewoonweg omdat ik bang ben dat die machine op hol slaat of die trommel niet meer goed draait...want hij maakt af en toe een lawaai.. :roll:
Strijken doe ik zo'n uurtje in de week. Gewoon elke keer als de wassen droog zijn, zo snel mogelijk wegruimen, want als ik dat niet doe heb ik binnen no-time een mand was waar je niet goed van wordt... :?

Wij hebben een hond, dus ik probeer iedere dag te zuigen omdat ik dat gewoon frisser vind.
Stoffen doe ik 2 keer in de week, dweilen meestal ook. Verder gaat er over de tafels bijna iedere dag wel een doek en dan neem ik gelijk de vensterbanken mee.
De bovenverdieping stof en zuig ik 1 keer in de week.
Ramen zemen doe ik wanneer het nodig is. Als het zonnetje schijnt zie je altijd zo goed dat ze vies zijn, dus dan maar naar buiten met het emmertje en zemen maar...of binnen natuurlijk :wink:
De wc doe ik zo'n 2 keer in de week. En de badkamer vrijwel nooit. Na het douchen of badderen halen we een trekker over de tegels en met een handdoek doen we die nog na. Gelijk de kraan meenemen en alles glimt weer lekker. Af en toe een sopje door het bad en klaar is kees.
Ik ben absoluut niet huishoudelijk aangelegd, dus zal ook echt niet zomaar een kast gaan uitsoppen ofzo. Ik moet echt zien dat er iets vies is, een plank ofzo. Dan gaat gelijk even alles eraf, doek erover en spullen er weer in en het ziet er weer schoon uit.
Ik zorg wel dat het er binnen netjes uitziet en meestal zeggen ze dat het hier net een toonzaal is, dus het zal wel netjes zijn dan :lol:
M'n huishouden doe ik meestal op maandagmorgen en vrijdagmorgen. Dinsdag en woensdag werk ik en doe ik niets. Hooguit 's avonds even strijken of een wasje vouwen. Op donderdag doe ik waar ik zin in heb...meestal niet veel dus :mrgreen:
Owja...als er visite komt wordt het huis van boven naar beneden helemaal gedaan. M'n man wordt dan helemaal gek van mij, want ik loop dan maar te stressen om het op tijd klaar te hebben, terwijl het dan helemaal niet vies is ofzo, maar gewoon het idee....
En als de visite dan geweest is...nou, dan is het hele huis gepoetst en de wassen weggewerkt en heb ik het lekker weer een paar dagen makkelijk!
Heerlijk, visite af en toe :D
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 feb 2008 11:15

Galateia schreef:
*Annet* schreef:de stopkontakten moeten maar eens van de muur, ff lekker in een soppie en met een tandenborstel en wattenstaafje goed schoonmaken :lol:

Weest gerust.............. GEINTJE

dit werd in mijn vorige woonplaats wel es genoemd als er een erg poetserig type op bezoek was, gewoon om ff te narren. Zag je dat mens kijken zo van: 'maar dat doe ik helemaal niet, ik doe iets verkeerd".

Lammetje dus ook :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 feb 2008 11:48

Galateia schreef:

hysterisch-smile

Mijn moeder maakt overigens schoon met een kwast! Dan kan ze goed in de hoekjes zegt ze.. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 feb 2008 11:51

Pfff... gelukkig was het een geintje. Toen ik het las rolden mijn ogen namelijk uit hun kassen... ik dacht echt 'die is gek'!

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 feb 2008 12:07

ben je gek dan als het het wel doet :oops: :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 feb 2008 12:08

Hahahaha, nou laat ik het zo formuleren: ik kan niet geloven dat er mensen zijn die dat doen :shock:

Maar ja, ik vind mezelf geen goed uitgangspunt als het gaat om huishouden...

Maarre... doe jij dat dan echt?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2008 12:19

ook niet als je aan het klussen bent en de stopcontacten zijn smerig geworden? Dat heb ik wel gedaan! Omdat ze er weer tegen aan gezet moesten worden heb ik ze ff schoongemaakt... :oops:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 feb 2008 12:22

Natuurlijk Evelien, toen zijn ze hier ook in bakje met chloor gegaan! (ehm, Acire 8-[ )

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 feb 2008 12:24

Hier worden de stopcontacten er alleen afgehaald als er behangt moet worden, dan worden ze gelijk schoongemaakt. Maar verder eigenlijks niet, of ze moeten heel erg vies zijn. Maar dat gebeurd bijne nooit, tijdens de schoonmaak gaat er gewoon n doekje overheen.

Bleek/chloor word hier niet echt heel vaak gebruikt. Voor de toilet af en toe wel, maar regelmatig gewoon wc-eend. Volgens de reclame van Harpic Max, is H.M. beter voor je toilet dan bleek/chloor. Zelf heb ik zoiets van, ze verzinnen overal steeds wat nieuws op, maar of het in werkelijk ook echt zo goed helpt?? Hou wel n schoonmaakmiddeltje dit, schoonmaakmiddeltje dat. Maarja m'n ma niet, zegt ze roept altijd dat ik dat allemaal maar moet kopen als ik getrouwd ben/op mezelf woon :mrgreen:.

Wij hebben creme voegen in de badkamer, waar het gedoucht wordt, worden ze vies na een aantal weken. M'n ma al verschillend schoonmaakmiddel gebruikt, maar niks hielp. Heb toen maar gewoon de bleek/chloor gepakt, even een schoonmaakfles met zo'n spuit drop half met bleek/chloor gevuld en derest water erbij. En de voegen waren weer netjes creme aan het einde van de dag! Lang leve de bleek/chloor :lol:! Nu gaat gewoon 1 keer in de 2 week de bleek/chloor erlangs. In de keuken zijn de voegen bijna zwart van de vloer, eens kijken of ze weer n beetje grijs worden met bleek/chloor.
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 feb 2008 12:26

Stopcontacten in een bakje met chloor zetten...
Nou, als ze echt smerig zijn, zou dat niet eens in mijn hoofd opkomen. Hoe bedenk je eigenlijk zoiets? Ik zou dan gewoon nieuwe kopen. Hebben we wij verbouwen/behangen/etc ook gewoon gedaan. Dan schroefde mijn man ze eraf, constateerden we dat ze vies waren en hebben gewoon nieuwe erop gezet...

Echt waar, hoe bedenk je zoiets dan? Ik weet 500% zeker dat mijn ouders dat ook nooit zouden doen!!!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 feb 2008 12:30

Galateia schreef:Stopcontacten in een bakje met chloor zetten...
Nou, als ze echt smerig zijn, zou dat niet eens in mijn hoofd opkomen. Hoe bedenk je eigenlijk zoiets? Ik zou dan gewoon nieuwe kopen. Hebben we wij verbouwen/behangen/etc ook gewoon gedaan. Dan schroefde mijn man ze eraf, constateerden we dat ze vies waren en hebben gewoon nieuwe erop gezet...

Echt waar, hoe bedenk je zoiets dan? Ik weet 500% zeker dat mijn ouders dat ook nooit zouden doen!!!

Ghehe dat is ook een idee zeg, nieuwe kopen! :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 feb 2008 12:34

Wij kopen al snel iets nieuws, als iets vies is. Ok, peperdure dingen niet, natuurlijk. Maar dingen als koekenpannen die zwart worden, vieze stopcontacten, etc, die pletteren we gewoon in de vuilnisbak!

Maar stopcontacten in bleekwater leggen? Ik ga dat idee even naar mijn man mailen, kan hij lachen :mrgreen:

Blijft mijn vraag: hoe bedenk je zoiets? heb je dat van thuis meegekregen, ergens gelezen, van vrienden afgekeken?!?!?!?!?!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 feb 2008 12:36

O ja: toen onze vaatwasser een keer kapot was en we twee weken op een onderdeel moesten wachten, hebben we dus twee weken lang zoveel mogelijk wegwerpdingen gebruikt (borden en bekertjes enzo). Dan hadden we niet zoveel afwas :mrgreen:

Ik denk dat dat wel illustreert waarom we nooit stopcontacten in de bleek zouden zetten :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 feb 2008 12:52

Nooit gezien eigenlijk. We waren aan het klussen en moeders zei dat ze de stopcontacten wel schoon zou maken...

Iets van vroeger denk ik, niets weggooien wat nog te gebruiken is :wink:

Terug naar “Archief”