Mmm...laat ik dan ook maar eens wat posten in het 'huisvrouwentopic'.
Vandaag heb ik nog niet veel gedaan. Alleen mn zoon naar school gebracht, zijn kamertje opgeruimd en een was aangezet.
Ga zo ff een bakkie leut doen, dan naar boven het wasje ophangen en gelijk ons bed ook maar eens opmaken.
Dan beneden de boel stoffen en zuigen (en als ik zin heb dweilen), het aanrecht netjes en nog een wasje er in en dan vind ik het wel weer welletjes voor vandaag. Vanmiddag met mn zus boodschappen doen!
Verder verschoon ik 1 keer in de twee weken de bedden. De ene week die van mn zoontje, de andere week die van ons.
Wassen doe ik zo'n 7 keer in de week denk ik. Als de wasmand vol begint te raken raak ik al in de stress, dus dan maar weer wassen. De meeste wassen doe ik op maandag, tja, met dure stroom, maar maandag vind ik een wasdag en zaterdag niet. Op zaterdag was ik gewoon als het nodig is.
Meestal heb ik 2 witte wassen in de week, 2 bonte, 2 handdoeken/sokken/ondergoed wassen en 1 hele donkere of spijkergoedwas.
Mijn trommels zitten niet bomvol, alleen bij de handdoekenwas, gewoonweg omdat ik bang ben dat die machine op hol slaat of die trommel niet meer goed draait...want hij maakt af en toe een lawaai..
Strijken doe ik zo'n uurtje in de week. Gewoon elke keer als de wassen droog zijn, zo snel mogelijk wegruimen, want als ik dat niet doe heb ik binnen no-time een mand was waar je niet goed van wordt...
Wij hebben een hond, dus ik probeer iedere dag te zuigen omdat ik dat gewoon frisser vind.
Stoffen doe ik 2 keer in de week, dweilen meestal ook. Verder gaat er over de tafels bijna iedere dag wel een doek en dan neem ik gelijk de vensterbanken mee.
De bovenverdieping stof en zuig ik 1 keer in de week.
Ramen zemen doe ik wanneer het nodig is. Als het zonnetje schijnt zie je altijd zo goed dat ze vies zijn, dus dan maar naar buiten met het emmertje en zemen maar...of binnen natuurlijk
De wc doe ik zo'n 2 keer in de week. En de badkamer vrijwel nooit. Na het douchen of badderen halen we een trekker over de tegels en met een handdoek doen we die nog na. Gelijk de kraan meenemen en alles glimt weer lekker. Af en toe een sopje door het bad en klaar is kees.
Ik ben absoluut niet huishoudelijk aangelegd, dus zal ook echt niet zomaar een kast gaan uitsoppen ofzo. Ik moet echt zien dat er iets vies is, een plank ofzo. Dan gaat gelijk even alles eraf, doek erover en spullen er weer in en het ziet er weer schoon uit.
Ik zorg wel dat het er binnen netjes uitziet en meestal zeggen ze dat het hier net een toonzaal is, dus het zal wel netjes zijn dan
M'n huishouden doe ik meestal op maandagmorgen en vrijdagmorgen. Dinsdag en woensdag werk ik en doe ik niets. Hooguit 's avonds even strijken of een wasje vouwen. Op donderdag doe ik waar ik zin in heb...meestal niet veel dus
Owja...als er visite komt wordt het huis van boven naar beneden helemaal gedaan. M'n man wordt dan helemaal gek van mij, want ik loop dan maar te stressen om het op tijd klaar te hebben, terwijl het dan helemaal niet vies is ofzo, maar gewoon het idee....
En als de visite dan geweest is...nou, dan is het hele huis gepoetst en de wassen weggewerkt en heb ik het lekker weer een paar dagen makkelijk!
Heerlijk, visite af en toe

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.