Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Joortje schreef: Ik weet niet hoe de Heere daar over denkt, wel weet ik dat Hij het haat als een vrouw mannenkleding draagt, dus draag ik rokken, want dat is (in onze cultuur) een typisch vrouwenkledingstuk.
Ik geloof de Bijbel, van A tot Z. Bij mij in de kerk wordt de bijbel geleerd en gepreekt, dus geloof ik ook wat er in de kerk gezegd wordt.
Je kunt wel overal je vraagtekens bij gaan zetten, maar waar heb je dan nog houvast?
Gerdien B. schreef:Joortje schreef: Ik weet niet hoe de Heere daar over denkt, wel weet ik dat Hij het haat als een vrouw mannenkleding draagt, dus draag ik rokken, want dat is (in onze cultuur) een typisch vrouwenkledingstuk.
je beweerd hier nogal wat.
Ik geloof dat God niet om uiterlijk geeft maar eerder om wat je met je geloof doet. In mijn broeken gaat echt mijn vriend niet lopen en andersom... in nood zal ik er gek genoeg voor wezen
Joortje schreef:Het dragen van een broek is een discussiepunt. Is een vrouwenbroek mannenkleding of niet? Ik weet niet hoe de Heere daar over denkt, wel weet ik dat Hij het haat als een vrouw mannenkleding draagt, dus draag ik rokken, want dat is (in onze cultuur) een typisch vrouwenkledingstuk.
Het dragen van een hoed alleen in de kerk, daar heb ikzelf ook mijn vraagtekens bij. Moet je dan niet één lijn trekken, en altijd als je bidt je hoofd bedekken of geen hoed opzetten in de kerk?
Ik geloof de Bijbel, van A tot Z. Bij mij in de kerk wordt de bijbel geleerd en gepreekt, dus geloof ik ook wat er in de kerk gezegd wordt.
Je kunt wel overal je vraagtekens bij gaan zetten, maar waar heb je dan nog houvast?
Een kritische vraag: hoe kan een refo de bijbel van A tot Z geloven, als hij slechts van A tot K gelezen heeft? (de uitzonderingen die de hele bijbel in hun hoofd hebben gestampt daargelaten)
leclerc schreef:Laatste tijd kom ik steeds vaker tegen op dit forum dat mensen vinden dat het hier niet (meer) refo zou zijn.
Wat is dit eigenlijk? Is het begrip Refo een continuing proces of hebben we de definitie al ergens rond 1517 gesteld?
Laten we erover praten.
Joortje schreef:Gerdien B. schreef:Joortje schreef: Ik weet niet hoe de Heere daar over denkt, wel weet ik dat Hij het haat als een vrouw mannenkleding draagt, dus draag ik rokken, want dat is (in onze cultuur) een typisch vrouwenkledingstuk.
je beweerd hier nogal wat.
Ik geloof dat God niet om uiterlijk geeft maar eerder om wat je met je geloof doet. In mijn broeken gaat echt mijn vriend niet lopen en andersom... in nood zal ik er gek genoeg voor wezen
Deuteronomium 22:5
Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel.
Lijkt mij duidelijk! Als het den HEERE, uw God, in de woestijn een gruwel was, zou het Hem dan nu geen gruwel meer zijn? Ik kan dat niet geloven!
Paulus schrijft ook meer dan eens over uiterlijke zaken, Paulus was ook een mens, maar wel een met veel genade begiftigd mens. Kun je dan zomaar zeggen dat het uiterlijk voor de Heere geen rol speelt?
Sorry, maar daar kan ik het echt niet mee eens zijn!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten