Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 feb 2008 13:16

-4 kilo.

Heb vandaag voor het eerst gesport. Hééééérlijk!! 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 feb 2008 13:34

Goed bezig Andre en Bloempie en ook Essie weer enorm goed bezig....

Lukt het verder beetje? Of hebben jullie nog moeite om een bepaald iets te laten staan?
Tot hoever gaan jullie?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

André

Berichtdoor André » 11 feb 2008 13:39

Funlover schreef:Goed bezig Andre en Bloempie en ook Essie weer enorm goed bezig....

Lukt het verder beetje? Of hebben jullie nog moeite om een bepaald iets te laten staan?
Snoep is soms lastig, dan neem ik er een paar en dan weer naar de fruit voorraad in de koelkast. :)
Chips boeien me al niet meer.
Tot hoever gaan jullie?
Eerst maar eens de - 10 halen is mijn idee.
Tis nog steeds - 6 trouwens.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 13:42

misschien is het een extra stok achter de deur dat het nu vasten tijd is tot pasen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 feb 2008 13:43

André schreef:Snoep is soms lastig, dan neem ik er een paar en dan weer naar de fruit voorraad in de koelkast. :)

Probeer dan suikervrije dropjes te eten of ander suikervrij snoep, dat scheelt al.
En die kleine lakerolletjes zijn ook ideaal....! Geeft niets als je er daar een stuk of 10 van eet bijv.
Maar fruit is ook lekker :P
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

André

Berichtdoor André » 11 feb 2008 13:46

Gerdien B. schreef:misschien is het een extra stok achter de deur dat het nu vasten tijd is tot pasen?
Neuh niet speciaal, ik had al tegen me zelf gezegd dat ik wil afvallen.

André

Berichtdoor André » 11 feb 2008 13:48

Funlover schreef:
André schreef:Snoep is soms lastig, dan neem ik er een paar en dan weer naar de fruit voorraad in de koelkast. :)

Probeer dan suikervrije dropjes te eten of ander suikervrij snoep, dat scheelt al.
En die kleine lakerolletjes zijn ook ideaal....! Geeft niets als je er daar een stuk of 10 van eet bijv.
Suikervrij snoep ook nog weer een suikervrij idee, thxx. Zal m'n moeder even vragen die weet daar alles van. 8) (Maar dan om een andere reden)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 11 feb 2008 16:43

Het lukt mij niet om Sonja vol te houden :?. Dan is dit weer niet in huis, dan is dat net op. Let dr nu gewoon goed op wat ik eet. Eet veel fruit i.p.v. koekjes/snoepjes/brood etc. Zal me van de week weer ns wegen, kijken of dr al wat af is.

Maja net zoals vorige week, donderdag had ik n verjaardag. Toch maar taartje genomen (vruchtengebakje), vrijdagmorgen was dr nog over. Schoteld me ma me weer taart voor. Vrijdagavond ga ik oppassen, hebben ze taart, hapjes, nootjes etc. voor me klaargezet. Ik pas daar om de week 1 avond op, dan neem ik nooit wat. Alleen thee, dan is het al steeds..... je mag best een koek pakken hoor, heb ie weer niks op......

Die man had tegen z'n zoontje gezegd, bedien Annette maar goed hoor!! Dan kan ik toch zo'n ventje van 9 jaar, die het goed bedoeld niet weigeren om taart en hapjes te eten? Ik hou al niet van nootjes etc. dus die heb ik laten staan.

Ben vandaag weer een stuk wezen wandelen met de hond, pas was het zulk triest weer, dan kan ik mezelf er echt niet toe zetten om te gaan wandelen. Nu het zonnetje weer heerlijk schijnt, gaat het toch een stuk gemakkelijker.
Wat de toekomst brengen moge........

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 feb 2008 21:53

Ik zit na een maandje of wat alweer op -3. Het kan er mee te maken hebben dat ik 4 a 5 keer per week spinninglessen volg op de sportschool en weer gestopt ben met suiker eten. (geen vla, frisdrank, beleg met veel suiker erin). En dat bevalt eigenlijk prima.

Omdat ik zo veel sport maken die paar keer per week dat ik wél een snoepje meebiets op het werk of er weer iemand taart heeft meegenomen ook niet meer uit. Eerst stond er een permanent volle snoeppot op tafel en ja, dan gaat het hard. Maar nu heb ik mijn eigen voorraad rauwe amandelen en mandarijntjes en laat ik het snoep links liggen.

Dit weekend had ik mijn eerste balansdag in 3 weken. Mijn versie van de balansdag is dus dat ik dan wél alles mag eten wat ik wil. Dus pizza laten bezorgen, Ben en Jerry's ijs, chips. de hele mikmak. Ik weet als ik mezelf dat niet toe zou staan ik op een gegeven moment helemaal gek zou worden en zou stoppen met gezond eten.

Veel bewegen is op de lange duur veel effectiever dan streng letten op wat je eet. Je eten moet eigenlijk je bewegen ondersteunen, niet andersom. Sterker nog, nu ik zo veel beweeg eet ik méér. Natuurlijk let ik dan wel op wat ik eet en koop ik geen dingen waarvan overduidelijk is dat ze niet goed zijn - geen chips enzo dus. Tot mijn volgende balansdag, over drie weken :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 feb 2008 21:59

Vandaar die avatar :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 feb 2008 22:06

grin, dat was me nog niet eens opgevallen. Nee, de meeste avatars zijn helaas te groot. Stomme limiet van 6k ook, ik heb een batterij aan avatars staan die allemaal 8k zijn. :?

André

Berichtdoor André » 13 feb 2008 18:36

- 7 kg vanmorgen. :D

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 13 feb 2008 19:14

+ 2,5

Zit nu op 65. Nog 5 te gaan. 8)
Auf Wiedersehen!

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 14 feb 2008 20:51

André schreef:
Funlover schreef:

Suikervrij snoep ook nog weer een suikervrij idee, thxx. Zal m'n moeder even vragen die weet daar alles van. 8) (Maar dan om een andere reden)

Suikervrij snoep klinkt gezonder dan het in werkelijkheid is.
Voor mensen die willen afvallen, zijn producten als drop, gebak, koek, chocolade, pudding en ijs die zijn gezoet met polyolen niet zo zinvol.

Het gebruik van grotere hoeveelheden producten met polyolen kan maagdarmklachten zoals diarree veroorzaken. Dit wordt meestal aangegeven op de verpakking. (Voedingscentrum)
~Get out and do what we were meant to do~

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 feb 2008 22:50

Diaree is niet echt nadelig om af te vallen toch 8)

Ik schommel een beetje net boven de 70.. wil toch zeker eronder en liefst een stukje!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Terug naar “Archief”