hollandse_kees schreef: Bij het samenstellen van de Koran heeft Mohammed allerlei dingen uit de joodse boeken, de christelijke bijbel, maar ook uit oosterse tradities geplukt.
haha... Mag ik heel even lachen!!??Zoals bekend,
had de profeet
mohammed(*censuur*)
helemaal geen kennis van het christendom of het jodendom.. en dus ook niet van diens heilig boeken!!
Natuurlijk mag jij even lachen jongen, lachen is gezond!
Als je de Koran onderzoekt, blijkt dat je hier ongelijk hebt. Zelfs allerlei praktijken uit de Islam zijn overduidelijk uit andere tradities gecopieerd.
De voorbeelden zijn zo talrijk dat ik moeite krijg om je nog serieus te nemen.
hollandse_kees schreef:Maar toen de profeet(*censuur*) de openbaringen kreeg..[]...maar wel van een hoger macht zou moeten komen!!!
Deze draad gaat niet over bijgelovige zaken zoals "openbaringen" en "hogere machten". Heb je geen rationele argumenten? Ik zou ze graag van je lezen!
hollandse_kees schreef:Bij jullie bijvoorbeeld de paus. Die dient niet aanbeden te worden.... Dat is mijn mening, en geen verwijt verder...
Het is geen verwijt naar mij, want ik ben geen christen! Overigens zit God helemaal niet te wachten op onze aanbidding. Als je iets wilt doen moet je van Hem leren houden en Zijn schepping onbaatzuchtig dienen. Aanbidden is alleen maar ijdelheid en baatzuchtig (egoistisch) verlangen naar meer gunsten dan je recht op hebt.
hollandse_kees schreef:God stuurde helemaal niemand. Ook dit is weer een religieus dogmatische of irrationeel bijgelovige manier van denken
De echte ware christelijke mensen die kunnen niet anders dan na zorgvuldige bestudering van de islam en de koran concluderen
dat het de waarheid is...
Tja, je kunt een bijgeloof eindeloos blijven herhalen, maar een rationeel argument wordt het er niet van. Waaruit moeten ze dat dan concluderen? Het is een dogma Hollandse Kees en de herhaling van een dogma maakt het nog geen rationeel argument.
hollandse_kees schreef:Hoeveel sektes zijn er niet gesticht op grond van dergelijke fantasien?
Als jij een sekte met de islam wilt vergelijken, dan werkt dat werkelijk op mijn lachspieren.
Blijf vooral lachen, je ziet ze te weinig in het nieuws, lachende moslims!
De Islam is zelf een sekte ja, omdat ze verdeeldheid predikt. Ze benadrukt de vermeende verschillen tussen aanhangers en niet-aanhangers op irrationele gronden.
hollandse_kees schreef:Iemand die kennis heeft van de islam, hoeft dus niet eens een moslim te zijn, kan niet roepen dat de koran veranderd is, want dit is gewoon niet het geval!!!
Je hebt niet gelezen wat ik schreef. Ik schreef helemaal niet dat de Koran veranderd zou zijn. Was hij maar veranderd!
Vriendelijke groet,
Je broeder in Hem,
Darren