Atheist1984 schreef:Tijdens een vrijpartij komen er allerlei stofjes vrij in zowel het lichaam van de man als dat van de vrouw. Zodra we opgewonden raken worden de hormonen oxytocine en vasopressine in hoog tempo aangemaakt, deze stoffen zorgen ervoor dat de partners zich verbonden voelen. Oxytocine heeft ook een rustgevende werking. Dat is dus de reden dat je na de seks snel in slaap valt.
Wat heeft dit met gezondheid te maken?
Atheist1984 schreef:Even doorspoelen!
Tijdens een heftige vrijpartij maakt je hart tot wel honderd extra slagen per minuut! Hierdoor gaat je bloed sneller stromen en worden hart en bloedvaten even goed doorgespoeld. Mannen verliezen bij een zaadlozing kankerverwekkende stoffen waardoor het risico op prostaatkanker afneemt. Bovendien verbrand je tot wel 300 caloriën per vrijpartij! Seks houdt je lichaam goed in vorm.
Mbt. tot het hart, alsmede de calorieënverbranding, dat effect kun je ook krijgen door flink te sporten.
Mbt. het verliezen van kankerverwekkende stoffen, daar is niet per definitie geslachtsgemeenschap voor nodig. Een zaadlozing is voldoende.
Atheist1984 schreef:Eén keer is scheepsrecht.
Nadat we zijn klaargekomen komt het stofje prolactine vrij, wat ervoor zorgt dat we geen zin meer hebben in seks. De concentratie van deze stof blijft ongeveer een uur verhoogd. Maar, gelukkig vinden we dat ook helemaal niet erg dankzij dopamine, wat een belonend gevoel veroorzaakt. Je voelt je na fijne seks voldaan.
Er zijn meer manieren om een vorm van genot te ervaren door dopamine. Dopamine wordt niet per definitie alleen bij geslachtsgemeenschap af gescheiden.
Seks is gezond, zonder meer, maar geen seks is niet per definitie ongezond.
Atheist1984 schreef:Ik begin me toch steeds vaker af te vragen waarom god mensen straft die zich onthouden
Ik zie onthouding niet als een straf van God. Onthouding is een keuze. Eentje die ik zonder meer gemaakt heb vanuit een geloofsovertuiging. Ik begrijp totaal niet waarom je de link legt tussen onthouding en straf van God. Misschien heb je een wat verdraaid Godsbeeld?