40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 feb 2008 17:36

Atheist1984 schreef:
Optimatus schreef:Wat zijn nou veertig dagen...

40 dagen geen sex. Dat hou ik echt nooit never vol! Dan word mijn libido echt hinderlijk voor mijzelf. Niet leuk :?

Daar zou je eens goed over moeten nadenken. Als je het echt niet KUNT volhouden, in hoeverre ben jij dan slaaf van je libido? Dat je het niet WILT volhouden, want lastig en niet leuk, dat is wat anders. Ik dacht ook dat ik zoiets nooit zou kunnen volhouden, maar tot nu toe gaat mijn 2e periode van 50 dagen best goed. Het geeft een hoop rust.

meelezer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meelezer » 08 feb 2008 17:40

MrSokkie schreef:

Dertig jaar, daar kun je mee trouwen!

Opti, blijf bij de les, kerel. Zeker voor mannen geldt als je te lang niets doet (qua masturbatie) dan doet dat de boel van binnen, met name de prostaat, geen goed. We hebben het dus niet alleen over seks.

Onzin. Dat verhaal over de prostaat.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 feb 2008 17:48

meelezer schreef:
MrSokkie schreef:

Dertig jaar, daar kun je mee trouwen!

Opti, blijf bij de les, kerel. Zeker voor mannen geldt als je te lang niets doet (qua masturbatie) dan doet dat de boel van binnen, met name de prostaat, geen goed. We hebben het dus niet alleen over seks.

Onzin. Dat verhaal over de prostaat.

Is dat zo?

* Heeft geen verstand van biologie *
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 feb 2008 18:17

Toegegeven, het kan zijn dat ik me dat detail van de prostaat niet goed herinner, maar zeker is wel dat langdurige perioden van totale seksuele onthouding (geen zaadlozingen) niet bepaald bevordelijk zijn.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 feb 2008 19:19

MrSokkie schreef:Toegegeven, het kan zijn dat ik me dat detail van de prostaat niet goed herinner, maar zeker is wel dat langdurige perioden van totale seksuele onthouding (geen zaadlozingen) niet bepaald bevordelijk zijn.

Misschien dat daarom die natte dromen nog ergens goed voor zijn.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 feb 2008 20:43

TheKeimpe schreef:Misschien dat daarom die natte dromen nog ergens goed voor zijn.

Tja, daar dacht ik ook al aan, alleen krijgen ze bij veel (de meeste?) mannen na hun pubertijd de kans niet meer om op te treden :mrgreen:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 feb 2008 20:59

Ja waarom zou God onthouding vragen tot aan het huwelijk als het slecht voor je was :roll:

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 11 feb 2008 14:33

jip_86 schreef:Ja waarom zou God onthouding vragen tot aan het huwelijk als het slecht voor je was :roll:

Sex is gezond!!

Tijdens een vrijpartij komen er allerlei stofjes vrij in zowel het lichaam van de man als dat van de vrouw. Zodra we opgewonden raken worden de hormonen oxytocine en vasopressine in hoog tempo aangemaakt, deze stoffen zorgen ervoor dat de partners zich verbonden voelen. Oxytocine heeft ook een rustgevende werking. Dat is dus de reden dat je na de seks snel in slaap valt.

Even doorspoelen!

Tijdens een heftige vrijpartij maakt je hart tot wel honderd extra slagen per minuut! Hierdoor gaat je bloed sneller stromen en worden hart en bloedvaten even goed doorgespoeld. Mannen verliezen bij een zaadlozing kankerverwekkende stoffen waardoor het risico op prostaatkanker afneemt. Bovendien verbrand je tot wel 300 caloriën per vrijpartij! Seks houdt je lichaam goed in vorm.

Eén keer is scheepsrecht.

Nadat we zijn klaargekomen komt het stofje prolactine vrij, wat ervoor zorgt dat we geen zin meer hebben in seks. De concentratie van deze stof blijft ongeveer een uur verhoogd. Maar, gelukkig vinden we dat ook helemaal niet erg dankzij dopamine, wat een belonend gevoel veroorzaakt. Je voelt je na fijne seks voldaan.

Bron

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 11 feb 2008 14:35

meelezer schreef:Onzin. Dat verhaal over de prostaat.

Kom aub met argumenten wil je!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 feb 2008 18:09

In de media is wisselende informatie te vinden over de relatie tussen seks en een gezonde prostaat/prostaatkanker.

Dit artikel, geplaatst in HP De Tijd is in zijn geheel gewijd aan het (mogelijke) verband tussen gezondheid en seks.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 feb 2008 20:55

Atheist1984 schreef:
meelezer schreef:Onzin. Dat verhaal over de prostaat.

Kom aub met argumenten wil je!

Misschien doet 'ie dat nog wel, omdat je het zo aardig vraagt...

Ja waarom zou God onthouding vragen tot aan het huwelijk als het slecht voor je was

Ik geloof ook niet dat het erg slecht voor je is, maar bij deze opmerking wil ik toch even de kanttekening plaatsen dat mensen over het algemeen wat jonger trouwden (of relatief jonger omdat ze veel langer leefden) en dat de 'natte dromen' inderdaad nog wel érgens goed voor zullen zijn.
pobody's nerfect

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 11 feb 2008 22:46

Jo'tje schreef:Misschien doet 'ie dat nog wel, omdat je het zo aardig vraagt...

Als je iets beweerd hoor je dat gelijk ook te kunnen onderbouwen.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 11 feb 2008 22:57

LeChat schreef:In de media is wisselende informatie te vinden over de relatie tussen seks en een gezonde prostaat/prostaatkanker.

Dit artikel, geplaatst in HP De Tijd is in zijn geheel gewijd aan het (mogelijke) verband tussen gezondheid en seks.

Dankje wel, mooi artikel :)

Ik begin me toch steeds vaker af te vragen waarom god mensen straft die zich onthouden :roll:

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 12 feb 2008 11:56

Atheist1984 schreef:Tijdens een vrijpartij komen er allerlei stofjes vrij in zowel het lichaam van de man als dat van de vrouw. Zodra we opgewonden raken worden de hormonen oxytocine en vasopressine in hoog tempo aangemaakt, deze stoffen zorgen ervoor dat de partners zich verbonden voelen. Oxytocine heeft ook een rustgevende werking. Dat is dus de reden dat je na de seks snel in slaap valt.

Wat heeft dit met gezondheid te maken?

Atheist1984 schreef:Even doorspoelen!

Tijdens een heftige vrijpartij maakt je hart tot wel honderd extra slagen per minuut! Hierdoor gaat je bloed sneller stromen en worden hart en bloedvaten even goed doorgespoeld. Mannen verliezen bij een zaadlozing kankerverwekkende stoffen waardoor het risico op prostaatkanker afneemt. Bovendien verbrand je tot wel 300 caloriën per vrijpartij! Seks houdt je lichaam goed in vorm.

Mbt. tot het hart, alsmede de calorieënverbranding, dat effect kun je ook krijgen door flink te sporten.
Mbt. het verliezen van kankerverwekkende stoffen, daar is niet per definitie geslachtsgemeenschap voor nodig. Een zaadlozing is voldoende.

Atheist1984 schreef:Eén keer is scheepsrecht.

Nadat we zijn klaargekomen komt het stofje prolactine vrij, wat ervoor zorgt dat we geen zin meer hebben in seks. De concentratie van deze stof blijft ongeveer een uur verhoogd. Maar, gelukkig vinden we dat ook helemaal niet erg dankzij dopamine, wat een belonend gevoel veroorzaakt. Je voelt je na fijne seks voldaan.

Er zijn meer manieren om een vorm van genot te ervaren door dopamine. Dopamine wordt niet per definitie alleen bij geslachtsgemeenschap af gescheiden.

Seks is gezond, zonder meer, maar geen seks is niet per definitie ongezond.

Atheist1984 schreef:Ik begin me toch steeds vaker af te vragen waarom god mensen straft die zich onthouden

Ik zie onthouding niet als een straf van God. Onthouding is een keuze. Eentje die ik zonder meer gemaakt heb vanuit een geloofsovertuiging. Ik begrijp totaal niet waarom je de link legt tussen onthouding en straf van God. Misschien heb je een wat verdraaid Godsbeeld?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 feb 2008 12:23

Floefloe schreef:
Atheist1984 schreef:Tijdens een vrijpartij komen er allerlei stofjes vrij in zowel het lichaam van de man als dat van de vrouw. Zodra we opgewonden raken worden de hormonen oxytocine en vasopressine in hoog tempo aangemaakt, deze stoffen zorgen ervoor dat de partners zich verbonden voelen. Oxytocine heeft ook een rustgevende werking. Dat is dus de reden dat je na de seks snel in slaap valt.

Wat heeft dit met gezondheid te maken?

Goed slapen is heel erg belangrijk voor lichaam en geest.

Terug naar “Archief”