hallo jantjes!
wat je zegt over dat ik geen onderzoek doet is niet waar;) ik ben er zeker vaak mee bezig. ik verloogen de leer wat de GerGem mij voorhoud niet, maar de prediking zelf en de manier HOE het gebeurt ken ik mij echt niet in vinden.
en dan ben ik het met jou eens dat het bij mij om uitterlijke zaken te doen is. zeker is het zo dat je niet VAN de wereld ben, maar IN de wereld leeft, en Gods geboden moet houden.. en dat betekend niet dat je de wereld moet uitbannen in jouw/mij prive leven.
ook in de prediking lijkt het zo dat de zonde centraal staat, en níet Jezus CHRISTUS die voor ons aan het kruis is gestorven. zeker, je moet de zonde kennen en belijden door de Kracht van de Heilige Geest(>niet uit onszelf hoor!) maar het mag niet de boventoon voeren wat heel vaak wel gebeurt in de preek!
ik hoop dat je dan meer begrijpt van mijn mening, maar ik ben nog jong, en voel me zeker niet thuis in de GerGem,,;)
en dan over dat Verbond, ik snap dat wel... maar volgens mij ligt de klemtoon dan verkeerd... men denkt na over hoor ik bij dat Verbond of niet... maar als ik hun was zou ik niet over dat Verbond gaan tobben! maar over "hoe kan ik als mens naar God gaan?" of tot God komen? en niet zitten kwebben, alsof het Verbond alleen voor hun/ger.gem is weggelegt...
groetjes