hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 12:18

The Menace schreef:
lammetje schreef:en toch vraag ik me soms af, waarom mensen nog niet toe zijn aan kinderen en wel willen trouwen...

Dit meen je toch zeker niet...?

ohjawel :) Misschien moet ik het anders formuleren, waarom zijn mensen nog niet toe aan kinderen en willen ze wel seks/geslachtsgemeenschap.

Natuurlijk trouw je niet omdat je kinderen wilt, dat zou geen goed uitgangspunt zijn voor een huwelijk. Je trouwt omdat je van elkaar houdt, voor de rest van je leven samen wilt zijn.
ook geef je je lichaam aan elkaar, oa geslachtsgemeenschap.

een paar citaten uit Psalm 127:

Des buiks vrucht is een beloning (wil niet zeggen dat je het zelf verdiend hebt!)
Welgelukzalig is de man die zijn pijlkoker met dezelve gevuld heeft (verklaring van 'die zijn pijlkoker' Die zijn huis vol van zulke kinderen heeft.)

Op andere plaatsen in de Bijbel lees ik dat een kind krijgen binnen het huwelijk plaats vind, als het Gods wil is!

Je weet dus als je trouwt dat er kinderen kunnen komen! Anticonceptie gebruiken vind ik alleen verantwoord als je (meer) kinderen lichamelijk en/of psychisch niet aan kunt (standpunten van mij zijn wel duidelijk als je meer reacties leest in dit topic). Als je er nog niet aan toe bent moet je mijns inziens wachten met geslachtsgemeenschap denk ook wachten met trouwen, want het lijkt mij erg moeilijk om wel getrouwt te zijn maar geen geslachtsgemeenschap te hebben.

Nu zullen veel mensen bovenstaande Bijbelteksten op een andere manier 'invullen', want je kunt dit natuurlijk ook zien als je 3 jaar getrouwd bent, wat ook waar is.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 feb 2008 12:19

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 12:22

lammetje schreef:
The Menace schreef:
lammetje schreef:en toch vraag ik me soms af, waarom mensen nog niet toe zijn aan kinderen en wel willen trouwen...

ohjawel :) Misschien moet ik het anders formuleren, waarom zijn mensen nog niet toe aan kinderen en willen ze wel seks/geslachtsgemeenschap.

Natuurlijk trouw je niet omdat je kinderen wilt, dat zou geen goed uitgangspunt zijn voor een huwelijk. Je trouwt omdat je van elkaar houdt, voor de rest van je leven samen wilt zijn.
ook geef je je lichaam aan elkaar, oa geslachtsgemeenschap.

Je zou de mensen is de kost moeten geven die met het trouwen nog niet toe zijn aan geslachtsgemeenschap. Je zou er nog versteld van staan hoeveel mensen dat er nog zijn.
Ik neem aan, dat als 1 van beide daar nog niet aan toe is, dat de ander dat respecteerd en er dan geen geslachtsgemeenschap plaats vind.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 feb 2008 12:38

Lammetje.... ik ben nog lang niet toe aan kinderen... moet er serieus niet aan denken! Maar ik wil wel graag trouw beloven aan GB en met hem in 1 huis wonen.
Maar jij vind dus, dat ik pas mag trouwen met GB als ik ook aan kinderen toe ben?

Ik denk dat dat niet gaat gebeuren. Ik 'overzie' kinderen hebben totaal niet. Dus ik ga denk ik eerst lekker wennen aan getrouwd zijn, en wie weet, begint het ooit te kriebelen...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 feb 2008 12:39

lammetje schreef:
The Menace schreef:

In de maatschappij van nu is de leeftijd waarop je gemiddeld toe bent aan seks en de leeftijd waarop je als 'volwassen' wordt gezien (en dus ook 'toe bent' aan kinderen) heel erg uit elkaar getrokken. In andere culturen ligt dat lang niet zo ver uit elkaar. Volgens mij is dat ook de reden waarom mensen nog geen kinderen willen maar wel seks.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 feb 2008 12:41

wij zijn zeker wel toe aan kinderen heel graag zelf maar moet eerst nog blijken of we wel kinderen kunnen krijgen. Maar wij zijn g etrouwd uit liefde en niet zo van nu gaan we trouwen want we willen kinderen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 12:42

Het is misschien wel handig dat je weet, wat je er ook aan doet, er altijd een risico is dat je zwanger kunt raken. en dan blijkt dat de zwangere er 'opeens' wel aan toe is...

Het niet aan kinderen toe zijn, of dat echt een psychische reden bij die persoon is kan ik niet beoordelen. Het lijkt wel of er een bepaalde angst bij mensen leeft om kinderen op te voeden, wat ik niet onlogisch vind.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 feb 2008 12:55

Ik vind het eerlijk gezegd niet goed om meteen 'aan kinderen te beginnen'. Nouja, niet goed...Maar ik denk dat het gewoon enorm goed is voor je relatie om gewoon eerst even samen te wonen, echt samen te wonen. Ik hoorde pas iemand die zei;' Het duurt minimaal 5 jaar voor je echt op elkaar afgestemd bent.'
Niet dat je dan 5 jaar moet wachten met kinderen krijgen (of dan pas stoppen met anticonceptie) maar het is volgens mij echt goed om eerst samen alles te kunnen runnen.
En mensen kunnen wel zeggen dat dat binnen een maand goed loopt, maar dat is helemaal niet zo. Tuurlijk, het huishouden loopt, maar samen gaan wonen is gewoon niet niks. En je gaat echt wel tegen dingen aanlopen, normaal geproken.
En ook wij willen keigraag kinderen, maar zijn heel erg blij dat we nu al 5 maandjes lekker samen zijn en alles samen op de rit kunnen krijgen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 feb 2008 12:57

Vijf jaar? :shock:
Wij hebben helemaal niet hoeven wennen aan het samen wonen. Als je gewend bent om allebei je eigen huishouden te doen, is het alleen maar makkelijker samen, want waar je een hekel aan hebt dat mag de ander doen. Simpel! Verder waren wij allebei gewend om van weinig geld te leven, dus als je dan allebei werkt dan heb je het superdeluxe :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 feb 2008 13:17

5 jaar? Help, we hebben inmiddels al 2 kids en de 5 jaar moeten we nog halen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 feb 2008 13:19

nou ik geloof ook echt niet dat wij 5 jaar nodig hebben we zijn pas getrouwd maar voelt net aan of we hier al jaren samen wonen. Ik denk dat er ook aan ligt hoe lang je elkaar ken en hoelang je relatie geduurd heeft en ik ken arnold gewoon door en door en hij mij ook.
Wij willen graag op korte termijn ook kinderen als God ons ze geeft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 feb 2008 13:25

dat je aan elkaar moet wennen, wil ik best geloven. Ik vond het ook een hele overgaang om dag en nacht bij elkaar te zijn. Nu zagen wij elkaar, voordat we gingen trouwen ook rustig een week niet. We misten elkaar dan wel, maar soms kwam het nu eenmaal zo uit.

Toen wij gingen trouwen zijn we beiden 200 km verhuisd, beiden nieuwe baan en kenden niemand waar we woonden. Ik ben echt dolgelukkig geweest met de anti conceptie. Ik had er niet aan moeten denken om gelijk kinderen te krijgen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 feb 2008 13:26

Tuurlijk ken je elkaar. Maar samen wonen is gewoon anders. En wij wonen ook prima samen, geen moment gehad van: wow, het valt tegen.
Maar afstemmen is iets anders dan elkaar door en door kennen. En een relatie zonder samenwonen is ook gewoon anders.
Volgens mij wordt afstemmen met kinderen alleen maar anders. je bent allebei anders opgevoed, neemt allebei dingen van je ouders mee.
Dat is trouwens met samenwonen ook zo.
Tenminste, ik ben in een totaal ander gezin opgegroeid dan mijn man. En dat vergt afstemming. In allerlei dingen. Al is het maar in eten bewaren of weggeooien, in het theezakje in de gootsteen laten liggen of meteen weggooien, in het senseo apparaat meteen terug in de hoek duwen ipv op het randje laten staan, de vuilniszak meteen verwisselen alstie vol is, de vuilniszak meteen in de container mikken ipv in de garage laten staan.
Dat kom je gewoon tegen, en dat is ontzettend normaal.
met kinderen is alles anders. En zorgt voor nog meer afstemming, en als je dat tijdens de eerste maanden (of jaren) huwelijk niet hebt geleerd, zal het des te moeilijker zijn als je kinderen hebt denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 13:32

zonder getrouwd te zijn merk je al verschillen in opvoeding. Wij komen ook uit 2 totaal verschillende gezinnen/ familie's. Dat zal ook in begin aardig zoeken zijn naar hoe of wat. Juist denk ik ook goed om dan zeker even de dtijd daarvoor te nemen en het neit nog uit te gaan vogelen als er ook al een kind rond kruipt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 feb 2008 13:41

lammetje schreef:
Het niet aan kinderen toe zijn, of dat echt een psychische reden bij die persoon is kan ik niet beoordelen. Het lijkt wel of er een bepaalde angst bij mensen leeft om kinderen op te voeden, wat ik niet onlogisch vind.

Het is geen angst, maar misschien willen mensen eerst andere doelen verwezenlijken voordat zij kinderen krijgen zoals bijv. een lange reis maken, studeren etc. Dat is in ieder geval bij mij het geval.

Ik wil geen kinderen voordat ik 30 ben omdat ik eerst een aantal verre reizen wil maken en nog een studie wil doen. Kinderen beperken deze mogelijkheden.

Terug naar “Archief”