The Menace schreef:lammetje schreef:en toch vraag ik me soms af, waarom mensen nog niet toe zijn aan kinderen en wel willen trouwen...
Dit meen je toch zeker niet...?
ohjawel

Natuurlijk trouw je niet omdat je kinderen wilt, dat zou geen goed uitgangspunt zijn voor een huwelijk. Je trouwt omdat je van elkaar houdt, voor de rest van je leven samen wilt zijn.
ook geef je je lichaam aan elkaar, oa geslachtsgemeenschap.
een paar citaten uit Psalm 127:
Des buiks vrucht is een beloning (wil niet zeggen dat je het zelf verdiend hebt!)
Welgelukzalig is de man die zijn pijlkoker met dezelve gevuld heeft (verklaring van 'die zijn pijlkoker' Die zijn huis vol van zulke kinderen heeft.)
Op andere plaatsen in de Bijbel lees ik dat een kind krijgen binnen het huwelijk plaats vind, als het Gods wil is!
Je weet dus als je trouwt dat er kinderen kunnen komen! Anticonceptie gebruiken vind ik alleen verantwoord als je (meer) kinderen lichamelijk en/of psychisch niet aan kunt (standpunten van mij zijn wel duidelijk als je meer reacties leest in dit topic). Als je er nog niet aan toe bent moet je mijns inziens wachten met geslachtsgemeenschap denk ook wachten met trouwen, want het lijkt mij erg moeilijk om wel getrouwt te zijn maar geen geslachtsgemeenschap te hebben.
Nu zullen veel mensen bovenstaande Bijbelteksten op een andere manier 'invullen', want je kunt dit natuurlijk ook zien als je 3 jaar getrouwd bent, wat ook waar is.