antenne schreef:Als er in een televisieprogramma gevloekt wordt, en je hebt de tv aan staan, vloek je dan zelf mee of niet.
Ik vind dit voor mijzelf moeilijk te beantwoorden. Ik zet de tv altijd uit als er in het programma gevloekt wordt maar hoor het wel heel vaak.
Wat vinden jullie.
Gr.
Antenne
Mag jij wel televisie kijken?
Afgezien daarvan vind ik je vraag bijzonder vreemd. 'Vloek je mee als er op televisie gevloekt wordt?' Het antwoord op die vraag is net zo simpel als 1+1=2. Daar moet je geen 3 van willen maken.
Om mijn antwoord nog wat duidelijker te maken:
Nee. Jij vloekt niet.
Eigenlijk is het trouwens een veel interessantere vraag of je bij elke vloek meteen de televisie uit moet zetten. Heeft wat mij betreft geen nut. Ten eerste heb je al de vloek gehoord, ten tweede kan het zijn dat er zo nu en dan een vloekwoord valt. Dat gebeurd zelfs de beste christenen wel eens. Daarnaast zijn er ook nog categoriën in het vloeken. Zoiets als functioneel vloeken en niet-functioneel vloeken. In het laatste geval is een film of programma bijna één continue vloek. In het eerste geval kan een vloek heel wat gevoelens uitdrukken die zonder de vloek niet in woorden is te vangen...