Die gelijkenis komt omdat de Islam grotendeels is afgekeken van andere religies. Bij het samenstellen van de Koran heeft Mohammed allerlei dingen uit de joodse boeken, de christelijke bijbel, maar ook uit oosterse tradities geplukt. Overigens is dit niet zo heel bijzonder, want alle religies zijn producten van hun tijd en omgeving.
haha... Mag ik heel even lachen!!??
Zoals bekend, had de profeet mohammed(*censuur*) helemaal geen kennis van het christendom of het jodendom.. en dus ook niet van diens heilig boeken!! Zoals je ook zou moeten weten, heerste er in de bevolking waarin profeet mohammed(*censuur*) leefde en opgroeide veel onwetendheid. De mensen aanbaden beelden, en ieder had een beeldje die dan god zou moeten voorstellen, zo werden uit onwetendheid ook hele rare dingen en gebruiken gedaan. Er werden bijvoorbeeld meisjes levend begraven, en dat soort gekke dingen. Maar toen de profeet(*censuur*) de openbaringen kreeg, kwam hier een eind aan, en de onwetendheid werd in tientallen jaren tijd de kop ingedrukt... Zo zou je ook moeten weten dat de profeet(*censuur*) niet kon lezen noch kon schrijven...
En zoals ik eerder zij, hij(*censuur*) kon nooit zo nauwkeurig beschrijven hoe jezus is geboren, en wat er met hem is gebeurd, en zo ook andere verhalen heeft hij zo beschreven dat het niet van een mens kan komen, maar wel van een hoger macht zou moeten komen!!!
Verder werden zijn tegenstanders vriendelijk verzocht om met ook maar 1 soera te komen die lijkend is op die uit de koran.. wat denk je?? De mensen die bekend stonden om het feit dat ze de arabische taal zo machtig waren, konden dit niet!!
Deze draad gaat over het kijken naar de christelijke bijbelboeken en de Koran in het licht van de historisch-kritische methode. Jouw aanname dat die woorden "allemaal van 1 God" zouden komen is een dogma en heeft niets met wetenschap of rationaliteit te maken. Het is de slaafse aanname van een religieus dogma. Je speelt dus als het ware vals.
Waarom beschuldig je me van vals spelen? als je vind dat er ook maar iets niet klopt van wat ik zeg, dan moet je je vrij voelen om met argumenten te komen! En elkaar van dergelijke dingen te beschuldigen lijkt me niet noodzakelijk, maar goed.
Zoals ik zei, er is maar 1 god, en niet 2 of 3.. Allah/god vraagt ons enkel aanbid mij enkel mij, en ken geen deelgenoten toe!!! Dus ook geen profeten aanbidden, of ander belangrijke mensen. Bij jullie bijvoorbeeld de paus. Die dient niet aanbeden te worden.... Dat is mijn mening, en geen verwijt verder...
God stuurde helemaal niemand. Ook dit is weer een religieus dogmatische of irrationeel bijgelovige manier van denken
De echte ware christelijke mensen die kunnen niet anders dan na zorgvuldige bestudering van de islam en de koran concluderen dat het de waarheid is... Dit wil niet zeggen dat het christendom het niet is, want de bijbel bevat wel degelijk het woord van god/allah, maar dit is door de tijd heen of enigsinds opgevuld met toevoegingen van de mens, of er zijn gedeeltes weggelaten, en dat laatste is niet moeilijk om te bewijzen, want er zijn een aantal gedeeltes verdwenen door de tijd heen... Verder is het duidelijk dat de bijbel volstaat met tegestrijdigheden en foutjes...
Hoeveel sektes zijn er niet gesticht op grond van dergelijke fantasien?
Als jij een sekte met de islam wilt vergelijken, dan werkt dat werkelijk op mijn lachspieren. Dit geeft namelijk aan dat je niets of weinig weet over de islam en de koran... Als er ook maar 1 sekte zou bestaan die een heilig boek had die ook maar in de buurt komt van de koran, dan heb je recht van spreken... Maar helaas voor jou die is er niet, en zal er niet komen, aangezien de profeet mohammed(*censuur*) zijn taak heeft vervuld, en zo ook die van alle voorgaande profeten...
De Koran is nauwelijks veranderd en de Bijbel is ook onveranderd gebleven sinds de canon werd samengesteld. God beperkt zich niet tot zogenaamde "openbaringen". Weer zo'n gevaarlijk bijgeloof dat al enorm veel schade heeft aangericht in de wereld.
Weer zo'n uitspraak die gewoon laat zien dat je werkelijk niet meer weet wat je moet zeggen! De koran is onveranderd, en kan ook niet veranderen, waarom denk je dat het zeer van belang is geweest, van begin tot nu, dat de koran uit het hoofd geleerd dient te worden.. Letter voor letter, zin voor zin, soera voor soera... Het heilig boek, is van begin tot nu exact hetzelfde. Zelfde soera's, zelfde zinnen, zelfde letters...
Iemand die kennis heeft van de islam, hoeft dus niet eens een moslim te zijn, kan niet roepen dat de koran veranderd is, want dit is gewoon niet het geval!!!
Vriendelijke groeten